Fotor
Forum veteraan
Na onze verhuizing kort geleden heb ik een prachtige werkplaats tot mijn beschikking. Hij moet nog wat worden opgeruimd, maar het begint al te kriebelen om hier aan het werk te gaan. En dus gaan de gedachten langs allerlei mogelijke projecten die ik kan beginnen na enkele nog geplande modificaties aan de bestaande vloot.
Er liggen nog steeds plannen voor een 2,5m Ka-7, maar mogelijk komt daarvoor in de plaats een 2,7m ASK-13. Dit blijft nog even in de koelkast, maar is nog steeds niet vergeten.
Verder loop ik al tijden met het idee een mooie Boeing 737 te gaan bouwen. De reden: mijn baas heeft er een stuk of 30, dus ik heb enige affectie met dit vliegtuig. Er zijn serieuze plannen geweest om een gemotoriseerde 737 te gaan bouwen, maar de veldproblematiek op marinevliegveld Valkenburg heeft me doen besluiten hier toch niet mee door te gaan. In de tussentijd is nog wel een kleine 737 gemaakt, maar heel schaal is die niet (filmpje). Leuk is hij wel!
Na het torpederen van de plannen voor een gemotoriseerde 737 kwam onlangs het idee op voor een ongemotoriseerde 737. Die kan dan aan de helling worden ingezet als PSS model. Tevens kan er een sleephaak ingebouwd worden om hem te kunnen slepen achter een motorkist. Dat moet een heel koddig gezicht zijn. Dan heb je zeker aandacht op een BIGGS meeting! Voordelen ten opzichte van een gemotoriseerde variant zijn o.a. een eenvoudiger bouw en veel lagere kosten, en hij blijft voorlopig inzetbaar, ook op meetings waar ik kom.
Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit model daadwerkelijk gebouwd gaat worden, maar ik denk serieus na over dit project. Ik laat jullie graag meedenken en wil jullie het proces laten zien dat vooraf gaat aan de bouw. Het zou mijn eerste geheel eigen ontwerp worden.
Het zou een B737-700 moeten worden (ik vlieg ook op de -800, maar die heeft een langere romp, dus meer weerstand en meer gewicht). Alle vliegtuigen van de baas hebben winglets. Je kan discussieren of de winglets op een 737 mooi zijn, maar ze moeten er toch maar op.
Als laatste nog een fotootje van het origineel waar hij op moet gaan lijken:
Meer info en overdenkingen volgen spoedig.
Er liggen nog steeds plannen voor een 2,5m Ka-7, maar mogelijk komt daarvoor in de plaats een 2,7m ASK-13. Dit blijft nog even in de koelkast, maar is nog steeds niet vergeten.
Verder loop ik al tijden met het idee een mooie Boeing 737 te gaan bouwen. De reden: mijn baas heeft er een stuk of 30, dus ik heb enige affectie met dit vliegtuig. Er zijn serieuze plannen geweest om een gemotoriseerde 737 te gaan bouwen, maar de veldproblematiek op marinevliegveld Valkenburg heeft me doen besluiten hier toch niet mee door te gaan. In de tussentijd is nog wel een kleine 737 gemaakt, maar heel schaal is die niet (filmpje). Leuk is hij wel!
Na het torpederen van de plannen voor een gemotoriseerde 737 kwam onlangs het idee op voor een ongemotoriseerde 737. Die kan dan aan de helling worden ingezet als PSS model. Tevens kan er een sleephaak ingebouwd worden om hem te kunnen slepen achter een motorkist. Dat moet een heel koddig gezicht zijn. Dan heb je zeker aandacht op een BIGGS meeting! Voordelen ten opzichte van een gemotoriseerde variant zijn o.a. een eenvoudiger bouw en veel lagere kosten, en hij blijft voorlopig inzetbaar, ook op meetings waar ik kom.
Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit model daadwerkelijk gebouwd gaat worden, maar ik denk serieus na over dit project. Ik laat jullie graag meedenken en wil jullie het proces laten zien dat vooraf gaat aan de bouw. Het zou mijn eerste geheel eigen ontwerp worden.
Het zou een B737-700 moeten worden (ik vlieg ook op de -800, maar die heeft een langere romp, dus meer weerstand en meer gewicht). Alle vliegtuigen van de baas hebben winglets. Je kan discussieren of de winglets op een 737 mooi zijn, maar ze moeten er toch maar op.
Als laatste nog een fotootje van het origineel waar hij op moet gaan lijken:
Meer info en overdenkingen volgen spoedig.
Laatst bewerkt door een moderator: