Voor de geiinteresseerden zal ik een uitgebreid bouw verslag schrijven over de nieuwe T-rex 700E F3C waarmee ik volgend jaar ga proberen om mijn prestaties in de F3C wedstrijden eens wat omhoog te krikken.
Afgelopen zaterdag heb ik de eerste van 2 kits opgehaald en dit tref je aan in de doos.
Voor degene die wel eens een Align heli hebben gebouwd (iedereen toch ?) is het geen verrassing, maar ik zal toch proberen aan te geven wat er bij deze heli anders/interessant is.
Prachtige verpakking zoals gebruikelijk en behoorlijk zwaar.
Alles zit strak in de doos.
De canopy zit goed verpakt, samen met een deel van de onderdelen.
De canopy LIJKT wit maar is een soort Parelmoer/metallic kleur. Dit is op de foto niet goed te zien maar in het echt heel mooi. De kwaliteit van de canopy is weer uitstekend zoals gebruikelijk van Align, hij is nog wel een beetje krom van de verpakking maar dat trekt wel weg .
Verder het langingsgestel met blanke skids ipv zwart, de staartrotor onderdelen, een zakje met de blade caddy en wat kleine ondedelen, de radio tray en de bouwhanddoek.
In de volgende doos zit de gehele aandrijflijn met de komplete rotorkop, tandwielen, roll en elevator hevels, de tail aandrijving en de battery trays.
Het maingear is CNC gefreesd en met helical vertanding voor een soepele en stille loop.
Het autorotatie tandwiel heeft een nieuwe RVS verstevigingsbus.
De kit wordt kompleet geleverd met CC120ICE regelaar, 470KV motor, 3x Align DS610 servo's, GP780+DS650 gyro combo, 6A BEC en aansluitmateriaal.
Bij de kit zitten ook main blades van het nieuwe F3C type, het gewicht is 216 gram, een goed gewicht voor een f3C blad. Ze zijn onberispelijk afgewerkt.
Bij de kit zitten zoals gebruikelijk 2 staartbuizen, samen verpakt met de torque tube, en de langere onderdelen zoals de nieuwe Carbon tailrotor pushrod (ipv de 2mm stalen rod)
De framehelften met de plastic schuifrail tbv de accu's is hetzelfde als de 700E 3D
Het manual is aan de dunne kant, niet omdat er niet veel in staat maar omdat er geen onderdelenlijst met tekeningen meer bij zit. Ik denk dat ze dat vergeten zijn.
Hier kan ik wel even mee uit de voeten, 40-50C rating, die zullen niet snel warm worden !
Ik ga de originele staartbuizen vervangen door ECHTE Carbon exemplaren, die van Align zijn Alu met een carbon LOOK.
Tot zover de eerste impressie, het ziet er allemaal kwalitatief uitstekend uit.
Rob
Afgelopen zaterdag heb ik de eerste van 2 kits opgehaald en dit tref je aan in de doos.
Voor degene die wel eens een Align heli hebben gebouwd (iedereen toch ?) is het geen verrassing, maar ik zal toch proberen aan te geven wat er bij deze heli anders/interessant is.
Prachtige verpakking zoals gebruikelijk en behoorlijk zwaar.
Alles zit strak in de doos.
De canopy zit goed verpakt, samen met een deel van de onderdelen.
De canopy LIJKT wit maar is een soort Parelmoer/metallic kleur. Dit is op de foto niet goed te zien maar in het echt heel mooi. De kwaliteit van de canopy is weer uitstekend zoals gebruikelijk van Align, hij is nog wel een beetje krom van de verpakking maar dat trekt wel weg .
Verder het langingsgestel met blanke skids ipv zwart, de staartrotor onderdelen, een zakje met de blade caddy en wat kleine ondedelen, de radio tray en de bouwhanddoek.
In de volgende doos zit de gehele aandrijflijn met de komplete rotorkop, tandwielen, roll en elevator hevels, de tail aandrijving en de battery trays.
Het maingear is CNC gefreesd en met helical vertanding voor een soepele en stille loop.
Het autorotatie tandwiel heeft een nieuwe RVS verstevigingsbus.
De kit wordt kompleet geleverd met CC120ICE regelaar, 470KV motor, 3x Align DS610 servo's, GP780+DS650 gyro combo, 6A BEC en aansluitmateriaal.
Bij de kit zitten ook main blades van het nieuwe F3C type, het gewicht is 216 gram, een goed gewicht voor een f3C blad. Ze zijn onberispelijk afgewerkt.
Bij de kit zitten zoals gebruikelijk 2 staartbuizen, samen verpakt met de torque tube, en de langere onderdelen zoals de nieuwe Carbon tailrotor pushrod (ipv de 2mm stalen rod)
De framehelften met de plastic schuifrail tbv de accu's is hetzelfde als de 700E 3D
Het manual is aan de dunne kant, niet omdat er niet veel in staat maar omdat er geen onderdelenlijst met tekeningen meer bij zit. Ik denk dat ze dat vergeten zijn.
Hier kan ik wel even mee uit de voeten, 40-50C rating, die zullen niet snel warm worden !
Ik ga de originele staartbuizen vervangen door ECHTE Carbon exemplaren, die van Align zijn Alu met een carbon LOOK.
Tot zover de eerste impressie, het ziet er allemaal kwalitatief uitstekend uit.
Rob
Laatst bewerkt door een moderator: