OK moving on !!
de Rotorkop:
Dit zijn de onderdelen nodig voor de bouw van de kop:
en zoals gezegd ik doe 2 heli's tegelijk !
De mixing base en de mixing arms zitten LOS gemonteerd (dat hoort zo, is geen fout)
dus eerst alles uit elkaar halen.
De bladhouders en alles wat daar bij nodig is. De bladbouten en de rotorrem laat ik liggen tot later
Even passen: de spindle past ZEER strak in de lagers, geen speling dus.
De kop heeft een ovale uitsparingen waar de plastic insert in komt die er voor zorgt dat de spindle wel omhoog en omlaag kan bewegen maar niet zijdelings.
De inserts hebben dezelfde ovale pasvorm en passen dus maar op 1 manier in de kop.
Als de inserts goed op hun plek zitten ziet dat er ZO uit.
De 4 vulringen hebben een vlakke kant en ietwat bolle kant.
Ik weet niet of, en hoeveel het uitmaakt maar ik heb konsekwent de BOLLE kant richting het lager geplaatst.
Voor de druklagers gebruik ik altijd TEFLON vet, in dit geval TITAN vet van Vario.
De kooi van de druklagers lekker goed invetten !
OK, ik zet de spindle altijd als volgt in de kop: eerst zet ik 1 bout in de spindle (goed schoonmaken, Align doet er veel preserveringsolie op), ook de spindle inwendig !, vervolgens het druklager en kogellager. Niet vergeten om de vulring tussen het druklager en het kogellager te plaatsen. Het druklager is gemarkeerd met een ring die aan de binnekant moet zitten en 1 aan de buitenkant (in/out) de kooi moet gemonteerd worden met de OPEN kant naar binnen.
Het kogellager goed schoonmaken en dan rijkelijk met R48 (lagerlijm) insmeren. Er mag geen R48 op het druklager komen.
Vervolgens de spindle + lagers voorzichtig in de bladhouder schuiven.
De rode dempers goed invetten met siliconevet.
Dan in de tweede bladhouder het druklager inleggen (let op in/out)
Dan de drukring en het kogellager, Niet eerst de bladhouder insmeren met R48 en dan het kogelllager monteren, er is dan een kans dat er R48 in het druklager terecht komt ! Alleen het kogellager insmeren !
Spacer ring en bladhouder op de spindle schuiven (let op dat het kogellager niet weer omhoog komt)
Rijkelijk Loctite op de bout. (middle)
Dan beide bouten tegen elkaar indraaien en flink aanknallen !
Gebruik goed passende inbussleutels.
Gebruik ook hier een goed passende sleutel om de kogelbouten vast te zetten.
De F3C mixhevels zijn korter dan de 3D versie, kogels met loctite vastzetten (overtollig loctite schoonmaken)
De mixing base past spelingsvrij en kantelt mooi soepel.
En zo heb je ineens 2 koppen klaar !
Tot zover,
Rob