De rotorkop en dergelijke heb ik niet geupgrade. Bij mij zijn deze nog standaard.
Ik heb nu de paarse kop besteld nadat de plastic rotorkop was gebroken na een crash maar ik heb ook weer de plastic innershaft + landingskid besteld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De rotorkop en dergelijke heb ik niet geupgrade. Bij mij zijn deze nog standaard.
Vandaag is het antennetje van mijn heli zelf afgebroken, het is ongeveer 3cm lang.
Kan dit kwaad ,kan dit gevolgen hebbben?
Het gaat hier dus over de 2.4Ghz 4in1 ontvanger
Kan ik er het terug op solderen of zoiets,maar hoe?Zou het er voor de sier op zitten denk je?
Dus, ja, dat kan gevolgen hebben, minder bereik, heli die er vandoor gaat. Zonder antenne slechte of geen ontvangst immers...
Dank je voor je snelle reactie!Ik heb hetzelde probleem gehad. Antenne er af. Vind ik een zwak punt. Ik heb deze gewoon weer op zijn plek gesoldeerd en geen problemen gehad. Het kan dus. Wel is het belangrijk om een fijne punt op de soldeerbout te hebben, maar dat spreekt voor zich. Ik ben zelf ook in het bezit van een Belt CP CX en daar had ik precies het zelfde euvel mee. Deze kun je gelukkig open schroeven en weer vast zetten op dezelfde manier. Over de upgrades ben ik een beetje verdeeld. Ikzelf heb de paarse upgradeset. Wat mij opvalt is dat de bovenste bladen bij een scherpe bocht in de onderste kunnen grijpen (al een paar keer gehad). Gevolg bladen stuk en je heli kletterd naar beneden. Op dit moment heb ik de orginele kop er weer op zitten en dat bevalt prima. Swashplate is wel upgrade. Daarnaast heb ik de Xtreme motoren gemonteerd wat prima bevalt. Xtreme accu's ben ik minder tevreden over. De standaard esky LiPo heeft meer vermogen en capaciteit dan die van Xtreme. weggegooit geld dus. Maar mischien dat iemand daar andere ervaringen mee heeft en ik een maandag morgen accu heb gekocht? Tot zover...
Dank je voor je snelle reactie!
Zou je nog wat uitleg kunnen geven hoe ik het het best eraan kan solderen , ik ben tenslotte nog maar een beginner...
PS: Mooie heli, die Belt CP CX
Tja kwoon in België en ben -18 ...Zie I_NU2ruzyc4[/media] - How and WHY to Solder Correctly
Als je even in je profiel aangeeft waar je woont dan kun je misschien bij iemand langsgaan die het voordoet.
Bert
1. ontladen is het gebruiken van de batterij gewoon. het omgekeerde van opladen
je mag je lipo dus nooit gebruiken tot je heli niet meer van de grond komt dus nooit tot de batterij echt helemaal op is.
2. lipos zijn gevaarlijker als andere batterijen, maar als je voorzichtig ermee omspringt valt het wel mee, natuurlijk is 1x brand hebben genoeg om alles kwijt te zijn dus voorzorgen nemen kan helemaal geen kwaad. het belangrijkste is de lipo niet overladen, normaal stopt een lipo lader altijd als de lipo vol is. zorgt dat de lipo niet in de hitte ligt, zorgt dat de lipo niet te ruw word behandeld( niet mee gooien ofzo dan kan ie opzwellen. en een opgezwollen lipo is zeker onstabiel.
3. een batterij ontlaadt zichzelf altijd heel traag, dus als je een lege batterij weg legt dan kan die zich te fel ontladen en daardoor gaat ie stuk. sommige laden hem 20% op, sommige 50, andere 80, ikzelf laad ze helemaal op voor ik ze weg leg. wat het 'beste' is dat weet ik niet.
4. even betrouwbaar als andere laders lijkt mij. gewoon je batterij altijd in het oog houden als je deze oplaadt, als je echt bezorgd bent laadt je batterij dan op in een lipobag of in een schaaltje met zand (bloempot) en zorg dat er niets brandbaars in de buurt ligt.
(trouwens er zijn nog wel andere belgen aanwezig hoor op dit forum, ikke. vraag het anders aan je ouders of familie, er is wel iemand die dat effe voor je kan solderen)
ik heb zo geen batterij monitor dus als ik mijn batterijen een tijdje niet gebruik dan laad ik ze op en vlieg er een minuutje (of 2) mee. en dan bewaar ik ze gewoon in de koffer van mijn solo pro.
ik ben van houthalen, maar ik ben daar niet zoveel, alleen in de vakanties. ik zit op kot in leuven dus daar het meeste en dan zit ik ook nog vaak in kortrijk, ik woon dus in heel vlaanderen![]()
Dank je voor je snelle reactie!
Zou je nog wat uitleg kunnen geven hoe ik het het best eraan kan solderen , ik ben tenslotte nog maar een beginner...
PS: Mooie heli, die Belt CP CX
Bedankt voor die duidelijke foto, nu weet ik zeker waar ik het moet solderen.Jazeker, Ik heb een stukje uit het plastic geknipt zodat ik goed bij het te solderen spoor kan. Daarna de soldeerbout er op gezet zodat de beschermlaag (doorzichtig) weg smelt. Kun je trouwens ook weg krabben met een klein mesje (wel voorzichtig doen) daarna het draadje gepakt en eerst wat soldeertin (1mm) op gedaan (vertinnen). vervolgens deze op zijn plaats gesoldeerd en klaar is kees. Ter ilustratie heb ik er even een foto van het resultaat gemaakt. Succes!
+![]()
@J Kramer
Wat doe jij met je LiPo als je op vakantie gaat of als je ze lang niet gebruikt?
Aah ja dat is goed om te weten want anders kan je je batterij beschadigen (opzwellen) niet??Meestal bewaar ik ze volledig opgeladen. Dus na het vliegen volledig opladen en dan in de doos. Is ook handig als je weer wilt vliegen kun je direct beginnen. ik zelf heb ook niet zoveel verstand van de LiPo accu's maar ik heb wel gehoord dat je er vreselijk mee moet uitkijken dat je ze niet te ver ontlaad. Op je LamaV4 zit een ledje die groen brand. Mijn advies is om te stoppen zodra deze rood knippert. 5 minuten wachten (afkoelen) en dan weer opladen.
Aah ja dat is goed om te weten want anders kan je je batterij beschadigen (opzwellen) niet??
Maar kan het kwaad als je je LiPo half oplaadt en dan gaat vliegen
Meestal bewaar ik ze volledig opgeladen. Dus na het vliegen volledig opladen en dan in de doos. Is ook handig als je weer wilt vliegen kun je direct beginnen. ik zelf heb ook niet zoveel verstand van de LiPo accu's maar ik heb wel gehoord dat je er vreselijk mee moet uitkijken dat je ze niet te ver ontlaad. Op je LamaV4 zit een ledje die groen brand. Mijn advies is om te stoppen zodra deze rood knippert. 5 minuten wachten (afkoelen) en dan weer opladen.