KDS 450s

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben van plan om maandag een 450s te halen maar ik vraag me toch wat dingen af over hoe het pakket word afgeleverd. ik zie meerdere dingen op verschillende sites staan dus vraag mij af hoe het nu precies zit.

als ik zoek op 450s zie ik bij de omvang levering op de ene site staan dat hij met flymentor word geleverd en op de andere site weer niet

(hier bijvoorbeeld niet: KDS-450S 2.4GHz RTF )

(Maar hier weer wel bij helicopter parts: SHENZHEN KDS MODEL TECHNOLOGIES CO., LTD. )


Kan iemand uitsluitsel geven over of dit er wel of niet bij zit?

Alvast bedankt!
 
deze 255 euries is zonder flymentor, met fymentor komt ie op een kleine 355,00...
mijn dealer heeft me afgeraden om hem met flymentor te kopen, dit omdat ie af fabriek wel goed werkt, maar o wee als je m opnieuw moet instellen...
 
Okee dat is duidelijk, ik vroeg me dit af omdat er op de site van KDS geen onderscheid gemaakt word, er is een 450s een sv etc maar niet per type nog een onderverdeling.

Wat is er mis met de setup van dit model dan? wat maakt dat bij deze heli lastiger als bij soortgenoten?
 
Flymentor is een hulp tool om op een lage hoogte (tussen 50cm en 150cm) de heli automatisch te stabiliseren..

Dit is voor beginners soms een false hulp middel omdat ze dan te snel denken dat ze kunnen vliegen en tijdens de vlucht kan een flymentor juist tegen je werken.

Verder is het afstellen vrij lastig waardoor je na de eerste crash helemaal snel vast komt te zitten..

Ik zou de flymentor alleen aanraden voor schaalmodel vliegers die een slechte concentratie hebben maar wel kunnen vliegen..

Ben je beginner, begin dan ook bij met het begin want dat is al lastig genoeg..
Verder is er naast de 450S ook dus de SV (met alu kop) en C.. T-rex450se kloon..
Heb je het geld er voor over, ga dan meteen naar de C.
Dan ben je flexibeler met het verkrijgen van onderdelen welke dan hetzelfde zijn met de CopterX450 of T-rex450se enz..

Verder de belangrijkste beginner tip..
zoek hulp in je omgeving..
1 blik van een ervaren heli piloot helpt je meer dan 1 maand zelf aan klooien..

Benno
 
Bedankt voor deze uitvoerige uitleg, ik snap dat dit na de 50e keer bijna vervelend word om nog een keer uit te typen :P

Flymentor is duidelijk, is niet nodig dus zal ik niet kopen ik wil wel een mooie canopy hebben voor de heli maar dat hoeft niet in het begin.

Ik heb begrepen uit de vele verhalen op de fora dat dit een betere keuze is als de king 3 of belt cp (die goedkoper zijn) vandaar dat ik hier voor wou gaan. ik heb niet meer budget voor een duurdere variant zoals de C (die 150 euro duurder is) Hulp van een ervaren vlieger heb ik al dus dat moet goedkomen!

Ik besef dat dit een flinke stap voorwaard is, maar ik heb niet de ruimte (financieel gezien) om 3 helicopters te kopen. Trainen doe ik verder met realflight 4.5 thuis.

1 vraag nog, wat maakt de setup aan deze heli dan zo moeilijk tov soortgenoten?

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
 
Flymentor is een hulp tool om op een lage hoogte (tussen 50cm en 150cm) de heli automatisch te stabiliseren..

Dit is niet helemaal correct.

Flymentor stabiliseert altijd, en op elke hoogte, als je hem hebt ingeschakeld.
Heb je Flymentor uit doet hij niks. Dan vliegt de helikopter net zoals elke andere helikopter.

Schakel je Flymentor in dan stabiliseert hij je helikopter op het moment dat jij je sticks loslaat.
Ja, zelfs als je helikopter op zijn kop hangt. Flymentor stabiliseert dan de helikopter op zijn kop. :o

Waar die 50 tot 150 cm. komt kijken is als jij de helikopter rechtop stabiliseert dan houdt hij, als de helikopter zich op dat moment tussen de 50 tot 150 cm. hangt (volgens mij 3 m.), op een ondergrond met voldoende contrast ook zijn positie vast. ;)

Instellen van Flymentor is niet erg lastig zolang je weet hoe je de helikopter normaal instelt.

Je zorgt eerst dat je hardware matig alles zo goed als het kan instelt.

Dan normaal stel je alles in op je zender incl. subtrim, reversing en travel adjust (Op een Spektrum zender), maar met Flymentor stel je alles softwarematig in, in het programma dat erbij geleverd wordt.

Heb je hier dan moeilijkheden dan ga je naar de Helifreak website Flight Stabilization - HeliFreak en daar zijn genoeg knappe koppen die je dan wel op weg willen helpen.

1 vraag nog, wat maakt de setup aan deze heli dan zo moeilijk tov soortgenoten?
De setup van deze helikopter wordt bemoeilijkt door de zender die erbij zit. Volgens mij.
Ik heb een keer geprobeert om deze zender in te stellen, hij was niet van mij maar van iemand anders, en ik ben er na 15 minuten maar mee opgehouden, was op het veld, omdat ik niets van de menu structuur van de zender begreep. Zelfs niet met de manual erbij. :rolleyes:

Ik heb zelf helikopter leren vliegen met de simulator en daarna door het zelf uit te proberen.
Toen de crash kosten en vooral de tijd van repareren te veel werden heb ik op een heli Flymentor ingebouwd en in de ander Co-Pilot II. Ik vlieg de helicopters normaal met alles uit maar op het moment dat ik denk dat het fout gaat lopen schakel ik ze in en de helikopter stabiliseert zich en ik kan weer verder vliegen.
Ik zeg maar: Ik heb die helikopter gekocht om te vliegen en niet om te repareren.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
òkee duidelijk! kortom: wel of geen goede koop de 450s? even voor de duidelijkheid, duurdere alternatieven zijn niet mogelijk dit is echt financieel nu de max.
 
òkee duidelijk! kortom: wel of geen goede koop de 450s? even voor de duidelijkheid, duurdere alternatieven zijn niet mogelijk dit is echt financieel nu de max.
Ik zou hem wel kopen alleen met een andere zender.
Niet de KDS zender, ik denk dat je daar nl. spijt van gaat krijgen.
Wat ik gehoord heb is de KDS 450 een van de betere Trex clonen.
Ik heb de mijne 2de hands gekocht en er in de tijd sinds ik hem heb een hoop aan veranderd. Aluminium kop en staart, Spektrum radio's.
Hij vliegt nu zelfs op floats :banana:
 
Wat ik gehoord heb is de KDS 450 een van de betere Trex clonen.
KDS wordt hier vaak als kloon genoemd, maar is het dat eigenlijk wel? Het lijkt mij eigenlijk een ander ontwerp met overeenkomsten.
Een HK, EXI, Flasher of Tarot bijvoorbeeld is praktisch 100% gelijk maar een KDS niet.
2__83_ms1.rvf_57.jpg

frames1.jpg


Daarnaast is er nog de KDS 450 quiet met belt aandrijving, heeft wel iets van de protos en mooie techniek vind ik; geen gierend tandwiel-lawaai.
 
De 450 S of SV is het bovenste plaatje..
die heeft een belt drive gelijk aan de King3..
de Protos heeft ook de belt om de motor en de 450S en SV hebben gewoon een tandwiel overbrenging tussen motor en main gear...

De C is het onderste plaatje en lijkt veel op de andere merken en daarmee op de T-rex450 SE..
Pas op want er zijn er heel veel verschillende die op elkaar lijken en daarom noemen we ze kloon..
de S en SV is dus geen kloon..
Er zijn wel verschillende onderdelen uitwisselbaar maar beslist niet alles..

Zelf heb ik geen flymentor ervaring en ik begrijp dat ik er helemaal naast zit. Had er veel over gelezen en daarmee genoeg problemen gehoord.
Sorry en misschien moet ik toch maar eens komen leren en kijken en misschien zelf zo'n flymentor kopen..
Ik wil toch ook wat aan schaal model bouw doen dit jaar..
3D zit ik wel een beetje aan de top van mijn kunnen want daar wordt ik te oud voor en daarmee is de reactie tijd en concentratie gewoon te langzaam geworden..

O'ja nog een aanvulling..
De KDS zender is geen slechte investering hoor..
Ja als je een spectrum of mx12 gewend ben is hij wat lastiger in te stellen..
Let op dat je het gele display krijgt en niet de rode..
De gele is een vernieuwde en daarmee veel beter leesbaar op het veld..
Er staat op het internet een uitgebreide nederlandse beschrijving hoe dat ding in te stellen is..
Je moet alleen even wennen aan de afkortingen..
Bijna alles is mogelijk maar hier en daar wat anders dan ervaren heli piloten gewend zijn..
Ik heb er al een stuk of 4 verschillende zelf moeten instellen en dan wordt het wel eenvoudiger..

suc6 Benno
 
Dankje voor de informatie ivm de zender..

Ik heb de handleiding er al bij gepakt en denk idd dat het even wennen is maar wel te doen is.

De heli heeft inderdaad wel wat weg van de andere 450 modellen (als we het over de S hebben) maar het verschil zit hem in de plaatsing van de staartbuis en de aansturing van de staartrotor, ipv een extra tandwiel met een vertraging die hoger de staart aanstuurt zit de pulley direct onder t hoofdtandwiel.

Ik kan altijd mocht er wat mis zijn of ik zou willen experimenteren een HK450GT bijvoorbeeld kopen en hier de electronica in zetten van de KDS. Lijkt me altijd ook nog cool om een heli te hebben met een 4 of 5 blads rotorkop. maargoed dat is voor de toekomst eerst maar eens de KDS en hier mee leren vliegen.
 
Ja eerst leren vliegen voor je aan schaal bouw gaat denken..

Schaal bouw is mooi maar weer lastiger te vliegen en vervangingen zijn dan ook lastiger en veel duurder..

Zet ook eens je woonplaats in je profiel..
En sluit je aan bij piloten in je omgeving..
een ervaren piloot kan je heli beter voor je instellen..

Benno
 
Klopt schaalvliegen voorlopig maar even laten voor wat t is hoewel het er wel mooi uit ziet. Ik heb opzich wel iemand waarmee ik samen kan vliegen, maar lijkt me ook leuk om met anderen te vliegen/oefenen. is er iemand in omgeving groningen die zin heeft om te gaan vliegen?
 
Back
Top