Flymentor is een hulp tool om op een lage hoogte (tussen 50cm en 150cm) de heli automatisch te stabiliseren..
Dit is niet helemaal correct.
Flymentor stabiliseert altijd, en op elke hoogte, als je hem hebt ingeschakeld.
Heb je Flymentor
uit doet hij niks. Dan vliegt de helikopter net zoals elke andere helikopter.
Schakel je Flymentor
in dan stabiliseert hij je helikopter op het moment dat jij je sticks loslaat.
Ja, zelfs als je helikopter op zijn kop hangt. Flymentor stabiliseert dan de helikopter op zijn kop.
Waar die 50 tot 150 cm. komt kijken is als jij de helikopter rechtop stabiliseert dan houdt hij, als de helikopter zich op dat moment tussen de 50 tot 150 cm. hangt (volgens mij 3 m.), op een ondergrond met voldoende contrast ook zijn positie vast.
Instellen van Flymentor is niet erg lastig zolang je weet hoe je de helikopter normaal instelt.
Je zorgt eerst dat je hardware matig alles zo goed als het kan instelt.
Dan normaal stel je alles in op je zender incl. subtrim, reversing en travel adjust (Op een Spektrum zender), maar met Flymentor stel je alles softwarematig in, in het programma dat erbij geleverd wordt.
Heb je hier dan moeilijkheden dan ga je naar de Helifreak website
Flight Stabilization - HeliFreak en daar zijn genoeg knappe koppen die je dan wel op weg willen helpen.
1 vraag nog, wat maakt de setup aan deze heli dan zo moeilijk tov soortgenoten?
De setup van deze helikopter wordt bemoeilijkt door de zender die erbij zit. Volgens mij.
Ik heb een keer geprobeert om deze zender in te stellen, hij was niet van mij maar van iemand anders, en ik ben er na 15 minuten maar mee opgehouden, was op het veld, omdat ik niets van de menu structuur van de zender begreep. Zelfs niet met de manual erbij.
Ik heb zelf helikopter leren vliegen met de simulator en daarna door het zelf uit te proberen.
Toen de crash kosten en vooral de tijd van repareren te veel werden heb ik op een heli Flymentor ingebouwd en in de ander Co-Pilot II. Ik vlieg de helicopters normaal met alles uit maar op het moment dat ik denk dat het fout gaat lopen schakel ik ze in en de helikopter stabiliseert zich en ik kan weer verder vliegen.
Ik zeg maar: Ik heb die helikopter gekocht om te vliegen en niet om te repareren.
Succes.