beginnen met benzine vliegtuig

  • Topicstarter Topicstarter modelbouwer1
  • Startdatum Startdatum
ik woon in Oisterwijk. volgens mij zit er hier ook een. ik moet nog een keertje kijken.
 
ja ik wad al bezig met het een en het ander te informeren. maar dat vliegtuig is iets te groot XD. het moet allemaal wel in de achterbak van de auto passen :D
 
Dat spreekt niet van veel ervaring .

Bij benziner moet je eerst wel een paar jaar ervaring opdoen bij een club en veel vliegen.

Mvg Johan

sorry hoor maar wat een onzinnige opmerking johan !!

waarom moet je om met benzine te vliegen een paar jaar ervaring hebben ???
dat is een hele ouderwetse beredenering .
er zijn tegenwoordig veel jonge piloten die aanleg blijken te hebben voor deze hobby en deze jongens doen binnen korte tijd zoveel ervaring op dat ze heel snel toe zijn aan ( grotere ) kisten waar een benzine motor op zit.
er komen daarbij ook steeds meer benzine motoren op de markt zoals de DLE 20 en deze motoren kunnen prima in 1,60/1,80 kisten worden gebruikt en zijn dus straks sneller binnen bereik van ook de jonge en minder ervaren piloten .
voordeel is ook dat de meeste benzine motoren betrouwbaarder draaien en ook een veel leukere vorm van vliegen met zich mee brengen zonder al dat afstellen, schoonmaken, voorgloeien enz , zoals je bij die methanol krijsers hebt .

ik ken jongens die zijn in het voorjaar lid geworden op onze club en het volgende voorjaar stonden deze jongens programma`s te trainen met een 2,20 extra en een yak van 1,80 met 55cc benzine motoren en dit ging hun prima af.
het ligt er ook aan hoe je zelf met deze hobby om gaat.

je kunt je ervaring niet uitdrukken op deze manier er zijn mensen die 3 a 4 keer per week gaan vliegen als ze hun brevetje en trainertje voorbij zijn en deze jongens vliegen binnen een jaar al figuren en wat 3d .

laat ik benadrukken dat ik de topic starter zeker niet zal aanmoedigen om dit zo te doen ,maar inderdaad eens op een club te gaan kijken .
maar dat je jaren ervaring nodig hebt om benzine te vliegen is kul .

modelbouwer 1 je moet denk ik een club zoeken in de buurt en eerst eens met een 1,80 extra met een os160fx met reso gaan vliegen of iets in die geest ( als je denkt met jouw ervaring hier mee te kunnen vliegen ) alvorens een 2 meterkist te gaan vliegen met een ( zwaardere ) benzine motor.

wildvliegen met een 2 m + benzinekist is zeker geen strak plan en zal snel resulteren in crasches schades en een hoop gezeur van politie en omwonenden.
de benzine kisten maken ook aanzienlijk wat geluid , wat erg storend is zelfs op grote afstanden.

suc6.
 
sorry hoor maar wat een onzinnige opmerking johan !!

Waarom ?

De topic starter zit op school , is 15 , kan nog niet vliegen , is nog niet bij een club .

Voor 99% is het gewoon onrealistisch dat hij een benziner binnen korste tijd in de lucht krijgt .
Je moet ook het nodige kleingeld hebben .

Voorbeelden genoeg hier op het forum waar de piloten snel overstappen op benziner en waar het dan fout gaat , ze zijn dan niet meer in staat om iets te repareren of hebben geld voor iets nieuws.

Mvg johan
 
oke dat de topic starter zo jong is daar heb je gelijk in het is mij ook niet te doen om hierover een discussie te starten hoor ! graag houd ik het leuk en graag gezellig , maar om benzine te vliegen vind ik niet dat leeftijd of veel ervaring hebben gerelateerd hoeft te zijn .

uiteraard een knul van 15 die op school zit zou in mijn ogen ook zeker nog niets te zoeken hebben in deze catagorie, omdat het simpelweg een dure aangelegenheid is en dan is het niet leuk als je na een crasch geen centjes hebt om de boel op te knappen. .

@ron : denk dat hij inderdaad dan methanol bedoelde ( hoop ik ) en dit is omdat hij niet veel ervaring heeft zeker aan te raden in combinatie met het lid worden van een club.

ik heb echter op youtube eens een filmpje bekeken van een 13 jarig knulletje , en deze jongen vliegt even een 3d vlucht met alles er op en er aan waar ik jalours op werd.
dit was ook met een 35% extra 330s met een da100.

dus leeftijd en jaren ervaring hebben is geen vereiste als je over stapt naar benzine motoren .
als het aan mij ligt worden de methanol motoren allen uit de handel genomen en maken ze gewoon benzine motoren vanaf 7,5cc :D
zorgt voor een economischer en schonere hobby .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ultim@te heel erg bedankt voor alle tips en de moeite. ik denk dat ik toch eerst ga beginnen met een elektrische en dan een benzine.
 
hoe jonger je start hoe beter ,daar je op jonge leeftijd snelller dingen op pakt en de dingen blijven beter hangen .

ik heb vroeger motorcross gedaan en ben vanf mijn 18è hiermee begonnen .
de jongens die op 8 of 9 jarige leeftijd begonnen waren kon ik niet de baas daar deze jongens geen angst kennen en ze zo jong alle skills al hebben geleerd.
dat is een voorsprong die nooit meer in te halen is !

daarom hoop ik dat wij ooit een zoon krijgen dan leer ik hem op zijn 9è of zo al vliegen :D

suc6 modelbouwer1 ga gewoon je eigen weg en heb vooral lol in je hobby .
en niet te veel luisteren naar al die ``ouwe rotten `` op een club ( die zitten overal ) en gewoon je eigen ding doen .
begin met een trainer en ga daarna een laagdekker trainer vliegen , ondanks dat de spitfire`s , mustangs , p47`s enz stoere kisten zijn om te zien , hier moet je niet aan denken en gewoon een trainertje gaan vliegen .
voor de rest gewoon kleine kistjes maken van depron of zo ( lekker goedkoop ) hier leer je een hoop van kwa bouwen en je kan dan een beetje wildvliegen in de buurt om meer uren te maken .
je kunt dan binnen afzienbare tijd een goede piloot worden .

maak er wat van en suc6 .

mvg eric .
als je vragen hebt gewoon posten en er is altijd wel iemand die je helpt hier op het forum.
 
heel erg bedankt! ik ga zeker binnenkort beginnen. ik moet nog beslissen of ik een benzine of een elektrische doe. nog bedankt voor de tips.

gr. Wesley
 
Waarom ?

De topic starter zit op school , is 15 , kan nog niet vliegen , is nog niet bij een club .

Voor 99% is het gewoon onrealistisch dat hij een benziner binnen korste tijd in de lucht krijgt .
Je moet ook het nodige kleingeld hebben .

Voorbeelden genoeg hier op het forum waar de piloten snel overstappen op benziner en waar het dan fout gaat , ze zijn dan niet meer in staat om iets te repareren of hebben geld voor iets nieuws.

Mvg johan
????

ik heb leren vliegen toen ik 9 was, en met een methanol!!
en hoe deden ze dat vroeger dan? toen "bestond" electro nog niet.

max
 
Een benziner is wat anderes als een methanol motor.

En wij vlogen in de 80er jaren ook al met elektro modellen , toen was de speed motor serie in kommen van graupner.;)

Mvg Johan
 
mijn zoon is 6 en die vliegt met een 140cc pitts en extra 100cc 2.6 mtr, starten landen volledig zelfstandig.

hij is begonnen met een trainer toen hij 4 was
 
Johan's bericht had meer betrekking op leeftijd versus betaalbaarheid/'sponsoring'. Dat de jeugd het veel sneller leert dan hun vaders :) staat buiten kijf.
 
Back
Top