Promo BC1:8 in 2011

Gek idee:
Ken aan alle clubwedstrijduitslagen een bepaald aantal punten toe.
En dan ken je aan één open clubwedstrijd per club bijvoorbeeld dubbel of drie maal die punten toe.

Zo maak je een aparte stand van alle clubwedstrijden in hele Nederland bij elkaar. Het loont dan dus om zoveel mogelijk clubwedstrijden te rijden. Zelfs als je er niks van kan dan kan je door 20 clubwedstrijden te rijden toch nog vrij hoog in de ranking komen.
Mogelijk gewenst gevolg:
Toename van deelname aan clubwedstrijden.

Een nog gekker idee, zet de PS08 en de BC10 op clubwedstrijden... dan wel apart van elkaar. Op die manier begeef je je exact in de doelgroep die je wil laten instromen en ... het is nog beter voor de clubs en de sectie :cool:
Minder effort --> minder kosten --> betere marge.

Op deze manier hoef je je niet te binden aan een merken-race en je bereikt een grotere doelgroep.
 
Een nog gekker idee, zet de PS08 en de BC10 op clubwedstrijden... dan wel apart van elkaar. Op die manier begeef je je exact in de doelgroep die je wil laten instromen en ... het is nog beter voor de clubs en de sectie :cool:
Minder effort --> minder kosten --> betere marge.

Op deze manier hoef je je niet te binden aan een merken-race en je bereikt een grotere doelgroep.

:rolleyes: ... Ik vind het nog niet eens zo'n gek idee ...
 
Een nog gekker idee, zet de PS08 en de BC10 op clubwedstrijden... dan wel apart van elkaar. Op die manier begeef je je exact in de doelgroep die je wil laten instromen en ... het is nog beter voor de clubs en de sectie :cool:
Minder effort --> minder kosten --> betere marge.

Op deze manier hoef je je niet te binden aan een merken-race en je bereikt een grotere doelgroep.

Voor de promoserie bij de 1/10 kwam hadden we zoiets. De club kon een paar 'clubheats' laten rijden tussen de NK en NOMAC heats.

Het probleem is volgens mij dat alle clubs hun clubwedstrijden anders organiseren. Bij Mach is het elektro en brandstof apart. Bij Baanbrekers is het alles bij elkaar op één klasse na en dat is dan steeds een andere klasse. Weer andere clubs hebben überhaupt geen 1/10 rondrijden.

Voor de promo zou het denk ik beter werken dan voor de 1/10 omdat er op ieder circuit 1/8 rijders zijn.
 
Ik hoor een aantal redenen waarom zoiets niet zou kunnen, het zou juist interessant zijn om te kijken waarom het wel zou kunnen. Misschien kun je daarook eens over nadenken … Ik zie in jouw tekst op z´n minst 2 aannames "[KNIP]Het probleem is volgens mij [/KNIP]" en "[KNIP] zou het denk ik [/KNIP]".

FF out-of-the-[NOMAC]-box denken Bart ... ff vanuit de verenigingen. Denk je ook niet dat er is een reden waarom een bepaalde verenigingen hun clubwedstrijden op de ene manier organiseren en andere verenigingen op een andere manier? Alles heeft uiteindelijk te maken met vraag-en-aanbod, oftewel het aantal rijders per klasse op een bepaalde club. Als je voor een dergelijke opzet zou kiezen zoals door Pieter geopperd, zou het zomaar kunnen dat de verenigingen hun wedstrijdopzet hier op aanpassen ... don't you think so? why not? Of nog veel beter: waarom wel?

Think about it ;)
 
He Martin ff offtopic maar ben jij van de generatie Fabri, Jan Verhaas, Frank v. Well (hebben wel dezelfde leeftijd). Ben zelf niet zo'n goeie snooker speler geweest maar met Pool heb ik ook nog ff top 64 gespeeld (A-ranking)

Was ik gewoon nieuwsgierig naar, ONTOPIC maar weer.

Yep, bekende namen.....
Je hebt een PB.
 
Ik hoor een aantal redenen waarom zoiets niet zou kunnen, het zou juist interessant zijn om te kijken waarom het wel zou kunnen. Misschien kun je daarook eens over nadenken … Ik zie in jouw tekst op z´n minst 2 aannames "[KNIP]Het probleem is volgens mij [/KNIP]" en "[KNIP] zou het denk ik [/KNIP]".

FF out-of-the-[NOMAC]-box denken Bart ... ff vanuit de verenigingen. Denk je ook niet dat er is een reden waarom een bepaalde verenigingen hun clubwedstrijden op de ene manier organiseren en andere verenigingen op een andere manier? Alles heeft uiteindelijk te maken met vraag-en-aanbod, oftewel het aantal rijders per klasse op een bepaalde club. Als je voor een dergelijke opzet zou kiezen zoals door Pieter geopperd, zou het zomaar kunnen dat de verenigingen hun wedstrijdopzet hier op aanpassen ... don't you think so? why not? Of nog veel beter: waarom wel?

Think about it ;)

Er is weinig discussie als we allemaal gaan vertellen dat het wél kan. Volgens mij heeft Nismo een hele goede samenvatting gegeven van het 'waarom wél' wat je noemt.
Dus dan lijkt mij het juíst interessant om een suggestie te geven van het waarom níet. Op die manier geef je mensen stof tot nadenken en om aanvullingen te geven.

Juist met van die aanname termen als 'volgens mij' en 'denk ik' maak ik het nog eens extra duidelijk dat het om een open discussie gaat en niet om een uiteenzetting van schijnfeiten.

Overigens denk ik dat het interessanter is dat we nadenken over 'Hoe wel?' in plaats van 'Waarom wel?'

En ja ik denk juist dat er hele goede redenen zijn waarom clubs hun clubwedstrijden organiseren zoals ze dat doen. Als ze die redenen niet hadden was het juist makkelijk geweest.
En de grote vraag is dan inderdaad of de verenigingen hun wedstrijdopzet zouden aanpassen als we met iets anders zouden komen. En daar kunnen we het alleen verder over hebben als je verder verkent 'hoe' het dan zou moeten zijn.
 
Bart ... ik vind het wel een grappige discussie ... maar je denk nog steeds niet vanuit de verenigingen ... maar goed dat zul je zelf ook al wel door hebben.

Wat ik bedoel met dat het wél kan is, inventariseer nou eens alle denkbare opties, waarvan Pieter er 1-tje opgooid, en verzin er zelf nog een aantal bij, elk met z'n voor-en nadelen, dan wordt het pas echt interessant. Argumenten waarom iets niet kan zijn altijd het makkelijkst te verzinnen, en weerstand tegen veranderingen is menselijk ;)

Hoezo is het een grote vraag of verenigingen hun wedstrijdopzet zouden aanpassen als we met iets anders zouden komen? Als je door de jaren heen kijkt zie je bij elke verenigingen behoorlijke aanpassingen in de opzet. ;) Wel eens op gelet?
 
Bart ... ik vind het wel een grappige discussie ... maar je denk nog steeds niet vanuit de verenigingen ... maar goed dat zul je zelf ook al wel door hebben.

Wat ik bedoel met dat het wél kan is, inventariseer nou eens alle denkbare opties, waarvan Pieter er 1-tje opgooid, en verzin er zelf nog een aantal bij, elk met z'n voor-en nadelen, dan wordt het pas echt interessant. Argumenten waarom iets niet kan zijn altijd het makkelijkst te verzinnen, en weerstand tegen veranderingen is menselijk ;)

Hoezo is het een grote vraag of verenigingen hun wedstrijdopzet zouden aanpassen als we met iets anders zouden komen? Als je door de jaren heen kijkt zie je bij elke verenigingen behoorlijke aanpassingen in de opzet. ;) Wel eens op gelet?

Nouja het gaat hier vooral om de promoserie op korte termijn, dus in dat kader denk ik dat het sowieso niet gewenst is om nu nog met extreme veranderingen aan te komen. Tenminste, als ik vanuit de club denk, dan is dat denk ik niet gewenst.

Dan wat betreft de lange termijn. Wat zijn nu eigenlijk de criteria(doelen) voor een club?
-Zo weinig mogelijk wedstrijdleiding/vrijwilligers hoeven inzetten en toch zoveel mogelijk geld binnenhalen met de wedstrijden.
-Leden tevreden houden: support voor beginners, leuke wedstrijden in iedere klasse waarin leden wedstrijden willen rijden, veel vrije weekenden zodat de leden ook kunnen trainen.
-Toename van het aantal (actieve) leden, en in mindere mate toename van het aantal wedstrijdrijders.

Lijstje van niks, kan veel beter/uitgebreider.

Het is niet aan mij alle mogelijke opties te inventariseren, dat zie ik jou ook nog niet doen Richard. ;)
Een paar mogelijke oplossingen (wat betreft de promoserie)
-Vervangen door één promo degra wedstrijd waarvan de locatie twee weken van tevoren pas bekend wordt gemaakt. Hopend dat alle clubs daardoor meer inschrijvingen op de clubwedstrijden krijgen omdat ze goed willen presteren op die wedstrijd. En niet alle promoseries meer af moeten en daardoor clubwedstrijden overslaan. (Ideetje om hier statistieken van tevoorschijn te toveren? Rijden promoserie rijders wel of geen clubwedstrijden?)

-1/8 NK uitbreiden met promoserie. 1/8 clubleden willen graag bij de grote wedstrijden meedoen? En met ongeveer 70-80 deelnemers is het 1/8 NK dan ook een geweldig winstgevend twee daags evenement voor de club en een super promotiemiddel. En dan het halve kerstboom systeem hanteren waarbij er steeds 5 rijders doorstromen. Dat werkt goed met drie even grote klasses. Alle drie de klasses dan dus op bv. max 25 deelnemers zetten.

-promoserie bij de 1/5 in het kader van de veldvulling, zo wordt ook dat NK weer een groter evenement.


Wat betreft het veranderen van systemen bij de clubs, dat doen ze inderdaad vaak. Maar betekent dat dan meteen dat ze dat doen op basis van veranderingen bij de NOMAC? Volgens mij zijn de veranderingen bij de clubs van de afgelopen jaren vooral gebaseerd op basis van hun eigen criteria, wat heel logisch is, en waarbij ze de NOMAC wedstrijden gewoon slim in de planning meenemen. De Baanbrekers doet dat bijvoorbeeld heel slim.
 
-Vervangen door één promo degra wedstrijd waarvan de locatie twee weken van tevoren pas bekend wordt gemaakt. Hopend dat alle clubs daardoor meer inschrijvingen op de clubwedstrijden krijgen omdat ze goed willen presteren op die wedstrijd. En niet alle promoseries meer af moeten en daardoor clubwedstrijden overslaan. (Ideetje om hier statistieken van tevoorschijn te toveren? Rijden promoserie rijders wel of geen clubwedstrijden?)

Dat zou mijn keuze zijn.
Een puntentelling hangen aan de clubwedstrijden, en alleen de top 3 ofzo, per vereniging uitnodigen voor de promo/degra wedstrijd, tezamen met de onderste 10 van de Nomac cup....
Je smijt wel het redelijk open karakter van de Nomac met een klap dicht, maar volgens mij is het de enige manier om mensen weer mee te laten doen aan de clubraces, en daar moet eventjes de focus naartoe volgens mij.
 
Een paar mogelijke oplossingen (wat betreft de promoserie)
-Vervangen door één promo degra wedstrijd waarvan de locatie twee weken van tevoren pas bekend wordt gemaakt. Hopend dat alle clubs daardoor meer inschrijvingen op de clubwedstrijden krijgen omdat ze goed willen presteren op die wedstrijd. En niet alle promoseries meer af moeten en daardoor clubwedstrijden overslaan. (Ideetje om hier statistieken van tevoorschijn te toveren? Rijden promoserie rijders wel of geen clubwedstrijden?)

Dat hebben wij vroeger gehad. 6 kwalificaties op een dag en de beste telt. Een snelle oplossing maar ik denk niet dat het iets is wat de rijders willen, veel rijders rijden juist de Promo vanwege de klasse zelf, lekker vrijblijvend op alle circuits rijden.

-1/8 NK uitbreiden met promoserie. 1/8 clubleden willen graag bij de grote wedstrijden meedoen? En met ongeveer 70-80 deelnemers is het 1/8 NK dan ook een geweldig winstgevend twee daags evenement voor de club en een super promotiemiddel. En dan het halve kerstboom systeem hanteren waarbij er steeds 5 rijders doorstromen. Dat werkt goed met drie even grote klasses. Alle drie de klasses dan dus op bv. max 25 deelnemers zetten.

Helaas, zoals eerder aangegeven geeft het meenemen van de zaterdag grote problemen bij zowel de rijders als de clubs

-promoserie bij de 1/5 in het kader van de veldvulling, zo wordt ook dat NK weer een groter evenement.

Is een idee zoals ik dat al eerder schreef, maar de baaninzet bij de 1:5 is anders en dat gaat problemen geven en de largescale rijdt niet op alle banen waardoor bep. thuis circuits overgeslagen worden.
 
Je hebt helemaal gelijk Roelof, Richard heeft alleen liever dat ik allemaal ideeën spam waar we niks aan hebben dan dat ik terechte kritiek geef dus vandaar dat ik met die dingen kwam.

Ik denk dat je het voor dit jaar sowieso heel goed doet. Voor de jaren daarna ben ik net als Martin voor een systeem met een puntentelling voor clubwedstrijden. Wat mij betreft denken we verder over de precieze vorm van zoiets.

Het kan een heel magische excel sheet worden waarin de punten die je krijgt bij de clubwedstrijd afhankelijk zijn van het aantal deelnemers aan de clubwedstrijd, het feit of het een open clubwedstrijd is of niet en uiteraard de behaalde positie.

Voor de posities de normale lijst: Dus nr 1 = 150 nr 2 = 140
OC = keer 2
Aantal deelnemers factor = (aantal deelnemers/20)

Als je dus 2e wordt bij een open clubwedstrijd met 20 deelnemers krijg je 140 x 2 x (20/20) = 280 punten.
 
Haha, dat geldt denk ik voor het NOMAC/NK format wel ja. Voor de promo is dat denk ik een beetje kort door de bocht, omdat het wellicht rijders kost op de clubwedstrijden.

Huhuh. Kijkend naar de PS08, wat zijn de con's en pro's uit het oogpunt van de rijders? Hoe verhouden die zich met een clubwedstrijd-opzet?

Con's: Clubwedstrijd is natuurlijk geen NK waar je heengaat.

Pro's: Gezellig weekend weg met andere rijders.

Vul maar aan...
 
Als we uitgaan van een puntensysteem op alle clubwedstrijden:

Con's, waarom promoserie baseren op clubwedstrijden?
-Clubwedstrijd is natuurlijk geen NK waar je heengaat, clubwedstrijd is dus laagdrempeliger.
-Clubwedstrijd is goedkoper.
-Keuze voor de rijder waar hij zijn punten wil halen.

Pro's, waarom promoserie een eigen kalender laten hebben?
-Gezellig weekend weg met andere rijders.
-Meer deelnemers als je van een club komt met een kleine groep rijders.
 
Niet kribbig worden Bart, dat is niet de opzet, zeker niet de mijne. We zitten hier gezellig op het forum als grote mensen onder elkaar van gedachten te wisselen, straks drinken we gezellig met z’n allen een biertje aan de bar.

De PS08 gaat prima lopen in 2011, of dat nou bij de BC10 NK’s is of de open clubwedstrijden, dat komt helemaal goed, weet het zeker. ;)

Ikzelf vond het destijds (is nog niet eens zo lang geleden) een gigantische drempel om aan zo’n Promotie / degradatiewedstrijd BC08 mee te doen. Ik had toen alleen nog maar clubwedstrijden op de AMCA gereden en ik zou dan op de MACH moeten rijden tegen rijders die al minstens een heel seizoen ervaring hadden op NK’s op alle NL circuits. Dat was nogal wat, althans zo heb ik het ervaren. De PS08 is daarom erg mooi, want je kunt dan ervaring op doen op elk circuit, en je ook nog eens kwalificeren voor de Nomac Cup. Inderdaad lekker laagdrempelig en je kunt geleidelijk aan het enorm hoge niveau wennen dat wij momenteel kennen in de BC08 in NL.

Maar met creatief zijn bedoel ik ook dat er wellicht andere (tussen)vormen mogelijk zijn, denkend aan bijv. de ICC format, kent iemand die (nog)? Ikzelf niet, dat was voor mijn tijd, maar ik ben bekend met het ICC systeem. Niet meteen zeggen dat ICC destijds geen suc6 was, maar kijken waarom dat geen suc6 was, en kijken of zoiets op dit moment wellicht, in welke vorm dan ook, wel mogelijk is.

Denk in dit verband ook even aan het mislukken van de standaard motor voor MACH clubwedstrijden, en kijk nou toch eens wat we op dit moment aan het doen zijn ;).

Morgen kan ik ff niet mee discussiëren, ik ben bij Kyosho in DLD om o.a. de grote KWC Europa finale door te spreken die in september 2011 door de AMCA in Apeldoorn georganiseerd wordt.
 
Back
Top