Promo BC1:8 in 2011

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Serpent950, 8 jan 2011.

  1. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Was dit niet omdat de drijfstangen van die motoren telkens stuk gingen door ontwerp/productie fouten?
     
  2. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Klopt idd dat ik Marcel ben er een link is naar Alfred.

    Kijken op de site van Alfred is idd een goede optie.

    Maar bel hem eens, hij heeft vast wel een leuk forumaanbiedinkje voor je.

    Zijn nummer staat wel op de site:D

    Toch nog diverse mensen die regaeren op mijn draadje, had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

    Voor wat betreft het idee om de eerste 3-4 van de club door te laten gaan naar de promo.

    Een leuk idee maar bij ons (real80) zijn niet veel actievelingen die mee rijden op een clubwedstrijd.

    Zijn wel 3-4 die rijden en een enkeling rijdt zelfs al Nk of Nomac.
    Dus vanaf real80 geen verschillende rijders gelang het seizoen vordert.

    Denk dat we 2011 moeten gaan zien als een probeer jaar en gewoon dit jaar alvast gaan bedenken hoe we de opzet in 2012 het beste kunnen gaan doen.

    We kunnen best na afloop van een wedstrijd een keer een half uurtje na gaan zitten en dan eens horen hoe de andere rijders over denken.

    reageer vrolijk verder
     
  3. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    En ze waren niet leverbaar.

    Maar Richard zegt dat volgens mij juist om aan te geven dat je moeten letten op waarom een klasse/regel niet werkt.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    - ze waren niet leverbaar
    - men beloofde een goede deal en uiteindelijk kreeg je "maar" clubkorting
    - de geperste big-end kwam los.
    - de zuiger/cilinder set kende geen lang leven
    - inderdaad de drijfstangen waren onbetrouwbaar.

    En dat allemaal omdat er een beter aanbod (RB S5 met uitlaat) opzij was gezet.
     
  5. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Nee, dan is dat in ieder geval duidelijk en ligt het niet aan het concept, daarnaast waren er natuurlijk ook nog winkeliers en hun afgezanten die niet die 20 x 15 euro marge op konden pakken, die wreven dit nog eens lekker in.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  6. Hoi Hoi ik ben Alfred
    En vind het erg jammer dat de promo 1/8 niet meer met de 1 op 10 samen kan gaan .
    Ik vond het echt mooi en gezellig met de jongens, we rijden dan wel minder dan de 1 op 10 jongens maar het was altijd een plezier om daar naar toe te gaan.
    Ik hoop echt dat dit niet verdwijnt in de toekomst .
    Zou ik erg jammer vinden .

    Dus we wachten het dan maar af wat de toekomst ons biedt.
    Ik Alfred van Dijk wens jullie allemaal een gezond 2011 en veel race fun toe !!!!
     
  7. rcmarc

    rcmarc

    Lid geworden:
    28 jan 2010
    Berichten:
    36
    Locatie:
    sint annaparochie
    dank u
     
  8. Dennis van Lammeren

    Dennis van Lammeren

    Lid geworden:
    11 okt 2005
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kudelstaart
    Weet iemand eigenlijk waarom de 1:10 klasse (Nk) niet meer welkom is op de AMCA?
    Is dat omdat men daar boos is omdat de Promo 1/8 niet meer rijdt met de 1:10?
    Vind het maar raar dat een club zo maar zonder duidelijke reden een klasse kan uitsluiten en de rest van de NK klasses wel welkom zijn...
     
  9. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    tja.............wat zal ik zeggen............
     
  10. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    kleingeestigheid van de mens? of zeg je wat anders?
     
  11. Rico890

    Rico890

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Neerpelt
    Ik weet dat er in het verleden wat is voorgevallen en daarom was de 1/10 het jaar erop niet welkom, maar de reden van deze keer is me ook ontgaan.
    Zover ik de NK heb meegemaakt was het een leuke wedstrijd.

    Wie kan het mij vertellen waarom dit is besloten.
     
  12. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Wij (ook Lid AMCA) hebben daar een mail van gekregen, in het kort had dit te maken met erg weinig 1:10 rijders (3 denk ik), en dat de beschikbare vrijwilligers ook niet overhoud daar. Het is erg jammer vind ik, want het is een van de mooiste banen van NL.
     
  13. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Laten we met zijn allen de schouders eronder zetten en er dit jaar een knal jaar van maken.
    En laten zien dat we een waardige klasse zijn die beter verdient.

    Reageer vrolijk verder
     
  14. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik begrijp dat verband niet zo goed, enerzijds is er wel wat voor te zeggen dat je alleen wedstrijden organiseert waar je eigen leden ook aan meedoen. Anders ben je immers alleen voor anderen bezig als het ware. Maar okee, als je een klasse uitsluit dan maak je daar automatisch ook geen reclame voor en zul je dus ook minder snel leden krijgen die die klasse rijden. Dat lijkt me dan niet de bedoeling als club zijnde.

    Nog logischer lijkt het me dat je juist veel vrijwilligers hebt voor een 1/10 wedstrijd omdat je eigen leden dus blijkbaar toch niet meerijden en dus gewoon tijd hebben om te helpen.
    Bovendien zijn we al eerder bereid geweest om als sectie gewoon de wedstrijdleiding te verzorgen voor dat NK, dus gebrek aan vrijwilligers gaat ook niet helemaal op.

    Al met al vind ik het maar een aparte verklaring, en ik vind het vooral raar dat die verklaring niet direct naar ons (de sectie 1/10) toe gegeven werd.

    Komt goed, de promo 1/8 is er sowieso. Ik vind wel dat je doet alsof jullie het zo slecht hebben. Volgens mij verdienen zowel Roelof alsook wij beter. Roelof doet z'n best om een kalender te maken, het ligt nu aan de verenigingen dat ze nog geen data geven. Verder hebben jullie de afgelopen jaren toch prima bij ons kunnen rijden. Ik ben ook nog steeds van mening dat jullie er op vooruit gaan als jullie bij de clubs gaan rijden, zeker als jullie binnen de clubheats gaan rijden hebben jullie veel meer zekerheid en rijtijd dan bij ons.

    Als ik een promorijder of een vereniging was dan zou ik het wel weten. Mooie volle clubwedstrijden en zekerheid/duidelijkheid voor de rijders en netto een wedstrijd minder te organiseren per jaar dan eerst.
     
  15. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    Reactie op laatste bericht van Bart:

    EEN GROTE PUNT !
     
  16. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Kansloos zeg … met name van Bart en Hugo had ik dit niet verwacht, dit soort stemmingmakerij tegen de AMCA, wie weet bereik je met dit soort acties wel het tegenovergestelde van wat je eigenlijk zou willen. Alhoewel, het ligt er natuurlijk aan wat je zou willen bereiken. ;) Duidelijk is in elk geval dat sommige mensen blijkbaar ergens op een hele grote roze wolk leven ... mijlenver van verenigingen en vrijwilligers, Die ken je toch wel? Dat soort mafkezen, je weet wel van die sukkels die in hun vrije weekend niet met vrouw en kids ergens naartoe gaan, maar tegen € 0,- tarief ergens in een verenigingskantine patat staan te bakken met hun hoofd boven de vetpan en broodjes lopen smeren, of in de technische controle uitgescholden worden als ze iemands autootje moeten afkleuren als ie niet aan het reglement voldoet. En daarna natuurlijk alle rotzooi opruimen die in de paddock en overal op het terrein is achtergebleven, de keuken en de WC´s schoonmaken, enzovoort, enzovoort. Ken je die niet van dat soort losers? Allemaal om die gasten te vermaken die op die dag die zo nodig met hun speelgoedautootje willen spelen. :D

    De mail die naar alle belangstellenden is gegaan zegt toch heel anders als de berichten hier op het forum en het bericht van Bart v/d Water slaat dan ook nergens op. Ik kan het niet vriendelijker verwoorden.

    De AMCA organiseert in het 2011 seizoen, naast de NK´s en de clubwedstrijden 2 grote evenementen in Apeldoorn, te weten de ETS in juni en de grote Kyosho KWC Europa Finale (1:10 Brandstof) in september. Gisteren nog bij Kyosho DLD door ondergetekende in Kaltenkirchen besproken namens de AMCA.

    Daarnaast is de BC10 klasse bij de AMCA nagenoeg uitgestorven, we hebben meestal geen opkomst van BC10 rijders tijdens onze clubwedstrijden, ondanks het feit dat alle AMCA wedstrijden afgelopen jaar en daarvoor al open waren voor de BC10, zonder opkomst …

    Kortom, door een drukke kalender en gebrek aan vrijwilligers kunnen niet alle weekenden in beslag worden genomen.

    @ Bart: Dat jij blijkbaar niet wist dat alle wedstrijden OC's waren voor de BC10 en er nog geen opkomst was, lijkt mij de grootste miscommunicatie.

    @ Bart, als jij als vrijwilliger er bij wilt zijn om te helpen op die BC10 wedstrijd, en de rest van de benodigde vrijwilligers allemaal regelt, dus o.a. een wedstrijdleider, een tijdwaarneming (dat is niet 1 en dezelfde persoon op een NK), een baancommissaris, minimaal 2 man in de technische controle, kantinebezetting, en alle andere vrijwilligers die bij een dergelijk evenement nodig zijn, dan zou dat zou al een hoop schelen. Heb jij überhaupt zelf, als vrijwilliger, dus tegen € 0,- tarief, ooit als vrijwilliger al eens iets gedaan had voor een vereniging? Vast wel eens een dag ... maar meer ook niet.
     
  17. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Tja, volgens mij was de discussie er niet geweest als de communicatie duidelijk en volledig was geweest.
    Ik vind het dus ook raar dat de wij als sectie 1/10 blijkbaar niet onder 'de belangstellenden' vallen.

    Ik kom gewoon heel graag op de AMCA, en tja dat alle clubwedstrijden open gooien geen garantie tot succes is dat is volgens mij wel bekend. Of zien jullie wel volop NK 1/8 rijders op jullie clubwedstrijden? Er is in ieder geval niet voor niets een soort algemene discussie dat er teveel wedstrijden zijn. Daarom willen we die wedstrijden dus op zo'n hoog mogelijk kwaliteitsniveau brengen, vandaar dat we ook graag bij jullie zijn.

    Dat jullie prachtige wedstrijden organiseren is volgens mij ook geen discussiepunt. We willen niet voor niets heel graag bij jullie rijden.

    En dat dan de 1/10 uitgestorven is bij jullie.. Zie je dat als oorzaak of juist als gevolg? Dat is misschien een kip en ei verhaal. Er is ook een lichte verschuiving van 1/10 leden te zien, die dus van club veranderen. Dan kun je dus nadenken waarom dat is.

    En ja, als ik mijn eigen rijtijd moet opgeven voor een NK 1/10 op de AMCA dan doe ik dat. Of ik vervolgens alle andere vrijwilligers kan regelen kan ik nu niet zeggen. Maar de AMCA heeft ons nu helaas niet die keuze/mogelijkheid gegeven.

    En ik vind het moeilijk om mezelf te beoordelen als vrijwilliger. Maar ik geloof dat ik afgelopen vrijdagmiddag nog voor de club bezig was. En nee, dat was nou niet bepaald voor het eerst. Vraag maar na bij Hans Verbrugge. Dus om mij nu op de gok als waardeloze vrijwilliger te betitelen vind ik wel jammer, maar dat vergeef ik je.

    Voor de duidelijkheid,
    Ik heb dus ook helemaal niets tegen jou of de AMCA. Wat voor mij vervelend is, is dat we zomaar te horen krijgen dat we geen NK bij jullie kunnen organiseren zonder dat ik onze licentiehouders duidelijk kon maken waarom dat is. En er daarnaast ook totaal geen mogelijkheid geboden werd om jullie tegemoet te komen.

    Voor de NOMAC en KWC is dit gewoon een donderslag bij heldere hemel, dat maakt het lastig. Die rijders vragen zich nu af wat ze verkeerd gedaan hebben.
     
  18. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Gaan we elkaar nu verwijten of men wel of geen vrijwilliger is.
    Kan het niet begrijpen dat volwassen mensen onderling zo elkaar de zwarte piet toespelen.

    Doel van dit draadje was om de promo te verdedigen en niet om elkaar verrot te schoppen of om een club de grond in te trappen omdat ze geen 1:10 willen organiseren dit jaar.

    Ga bij elkaar in de kantine zitten en ga daar de discussie voeren maar niet op een forum in een draadje welke over de promo 1:8 gaat.

    Sorry maar zo denk ik erover.

    Reageer vrolijk verder
     
  19. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Vreemd, zat jij op een ander NOMAC voorzittersoverleg dan ik? Waarom heb je het daar niet rechtstreeks aan ons gevraagd? Alle mensen die vragen over een BC10 NK hadden, dus gebeld hebben of een email gestuurd, zijn keurig beantwoord.

    Ja dat horen we heel veel, vandaar dat we ook erg veel aanvragen voor grote evenementen krijgen. Helaas is er ergens een grens, en dat zit altijd vast op inzetbaarheid van de vrijwilligers.

    Euhm … ff goed lezen Bart, en het verbaasd me dus echt dat jij dit niet weet. Op verzoek van Ruben, zijn alle Brandstof clubwedstrijden open, alleen voor de BC10 klasse, niet voor andere klasses. En ja inderdaad, als we dan eens een open inschrijving voor 1:8 doen zijn er altijd veel NK rijders.

    Degene die dit weet trakteer ik op een etentje. Ruben heeft zich bezig gehouden als AMCA BC10 sectie om meer BC10 rijders aan te trekken op AMCA clubwedstrijden, echter heeft inmiddels het bijltje er bij neer gegooid.

    Dank je.

    Ik zou als ik jou was even namens mezelf spreken en niet namens de NOMAC en KWC rijders. Een simpel mailtje naar info@amcaracing.nl zoals de rest heeft gedaan, of even mijn mobiele telefoonnummer bij Ruben opvragen, en je had dit topic niet onnodig hoeven vervuilen. Ik vind dat jij jezelf juist goed op de hoogte moet stellen van wat er allemaal leeft binnen jouw sectie, en ik vind ook dat jij erg slecht geïnformeerd bent.
    Ik vind het zowieso slecht dat we deze discussie hier op het MBF voeren Bart, erg jammer. Dit soort zaken hoort niet op een forum. Pak even de telefoon of stuur een emailtje en dan kun je al je licentiehouders goed te woord staan.
    Als je bal daarvoor bij de AMCA neerlegt, zegt dat meer over jou dan over de AMCA.
     
  20. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Hier ben ik het dus roerend mee eens.
     

Deel Deze Pagina