HK's FPV kist


Hier was ik dus al een beetje bang voor. Het ding hangt enorm met zijn staart, precies zoals mijn funcub dat deed. Kan je dat met een gyro compenseren of heb ik nu weer gewoon een uit de kluiten gewassen funcub aan mijn fiets hangen? :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hier was ik dus al een beetje bang voor. Het ding hangt enorm met zijn staart, precies zoals mijn funcub dat deed. Kan je dat met een gyro compenseren of heb ik nu weer gewoon een uit de kluiten gewassen funcub aan mijn fiets hangen? :(

Invalshoek van de vleugel of staartvlak iets aanpassen en dan ben je dat kwijt. Mét elastieken gaat dat heel handig, gewoon wat wiggen makken van balsa en die eronder steken aan de achterkant en dan proberen met een paar testvluchten een optimum te vinden.

Angle of attack - Wikipedia, the free encyclopedia

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarmee krijg je toch gedonder met motor domping?

Nee, tenminste mits je niet gelijk met hele centimeters aan de slag gaat. Je zwaartepunt blijft immers op dezelfde plek zitten. Je verandert alleen de invalshoek, de rest blijft 't zelfde.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Sven,

Op RCG doen ze dezelfde suggestie die ik je gaf:

RC Groups - View Single Post - Hobby King EPP FPV plane

Flying on my own one day with a couple of very experienced flyers watching ..... it's dragging it's $$$ around the sky they told me .... Mushy they said ..... they asked me to do a couple of power off glides into the runway ...... what's the fix I asked, mentioning my efforts re C of G ..... change the wing Incidence .... that will fix it they said ..... we had a good look at the wing mounting and one of the guys jumped in his Jeep and a few minutes came back to the field with some 3 and 6mm Depron sheet ..... we tried a pad 6mm thick and located it on the wood flat right at the back of the wing .... effectively this raised the trailing edge 9mm ...... low and behold it fixed the problem ..... At home that evening I made up a Depron pad ..... wedge shaped and tapering from 3mm at the front and 9mm at the trailing edge ..... size is exactly the same area of the wood pad that the wing sits on at the back of the Fuse .... this pad was attached to the wooden pad with double sided tape and its top surface taped to give it a long life .....

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Hmmm joh! Makkelijke fix, ik zal et maar meteen doen bij de bouw voordat et gedonder weer begint. ;)
Bedankt!

Ik wilde eigenlijk wel iets minder elastiek en de randen bekleden met klittenband, ik vind die elastieken eigenlijk helemaal niks, en ze lijken nog aardig in die vleugel te snijden ook. Wat vind je daarvan?
 
Hmmm joh! Makkelijke fix, ik zal et maar meteen doen bij de bouw voordat et gedonder weer begint. ;)
Bedankt!

Ik wilde eigenlijk wel iets minder elastiek en de randen bekleden met klittenband, ik vind die elastieken eigenlijk helemaal niks, en ze lijken nog aardig in die vleugel te snijden ook. Wat vind je daarvan?

Alleen klitteband is niet sterk genoeg, ik zou een plaat triplex op de romp lijmen met inslagmoeren erin en dan gewoon de vleugel erop schroeven met nylon bouten.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Dat was ik ook vanplan, ik heb zelfs alle onderdelen al liggen. Maar die pokke chinezen hebben de romp al in elkaar gelijmd dus even een stuk hout erin lijmen gaat nu niet meer zo gemakkelijk. Gewoon plat erop weet ik niet of dat wel goed genoeg gaat houden.

Eigenlijk moet ik ook nog wat nylon bussen hebben om in die vleugel te zetten, anders scheurt het misschien alsnog uit.
 
Ik zou de regelaar verticaal onder de motor buitenop plaatsen, net zoals je dat wel eens ziet bij de Skywalkers.
dan heb je mooi die storingsbron lekker dicht bij de motor zitten, en zuigt de turbelente wind onder de prop mooi de warmte weg.

Voor de vleugelbevestiging:

Maak een plankje van 4mm dik multiplex, in de breedte van je romp. Pak een Mes en een geodriehoek en snij een gleuf in je romp. Je kunt dna het plankje door die gleuf heen duwen, waarna de inslagmoer netjes in het midden zit.
Daarna via de bovenkant een nylon moer erin ( of 2), en dan de EPP wandjes iets optillen, lijm erin, en vast zetten. Er komt nu geen lijm in de gaten van de inslagmoeren, en het plankej is één geheel gewordne met de romp.

je ziet dan alleen onder de vleugel een zeikant zitten van het multiplex.
 
Dat van die regelaar is wel een goed plan. Hoop alleen dat de GPS daar geen last mee krijgt, want die moet ik denk ik ergens op de staart plakken?

En dan toch nog een paar stieken of klitteband? Of denk je dat twee van die plaatjes met 4 bouten (vleugel is immers 2delig) het goed genoeg houden? Ik zit er ook een beetje mee dat die bouten geen centimeter zullen geven als ik per ongeluk niet helemaal recht land.

Ik had zelf in gedachte de bovenkant van de vleugel met plastic te bedekken zodat de elastieken niet in het schuim zouden snijden, in combinatie met de hele (of iig een gedeelte van de) rug vol plakken met een reep van dat blauwe hobbyking klitteband. Misschien dat dat dan stevig genoeg is voor wat het wat lompere optrekken, maar toch slap genoeg om in geval van lompere landing zonder schade mee te geven.
 
Laatst bewerkt:
Ah ik dacht dat je tegen die boutjes op zat te hikken.

Maargoed dat kan ook. ( elastieken gebruiken) Misschien zelf een beter idee.

Het idee is lekker simpel, plus dat je niet zolang tegen dat probleem hoeft aan te hikken wat de bouw weer leuker maakt. Klittenband "voor het geval dat" en elastieken om lekker mee te geven mocht er wat fout gaan.

Een beter idee denk ik...
 
Hij zit al in... de doos. ;)

Ik ga eerst een beetje beunen met een oud barrel. Als dat allemaal lekker gaat, komt deze grote knakker uit de doos en gaat het allemaal wat serieuzer beginnen. ;) Eerst et kikkerbadje, dan pas de bovenste duikplank.
 
Back
Top