Na heel veel lezen hier op het forum en met dank aan de info van o.a. indoorvlieger, ben ik sinds kort ben ik bezig met een NE Bravo SX.
Leuk ding, doet het goed maar 2 x 5 minuten en weer opladen en volgende dag weer 2 x 5 minuten, dat moet anders kunnen.
Nu kan ik best wel 4 extra accu's kopen, alleen zijn de NE lipo's prijzig.
Nu ben ik best handig en heb het volgende gedaan:
De heli uit elkaar gehaald en en de contactdoos van de lipo houder los gemaakt:
Foto Preview
De draden van de contactdoos doorgesoldeerd met het JST stekkertje links op de foto, beide lipo's rechts op de foto:
Foto Preview
Het resultaat is dus dit:
Foto Preview
Het idee was om zowel de originele lipo als de "voordelige" lipo's te gebruiken:
Foto Preview
Om te zorgen dat de draden niet in het basis tandwiel terecht komen en om toch zoveel mogelijk gewicht uit te sparen heb ik de draden vastgezet met afsluitstrips van boterhamzakjes,deze even aangetipt met de soldeerbout t.b.v. de crashproofbestendigheid en daarna zo kort als mogelijk afgeknipt en even aangestipt met cyanoacrylaat:
Foto Preview
Daarna alles weer opgebouwd en uitgebalanceerd en dit is het eindresultaat van mijn knutsel uurtje:
Foto Preview
Foto Preview
Daarna de lader voorzien van 2 stekkers die ik heb vastgesoldeerd op de + & - op de printplaat zodat ook beide type lipo's opgeladen kunnen worden.
Vliegresultaat: omdat de "T" lipo's korter zijn ligt het zwaartepunt dus iets meer naar voren en vind ik persoonlijk de heli iets beter in balans.
Wel gaan ze qua vliegtijd iets korter mee (160 Mah t.o.v. 150 Mah voor de NE lipo's
, ik zal de tijd binnenkort eens klokken.
Al met al een geslaagde en voordelige ingreep.
Leuk ding, doet het goed maar 2 x 5 minuten en weer opladen en volgende dag weer 2 x 5 minuten, dat moet anders kunnen.
Nu kan ik best wel 4 extra accu's kopen, alleen zijn de NE lipo's prijzig.
Nu ben ik best handig en heb het volgende gedaan:
De heli uit elkaar gehaald en en de contactdoos van de lipo houder los gemaakt:
Foto Preview
De draden van de contactdoos doorgesoldeerd met het JST stekkertje links op de foto, beide lipo's rechts op de foto:
Foto Preview
Het resultaat is dus dit:
Foto Preview
Het idee was om zowel de originele lipo als de "voordelige" lipo's te gebruiken:
Foto Preview
Om te zorgen dat de draden niet in het basis tandwiel terecht komen en om toch zoveel mogelijk gewicht uit te sparen heb ik de draden vastgezet met afsluitstrips van boterhamzakjes,deze even aangetipt met de soldeerbout t.b.v. de crashproofbestendigheid en daarna zo kort als mogelijk afgeknipt en even aangestipt met cyanoacrylaat:
Foto Preview
Daarna alles weer opgebouwd en uitgebalanceerd en dit is het eindresultaat van mijn knutsel uurtje:
Foto Preview
Foto Preview
Daarna de lader voorzien van 2 stekkers die ik heb vastgesoldeerd op de + & - op de printplaat zodat ook beide type lipo's opgeladen kunnen worden.
Vliegresultaat: omdat de "T" lipo's korter zijn ligt het zwaartepunt dus iets meer naar voren en vind ik persoonlijk de heli iets beter in balans.
Wel gaan ze qua vliegtijd iets korter mee (160 Mah t.o.v. 150 Mah voor de NE lipo's

Al met al een geslaagde en voordelige ingreep.
Laatst bewerkt: