Nine Eagles Bravo SX lipo modificatie

Na heel veel lezen hier op het forum en met dank aan de info van o.a. indoorvlieger, ben ik sinds kort ben ik bezig met een NE Bravo SX.
Leuk ding, doet het goed maar 2 x 5 minuten en weer opladen en volgende dag weer 2 x 5 minuten, dat moet anders kunnen.
Nu kan ik best wel 4 extra accu's kopen, alleen zijn de NE lipo's prijzig.
Nu ben ik best handig en heb het volgende gedaan:
De heli uit elkaar gehaald en en de contactdoos van de lipo houder los gemaakt:
Foto Preview

De draden van de contactdoos doorgesoldeerd met het JST stekkertje links op de foto, beide lipo's rechts op de foto:
Foto Preview

Het resultaat is dus dit:
Foto Preview

Het idee was om zowel de originele lipo als de "voordelige" lipo's te gebruiken:
Foto Preview

Om te zorgen dat de draden niet in het basis tandwiel terecht komen en om toch zoveel mogelijk gewicht uit te sparen heb ik de draden vastgezet met afsluitstrips van boterhamzakjes,deze even aangetipt met de soldeerbout t.b.v. de crashproofbestendigheid en daarna zo kort als mogelijk afgeknipt en even aangestipt met cyanoacrylaat:
Foto Preview

Daarna alles weer opgebouwd en uitgebalanceerd en dit is het eindresultaat van mijn knutsel uurtje:
Foto Preview

Foto Preview

Daarna de lader voorzien van 2 stekkers die ik heb vastgesoldeerd op de + & - op de printplaat zodat ook beide type lipo's opgeladen kunnen worden.

Vliegresultaat: omdat de "T" lipo's korter zijn ligt het zwaartepunt dus iets meer naar voren en vind ik persoonlijk de heli iets beter in balans.
Wel gaan ze qua vliegtijd iets korter mee (160 Mah t.o.v. 150 Mah voor de NE lipo's :confused:, ik zal de tijd binnenkort eens klokken.
Al met al een geslaagde en voordelige ingreep.

Laatst bewerkt:
idd anko en dan gewoon een parallel laadkabel maken en met zijn tienen tegelijk opladen in een half uurtje :D

Ik weet het, €1,44 per stuk.
Ik heb een account bij HobbyKing aangemaakt en 7x geprobeerd te bestellen, ik heb een "valid mastercard" en toch krijg ik iedere keer een payement fail :(
Bestellen bij H-K in hamburg gaat ook niet, afgezien dat ze daar niet in het assortiment zitten kan je vanuit nederland geen 0800 nummers bellen..
Ik heb ze via een engelse site besteld en daar kon ik wel met mijn creditcard terecht. Even so rather cheap..;)

Back