Nine Eagles Bravo SX (opvolger van de Solo Pro, met schaalromp)

Weet je wat het verschil is tussen de Solo en de Bravo waardoor dit verschijnsel bij de Bravo minder is?

Prettige vakantie

Waarschijnlijk het frame en de andere gewichtsverdeling door de omgedraaid geplaatste accu. En misschien ook het hogere totaalgewicht. De staartmotor is iets groter, en de hoofdmotor sterker, maar die schijnen minder een rol te spelen. Er is ook een kans dat de romp, en dan vooral de horizontale staartvin, een rol speelt. Misschien dat je met alleen een SX frame en landingsgestel al een eind kan komen, maar dat is nog niet echt geprobeerd geloof ik.
 
Kan het ook zijn dat het is omdat de swashplate van de Pro schuin naar rechts helt bij rechtom en ook schuin naar achter bij linksom?
 
Kan het ook zijn dat het is omdat de swashplate van de Pro schuin naar rechts helt bij rechtom en ook schuin naar achter bij linksom?

Dat zou niet echt verklaren waarom de heli juist vooruit wil bij bocht naar rechts, je zou dan ook wat naar achteren schuiven verwachten. De swash van de Bravo SX staat wel vlakker, maar dat komt door de andere gewichtsverdeling, daardoor is er geen extreem elevator naar achteren nodig om naar voren driften tegen te gaan. Bij een vlakke swash zou een Solo Pro vrij vlot naar voren driften met sticks neutraal.
 
Toch wel spijt dat ik toch niet voor Bravo SX gegaan ben....
Ziet er toch beter en stabieler uit ;)

Je kan ook een losse SX kopen, als ze wat betaalbaarder en beter verkrijgbaar worden. En vergeet niet, de SX heeft ook een paar nadelen, meer geluid, korter vliegen op een grotere akku, en iets lastiger bij een reparatie aan het binnenwerk.
 
Je kan ook een losse SX kopen, als ze wat betaalbaarder en beter verkrijgbaar worden. En vergeet niet, de SX heeft ook een paar nadelen, meer geluid, korter vliegen op een grotere akku, en iets lastiger bij een reparatie aan het binnenwerk.
Kan deze ook binden met de Afstandsbediening van de Solo pro ?
 
Toch een vraagje hierover:
Als je een ander toestel gebruikt moet je dan de zender helemaal opnieuw voor het toestel opnieuw afstellen?

De kans dat de triminstellingen voor 2 verschillende heli's overeenkomen is vrij klein. Met aanpassen van de stuurstangen kun je een eind komen, maar de staart kun je zo niet aanpassen. Nine Eagles brengt wel binnenkort een zender op de markt met modelgeheugen, zodat je meer modellen in je zender kan "opslaan" maar er is nog weinig bekend van deze zender.

In dit topic staat wat meer info: New Nine Eagle X6 Pro TX - RC Groups
 
kan je de bravo SX ook binden aan een zender van een kestrel 500?

Moet ook werken. De Solo Pro kan ook met deze zender worden gevlogen, en je kan de zender van de Solo Pro gebruiken om een Bravo SX te vliegen, dus ook de RX-01 ontvanger van de Bravo SX is compatible. Enige NE zenders die niet werken zijn die van de vliegtuigen.
 
Omdat deze heli zo neutraal op het roer reageert, durfde ik het vandaag eens aan om achtjes achteruit te vliegen in de woonkamer. En dat ging nog vrij goed ook. :D

En het iets staartlastig zijn van deze heli heeft trouwens een paar voordelen. Hij staat erg snel stil als je de elevator stick weer naar neutraal doet. En een cirkel waarbij de staart steeds naar binnen wijst gaat ook beter, hij gaat beter achterover hellen, en "hangt" daardoor beter in de draai.
 
Zijn er nu zo weinig Bravo SX vliegers op dit forum? En dat terwijl deze heli zo goed te besturen is. Achtjes achteruit gaan nu nog beter, en cirkels waarbij de neus of staart altijd naar binnen wijst, en dan zowel linksom als rechtsom, gaan ook veel beter met deze heli. Precies wat de Italiaanse importeur op RcGroups opmerkte toen hij een proef versie van deze heli had, "turns like coaxial, flies divinely" of zoiets.
 
Mja, je adviseert zelf om de SP aan te schaffen ipv de Bravo SX ;)
En eigenlijk ook heel erg logiscg, want onderdelen voor de Bravo SX sijn nog maar slecht te krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Mja, je adviseert zelf om de SP aan te schaffen ipv de Bravo SX ;)
En eigenlijk ook heel erg logiscg, want onderdelen voor de Bravo SX sijn nog maar slecht te krijgen!

Als je begint wel, o.a. vanwege de onderdelen, en de langere vliegtijd (= oefentijd) die je met de SP haalt. Maar in een kleine ruimte, bijv, een huiskamer, is het veel beter vliegen met de SX. Je kan bijna straffeloos harder gaan, maar ook figuurtjes vliegen. Buiten is de SX ook iets sneller, maar is het verschil in bruikbaarheid minder groot.
 
Mja, je adviseert zelf om de SP aan te schaffen ipv de Bravo SX ;)
En eigenlijk ook heel erg logiscg, want onderdelen voor de Bravo SX sijn nog maar slecht te krijgen!

De verkrijgbaarheid wordt vast beter. Bij buzzheli en clubheli kan je redelijk goedkoop aan reserveonderdelen komen.
Maar met een crash met de SX heb je nu eenmaal kans dat je iets van de romp afbreekt, en die is natuurlijk wel prijzig. De kans hierop is door de betere vliegeigenschappen van de SX weer minder. Een beetje een afweging dus....
Als oefen-heli is de SP stiekem beter, niet alleen om de beperkt aantal onderdelen die af kunnen breken. Maar omdat het ding z'n eigenaardigheden heeft, leer je naar mijn idee wel beter vliegen.
 
Het Chinese nieuwjaar strooit waarschijnlijk ook een beetje roet in het eten. Dan liggen alle fabrieken een tijdje stil.
 
Back
Top