bouwverslag ZAGI

accu word vastgezet met klitteband en zo makkelijk te wisselen:

onderkantu.jpg


nog te doen:
- esc aansluiten en monteren
- stuurstangen monteren
- op de postbode wachten voor props

en dan invliegen :)
 
Als ik een camera vind, zal ik er eens een paar plaatsen. De verf zit er al op. Vanmiddag even roeren erop plakken en intapen.
 
roer aansturing gemaakt en aangesloten (1mm verenstaal)
aansturing.jpg


teven over het midden een kooltof platje rechtop in de vleugel verlijmd van 1 x3 mm om extra stevigheid te verkrijgen.

carbonc.jpg


te doen:

esc monteren
Prop erop (als die binnenkomt)
invliegen :)
 
Foto's

Nou, ik heb nog een oude telefoon gevonden met een fototoestel erop.

Dit is het resultaat tot nog toe. Alles is af, op de elektronica na. De ontvanger en servo's zitten erin, maar de accu, ESC en motor moeten nog.

Bovenkant
14022011.jpg


Onderkant
14022011002.jpg


Elektronica
14022011003.jpg


Onderkant
14022011004.jpg


Voorkant
14022011005.jpg


Gewicht tot nu toe: 150 gram
Nog toe te voegen:
accu (78 gram)
motor (44 gram)
ESC (8 gram)
prop (+/- 3 gram)
--------------- +
283 gram
Gewichten volgens HK-website
 
Laatst bewerkt:
laatste om af te leren:

klaar1.jpg


klaar2.jpg


klaar3.jpg


vliegklaar op 274 gram, moet die motor wel kunnen trekken, makkelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag zat er een pakketje in de brievenbus (eigenlijk meerdere). Die was van HK en alle onderdelen zaten erin, behalve de accu's. Ik heb de Zagi dus even afgebouwd. Na alles geïnstalleerd te hebben, bleek de motor heel erg te trillen. Deze heb ik met een schroevendraaier wat recht gedrukt, maar het is nog steeds niet geweldig. Ik ga er wel gewoon mee vliegen, maar hij zal het wel een keer begeven ben ik bang. Dan bestel ik wel alvast een nieuwe. Foto's komen weer met de maiden, het heeft nu geen zin om foto's te maken, want er is niet veel veranderd.
 
Ik heb nog geen accu om erin te stoppen, dus ik kan niet mee. Robert heeft er wel één. Ik zou ook niet weten hoe ik in Zwolle moet komen (Ik weet wel waar je woont, heb een EZ* van je gekocht ;)).
 
Jep, ik weet het :) nog steeds een beetje spijt van dat ik die weggedaan heb.. Binnenkort maar eens een nieuwe aanschaffen. En inderdaad, samen vliegen op één lipootje is weinig lol aan. Als het weer beter wordt kom ik wel weer een keer naar Emmen (op een van mijn spaarzame vrije zater- of zondagen) kunnen we combatten (jullie met de zagi's, ik met de mustang :D
 
Als je op zondag komt, ben ik ook van de partij! :p Ik heb wel heel erg veel plezier gehad van de Easystar, dus dat is misschien een troost voor je :).
img3208n.jpg


Maar ook (een keer of drie):
maiden001.jpg


Als je komt, kan ik hem wel meenemen, kun je er nog een keer mee vliegen :p
 
Ouch.. Wel het grote voordeel van de EZ - breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen, breken, lijmen, vliegen...

De laatste die ik heb gehad (één na laatste dan) heeft ooit een keer in veertien stukken gelegen plus snippers en wat weggewaaid is. Heet water, UHU POR, electronica erin en gewoon weer vliegen.
XD
 
Dat is inderdaad ideaal aan zo'n vliegtuigje, maar zullen we het even weer ontopic gaan brengen?

Ik hoop dat er morgen een pakje komt met drie accu's erin, ik kan niet wachten om te maidenen. ;)
 
Eerst een goede regelaar en BEC erin, anders gaat ie zeker niet meer de lucht in. Eénmaal schade is tot daar aan toe maar die regelaar gaat niet meer in een 50+ Amp kist.
 
[media=youtube]o6hl6CsqQzY[/media]

steuntje ter bescherming van het uitstekende servoarmpje afgebroken bij de eerste landing, maar dat was ook echt de enige schade. vliegt prima. Vermogen met de motor is OK maar niet uber snel. lekker relaxed mee te vliegen. motordomp naar beneden is prima. zweeft ook best aardig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top