Polaris bouwverslagje

Ah okee. Al zou ik haast geneigd zijn om eerst een "regular" Polaris aan te bevelen. Die vliegt zo leuk!!! En toch erg snel hoor, als je de juiste spullen gebruikt.

Van de EDF verwacht ik toch wel wat kritische eigenschappen. Hij is toch wel zwaarder, dus wordt nog even een surprise hoe diep hij in het water gaat liggen. Stall speed zal wel stuk hoger liggen. En de normale Polaris is heel prettig met hoge neusstand te vliegen. Mocht je dat toch verprutsen, dan is het een kwestie van volgas en je bent uit de problemen. Met de EDF ben ik ervan overtuigd dat dat allemaal een stuk kritischer ligt.

De verticale fin zit er al op, het roer ook ( gedeeltelijk in de uitgang van de EDF). En het hoogteroer zit er ook op. Al wil ik deze nog koppelen aan een thrust vectoring plaatje in de EDF uitgang. Servo's zitten er allemaal op. Alleen dus die finale afwerking eigenlijk nog.

Geef even een seintje als je gaat vliegen daar, want ik kom daar ook nogal eens in de buurt. Dan neem ik die van mij ook mee (de normale Polaris dan nog). Als je dat leuk vindt natuurlijk :).
 
Ik hou je zeker op de hoogte.

Ik ben nu zelf ook nog eerst bezig om een mustang p51 van de bartsmit vliegbaar te maken.
Had ik van mijn vader gekregen, die dacht dat die dingen echt konden vliegen... niet dus, een zelfgevouwen papieren vliegtuigje doet het beter.

Als ik daar mee klaar ben (wachten is nog op onderdelen) ga ik depron halen om vervolgens aan de polaris te beginnen.

Welke dikte kan ik hier trouwens het beste voor gebruiken?? 3mm of 6mm


Mvg,
Dominique
 
Dominique, dat is afhankelijk van het formaat.

Ik heb zelf een 100% versie gehad uit 6mm depron.
Ger vliegt met de 70% versie uit 3mm depron. Op watervliegmeetings zie je ze beide en vind ik de 70% versies altijd een stuk mooier vliegen.

Mocht je interesse hebben: ik heb een 70% tekening thuis liggen...
 
Hey Jitze,

Die tekeningen, zijn die digitaal of staan ze op papier?

Ik ben wel geintereseerd in de tekeningen.
Als ze nou op papier staan zou je ze dan morgen mee willen nemen naar het indoor vliegen, dan maak ik er even kopieën van op het werk

Bij nader inzien kom ik toch morgenavond (laat ik het zelf maar zeggen "ik heb toestemming van de vrouw" :banana: )

Mvg,
Dominique
 
Ik ga voor het eerst echt bouwen (tis wat!) Heb volgens mij alle bouwverslagen gelezen maar deze zijn voor de 100% uitvoering. Kan iemand mij vertellen over de nog benodigde onderdelen? Hoe meer info, des te beter o.a. servo's, motor setup + prop.
Vast bedankt.
 
Toch niet alles gelezen, bedankt Johan. Eerst even studeren voordat mijn eerste echte bouwwerk gelijk een ramp is.
Heb de romp al uitgesneden, heb ik weer geen spelden. Eerst naar de stad

Mvg
René
 
Na de 1e X indoor maar eens dat kissie van Johan 'Plotterson' gemaakt.

Het is dat 70% Polarisje van een paar euro uit dunne Depron.

Zitten 3x 3.7 gram servotjes in, een 2900Kv 10 grams buitenlopertje met een 4X4 proppie, 6 Amp 6 gram regelaartje, een 2S 350mAh lipotje, geheel weegt 150 gram en dat is tevens ook de trust van het motortje.
Ontvanger is een RF6004F van Futaba.

full


Ben benieuwd.................

Groet Ger
__________________
A good landing is a landing where you can walk away from

Hallo Ger,

Heb je een foto zonder kijkluiken zodat ik kan zien waar je boel gepositioneerd hebt? Wat ik met name interessant vind is waar je regelaar zit.
Er is veel te doen over de 100%, maar de 70% is schaars.
Bvd
Mvg
René
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey all (especially Ger),

Ik heb dit vliegtuigje nu al een paar maanden op mijn radar en denk er over om deze ook in een 70% te gaan maken. Nu heb ik nog een setup liggen met onderstaand vermeld motortje.
Al met al denk ik dat het toch snel een 250 gram gaat wegen (gebaseerd op ervaring met andere modellen die ik gebouwd heb).
Ik vraag me nu af of dat haalbaar is en of het wijzer is om b.v. voor het vleugel-oppervlak eerder een 80% ofzo te nemen.
Wat zou jullie advies zijn?


Outrunner met ruim 350 gram thrust bij minimale afmetingen.

Specificaties:
Gewicht: 26 gram
Prop advies: 7 to 8 inch
Voltage: 2S 7,4V
KV: 1600 KV
Thrust: 350 gram

Test data ;
Prop (APC): 8x4,3 Stroom 8A

Alvast bedankt.
 
De 70 % versie zou ik niet nemen, mijn ogen zijn niet meer wat ze geweest zijn :rolleyes:. Zonder bril hoef ik niet meer te prutsen aan dat kleine grut :smile:

Maar goed, jij maakt de versie die jij verkiest :yes:
 
@knife-edge,

Het is me meer te doen om het motor vermogen.
Het is een licht motortje met niet al te gek veel vermogen voor zo'n vliegtuigje.
Ik ben dus op zoek naar een advies mbt de grootte :-)
 
Is zo'n motortje in combinatie met 2S niet meer iets voor een slow flyer achtig vliegtuigje zoals een mini super cub of iets?

De 100% genereert bijna 250 W vermogen. Dus zo'n 60 W voor een 70 of 80% lijkt me erg zuinig.

Ik snap nooit zo waarom mensen eerst beginnen met een motor, en dan daar omheen een vliegtuig bedenken? Ik zou eerst een vliegtuig bedenken, en dan een motor erbij zoeken? Voor de prijs hoef je het niet te laten want zo'n 2200 kV motortje kost $8 of $9 dollar, minder dan dat je aan carbon nodig hebt bij wijze van spreken.
 
Hallo Ger,
Heb je een foto zonder kijkluiken zodat ik kan zien waar je boel gepositioneerd hebt? Wat ik met name interessant vind is waar je regelaar zit.
Er is veel te doen over de 100%, maar de 70% is schaars.
Bvd
Mvg
René

He Reneetje.

De regelaar, servo's en ontvanger liggen alle bij elkaar achter het blauwe gedeelte in het midden van de kist, houdt in dat de 3 stroomdraadjes (dikke servo lead ) van de regelaar helemaal van het motortje naar het midden van de kist lopen net als het servo draadje van het hoogteroer servotje.
Storing ? niets van gemerkt.
De accu ligt onder het voorste luikje voor het blauwe gedeelte.
KISS (keep it simple stupid) hele kissie uit 3 mm deprom en nergens versterkt of zo, gewoon alle delen van tekening plakken met styro safe CA.
Hier en daar een stukkie Scotch tape op de vleugelvoorlijst en over de carbon liggertjes is voldoende, is heel stevig gebleken want indoor bleef iedereen uit mijn buurt, ook na 3 midairs gewoon heel blijven en dat maar 150 gram vliegklaar.

De 100% heb ik nu ook gebouwd en helemaal volgehangen met led's, gewoon met de 2200KV setup, dit weekend effe aan de tand voelen als ik in Helchteren ben.
Groet Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@mavlo77

Het setupje dat ik heb, is ook bedoeld voor een park/slowflyer die ik over het algemeen bouw. Maar als het nu mogelijk is om die ook in te zetten voor de polaris, dan lijkt mij dat ook een mooi doel. Kan het niet, dan komt deze gewoon in een nieuwe Pitts.
Anderzijds blijft er wel eens een setupje over na het afserveren van een model.
 
Deeeuh, heb je een watervliegtuig, zul je dan toch een zwembad kunen gebruiken. toch!?
 
GOED NIEUWS

Op nieuw is een POLARIS geboren. Hij weegt 550 gram en heeft zijn eerste stapjes(vluchtjes) al gezet. Met de vader gaat alles goed.
Deze jonge telg moet alleen nog een kleurtje gaan krijgen. Daarvoor moet ik nog wat inspiratie opdoen. Zoals je kunt zien heb ik over andere details al inspiratie gehad..... :D:D

full


full


Zo gauw nog even vliegen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top