Dit wordt mijn eerste draadje in het zweefvlieghoekje.
Een tijdje geleden heb ik een Easy Fly gekocht via dit forum. Ik kocht hem bij Tom, waarbij ik beloofde dat ik heb op de hoogte ging houden hoe het vliegen nu eigenlijk ging.
En dat gaat bijzonder goed en smaakte naar meer. Elke keer als ik kan vliegen, ben ik op het veld te vinden. Een uurtje ben ik minimaal wel bezig, en dat smaakt naar meer! (Tom geeft af en toe wat vliegopdrachten mee, en daar leer ik erg veel van)
Krijg ik plotseling een bericht van Tom, die had nog wat op de plank liggen waar ie niets meer mee deed.
Ik mocht m zo komen halen.... Voor niets!!!!
Nou ja zeg, natuurlijk kom ik die ophalen.
Ben ik zomaar in het bezit van een Alka 13 van Reichard. Tom was zo vriendelijk om er wat kleine spulletjes erbij te doen zodat ik meteen aan de gang kan. Compleet met servo's, linkjes ed. Zelfs een motorje zit erbij.
Het enige wat ik moet hebben is een klapprop.
Via dit draadje wil ik de Alka gaan bouwen, met hier en daar een vraag.
En ik begin maar gelijk met vragen over de vleugels. Op de een of andere manier paste deze niet goed. De linker en rechtervleugel passen niet zo strak op de romp. Inmiddels is dit weer passend gemaakt, maar heeft dit invloed op het vlieggedrag?
Dan nog even over de motor, er zit er eentje bij, specs zijn onbekent. motortje weegt 44 gram, en twijfel of dit genoeg is om er goed mee te kunnen vliegen. Iemand een idee voor een goede setup? Vlotjes omhoog, maar niet als een raket.
Motorschot moet er nog ingelijmt worden, de neus is wel afgezaagt. naadje recht, mooier kan niet zou je zeggen. En dan komt gelijk de andere vraag. kan ik dat recht laten, of moet ik het schot onder een hoek plaatsen? (motordomp) Ik weet wel de betekenis van motordomp, en ook de werking. Maar ik kom niet veel info tegen voor wat betreft motor montage bij zwevers.
Ik zie hier en daar wel foto's, de een heeft het wel, en de ander weer niet.
Vergeef mij als ik wat termen niet ken, maar je zal zien dat ik dat snel genoeg onder de knie heb. Ik lees mij bijna suf in dit hoekje, het wordt met de dag interessanter...
Een tijdje geleden heb ik een Easy Fly gekocht via dit forum. Ik kocht hem bij Tom, waarbij ik beloofde dat ik heb op de hoogte ging houden hoe het vliegen nu eigenlijk ging.
En dat gaat bijzonder goed en smaakte naar meer. Elke keer als ik kan vliegen, ben ik op het veld te vinden. Een uurtje ben ik minimaal wel bezig, en dat smaakt naar meer! (Tom geeft af en toe wat vliegopdrachten mee, en daar leer ik erg veel van)
Krijg ik plotseling een bericht van Tom, die had nog wat op de plank liggen waar ie niets meer mee deed.
Ik mocht m zo komen halen.... Voor niets!!!!
Nou ja zeg, natuurlijk kom ik die ophalen.
Ben ik zomaar in het bezit van een Alka 13 van Reichard. Tom was zo vriendelijk om er wat kleine spulletjes erbij te doen zodat ik meteen aan de gang kan. Compleet met servo's, linkjes ed. Zelfs een motorje zit erbij.
Het enige wat ik moet hebben is een klapprop.
Via dit draadje wil ik de Alka gaan bouwen, met hier en daar een vraag.
En ik begin maar gelijk met vragen over de vleugels. Op de een of andere manier paste deze niet goed. De linker en rechtervleugel passen niet zo strak op de romp. Inmiddels is dit weer passend gemaakt, maar heeft dit invloed op het vlieggedrag?
Dan nog even over de motor, er zit er eentje bij, specs zijn onbekent. motortje weegt 44 gram, en twijfel of dit genoeg is om er goed mee te kunnen vliegen. Iemand een idee voor een goede setup? Vlotjes omhoog, maar niet als een raket.
Motorschot moet er nog ingelijmt worden, de neus is wel afgezaagt. naadje recht, mooier kan niet zou je zeggen. En dan komt gelijk de andere vraag. kan ik dat recht laten, of moet ik het schot onder een hoek plaatsen? (motordomp) Ik weet wel de betekenis van motordomp, en ook de werking. Maar ik kom niet veel info tegen voor wat betreft motor montage bij zwevers.
Ik zie hier en daar wel foto's, de een heeft het wel, en de ander weer niet.
Vergeef mij als ik wat termen niet ken, maar je zal zien dat ik dat snel genoeg onder de knie heb. Ik lees mij bijna suf in dit hoekje, het wordt met de dag interessanter...
Laatst bewerkt door een moderator: