ja maar daar verdien je ook wat meer als je er voor werkt en dit is uit vrije wil![]()
Bij de topteams wellicht. Ik twijfel over de salarisen bij de kleinere teams

Anyway. Wellicht kun je meerijden met iemand zodat de rit niet te ver is...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ja maar daar verdien je ook wat meer als je er voor werkt en dit is uit vrije wil![]()
allemaal leuk en aardig. Maar ik heb gezien dat een personal transponder verplicht is. Ik heb tot nog toe niet informatie erover kunnen vinden. Waarom is een transponder verplicht? wat doet een transponder? hoe duur is een transponder?
Bij de topteams wellicht. Ik twijfel over de salarisen bij de kleinere teams
Anyway. Wellicht kun je meerijden met iemand zodat de rit niet te ver is...
de transponder houd je ronde tijd bij en hoeveel rondes je gereden hebt
Als ik het goed gelezen heb kan dat ding ook de temperatuur en nog wat dingen uitlezen of onthouden,
maar kijk maar eerst op mylaps daar staat het allemaal.
Hoe werkt het telsysteem bij modelrace-wedstrijden?
Om de rondetijden, het aantal ronden, de wedstrijdvolgorde van de rijders e.d. te meten maakt men ook in de modelracerij gebruik van moderne computertechnieken. Men past hier het zgn. transpondersysteem toe. Dit systeem is ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf AMB en wordt bij zeer veel sporten gebruikt. Het WK schaatsen, de Tour de France, en ook grote autowedstrijden zoals de 24 uur van Le Mans en Nascar maken gebruik van dit systeem.
Onder de baan wordt een detectielus aangebracht. De auto wordt voorzien van een transponder; een soort zendertje wat continue een signaal afgeeft. Telkens als je over de detectielus rijdt, signaleert de databox (de ontvanger van het systeem) dit en geeft dit door naar de computer. Op deze computer draait software die deze signalen verwerkt. In het computerprogramma is door de wedstrijdleiding aan elke rijder het transpondernummer toegekend, zodat er per rijder gegevens bijgehouden worden. Het systeem is dermate geavanceerd, dat het van alle transponders tegelijk gegevens kan verwerken. Dus mochten er auto´s tegelijk over de detectielus rijden, dan herkend het systeem nog steeds de juiste transponder.
De transponder bouw je in je auto. Hij wordt gevoed door de ontvanger. De persoonlijke transponder heeft een uniek nummer, welke je voor de race aan de wedstrijdleiding doorgeeft. Zij voeren dit nummer in in het raceprogramma, zodat jouw auto tijdens de race herkend wordt.
Het idee is erg leuk , en zit er ook over te denken er 1 mee te rijden met een HPI RS4..
Vraag me alleen af hoe het zit met die 82db , hoe ga je dat controleren :?:
Het geluid is dus wel echt het laatste waar de RTR klasse zich zorgen om moet maken lijkt me.
misschien een tip, Boedha. De MACH houdt een inloop- sleutel- instructie- kennismakings- dag met hulp van wedstrijdrijders. Mogelijk dat je daar gelijk even je auto kan laten checken. Als je in de buurt woont?
ik woon niet in de buurt
maar zou wel willen weten wanneer die dag is
groet marc aka boedha
ik woon niet in de buurt
maar zou wel willen weten wanneer die dag is
groet marc aka boedha