Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Ik heb vandaag de eerste keer sinds ik de tekin 1900 kv combo heb een accu leeg gereden.
Het zijn LRP lipo's van 5300 mah en 28 C.
Heb er bijna 25 min. mee kunnen rijden toen de lipo cut off in sloeg.
De motor temp was 59.6 graden zonder koeler, bij de LRP had ik rond de 75 graden met koeler.
Verder zeer tevreden over de rij eigenschappen. de vertanding is 13/46.

groeten, wesley
 
Ik heb vandaag de eerste keer sinds ik de tekin 1900 kv combo heb een accu leeg gereden.
Het zijn LRP lipo's van 5300 mah en 28 C.
Heb er bijna 25 min. mee kunnen rijden toen de lipo cut off in sloeg.
De motor temp was 59.6 graden zonder koeler, bij de LRP had ik rond de 75 graden met koeler.
Verder zeer tevreden over de rij eigenschappen. de vertanding is 13/46.

groeten, wesley

Je bent undergeared met 13T. Ik weet niet welke verhouding jouw buggy heeft, maar indien je een standaard buggy ratio hebt, dan moet er 15T of 16T op.
 
Die 13 tands pinion zat standaard bij de lrp.
Wat is de standaard ratio van een buggy.
Die van mij heeft een 38 tands diff tandwiel en een 11 tands tandwiel wat het diff aandrijft.

groeten, wesley
 
Diffratio is ringgear/pinion. In jouw geval dus 38/11=3,455. Welk spur heb je op het middendiff? Als je dat even zegt, dan kan ik je de correcte pinion aanbevelen, maar ik vermoed dat het rond de 16T zal zijn voor je buggy.
 
My bad, met 14/46 zit je op een diffratio van 3.286. Dat icm met 14.8v, een 1900kv motor en 46T spur raad ik je een 15T pinion aan, volgens de speedcalc zou je dan rond de 64 km/u gaan.

ps. ik dacht dat Kurtje 14/46 bedoelde als pinion / spur, vandaar mijn vorige post.
 
My bad, met 14/46 zit je op een diffratio van 3.286. Dat icm met 14.8v, een 1900kv motor en 46T spur raad ik je een 15T pinion aan, volgens de speedcalc zou je dan rond de 64 km/u gaan.

ps. ik dacht dat Kurtje 14/46 bedoelde als pinion / spur, vandaar mijn vorige post.

Kurtje heeft wel 14/46 als diff/spur verhouding en standaard 13/44 in de diffcase (3.38). Hij rijdt met een MMM 2200kv voor zijn mbx6 is het 13T of 14T pinion.

De kerel met een Tekin 1900kv heeft een LRP buggy die iets meer reductie heeft in de bulkheads, maar hij heeft zijn spurgear nog niet opgegeven. Maar hij zal wel rond de 16T range zitten.

(lezen op zo'n mobieltje gaat toch niet vlot he :p)
 
Ok thanks dan zit dat ook weer goed :D

Er is hier zo ene die verhouding 16-46 op zijn MBX6T heeft zitten met 2200 MMM combo. Dat ding vliegt toch wel enorm hard :D
 
Ok thanks dan zit dat ook weer goed :D

Er is hier zo ene die verhouding 16-46 op zijn MBX6T heeft zitten met 2200 MMM combo. Dat ding vliegt toch wel enorm hard :D

Van een truggy moet je mij niet teveel vragen :p Die banden diameter enzo ken ik niet en die diff ratio is ook anders, al denk ik wel dat die auto een klein beetje overgeared is.
 
Ik probeer het hier bij te lezen tussen neus en lippen door, ben aan mijn thesis aan het werken. Ik hou me even gedeisd vanaf nu :)

EDIT: MBX6T met 2200kv en 15/46 = ~63kmu
 
Van een truggy moet je mij niet teveel vragen :p Die banden diameter enzo ken ik niet en die diff ratio is ook anders, al denk ik wel dat die auto een klein beetje overgeared is.

Mijn MBX6T is gegeared op 16/46, heb nog pinion 15T en 14T, maar die heb ik niet geprobeerd.
De truggy vliegt geweldig voorruit met deze gearing en temps waren na een lipo leeg gereden te hebben 50°C voor motor, 42°C voor ESC en 38°C voor Lipo.
Volgens mij geen probleem, want de eco laat ongeveer dezelfde temps zien met 14/46. De eco gaat iets minder hard, maar is veel beter te controleren.
 
De spur die ik heb is 46T.
Die werd er standaard bij geleverd.
volgens LRP is dat goed voor de 2500 kv motor van LRP zelf.

groeten, wesley
 
En vandaag eens een nieuw pittafeltje gemaakt. M'n vorige tafeltje vond ik wat te klein en de poten begonnen uit het (geperst) hout te scheuren.
Heb de poten eraf gehaald en die onder een groter blad gezet. Aan de randen dan een mooi antieken lijstje gezet zodat er geen schroeven en schroevendraaiers kunnen afrollen.

Groter kon niet want dan paste het niet meer in m'n auto :(
Afb0017.jpg
 
Heftig tafeltje. :)

Ik gebruik een behangerstafeltje, dat bevalt me prima. die is 2m x 80cm. Wel veel minder oppervlak dan jij hebt nu.
 
Back
Top