Algemeen 1/8 brushless buggy topic

En vandaag eens een nieuw pittafeltje gemaakt. M'n vorige tafeltje vond ik wat te klein en de poten begonnen uit het (geperst) hout te scheuren.
Heb de poten eraf gehaald en die onder een groter blad gezet. Aan de randen dan een mooi antieken lijstje gezet zodat er geen schroeven en schroevendraaiers kunnen afrollen.

Groter kon niet want dan paste het niet meer in m'n auto :(
Afb0017.jpg

Whahahaha, vooral de vermelding van dat antieke lijstje vindt ik geweldig.....
Verder inderdaad flink wat ruimte...kanonne......dat moet wel gaan lukken allemaal.

En het weekendje wedstrijd komt er aan :D Snel in bed want straks om 4u opstaan om te vertrekken naar Purmerend.

En vanaf maandag mag m'n Tekno V3 mbx6 officieel in verkoop!

Hallo allemaal

Ik rij nu 2 weken met mijn tekin setje rond.
Sinds gisteren heb ik ook de achteruit erbij gezet.

motor type, op stand 2 FWD,BRK,REV.

Maar als ik rem tot stilstand of achteruit rij gaat die zodra ik de gashendel helemaal loslaat nog een 30 centimeter vooruit tot hij stilstaat.

Heb verder alleen de voltage cut offf op 4s staan.

Verder heb ik niets veranderd aan de regelaar.
Heb ik toch nog iets verkeerd staan?

Alvast dank, wesley thomas

Zie maar dat ge wint :p

Kheb heel goed gepresteerd. 63e van de 68 lol.
1e quali ging ni echt zo super, veel te veel fouten gemaakt.
2e quali was zondag morgen en tlag klets nat. Ik ging ff Xceed Stardust proberen. Das precies rijden op ijs, ik geraakte niet voor uit.
3e quali had ik dan Spirals er op gegooi en dat ging beter, maar auto was niet rijdbaar. Pas later op de dag zag ik dat m'n mbx6e nog geladen was in de zender... Die rem stond op 140% ipv 40% en de gas op 135% ipv 60%, dus van het kleinste da ik aan m'n zender kwam was da alles of toe. Quali 2 en 3 waren gewoon nog slechter dan quali 1 dus echt tevreden was ik niet.

Na de quali's ging de track terug open om vrij te trainen, wou nog snel wat tankjes oefenen met andere banden en nieuwe setup (en correct model op de zender :/) Toen ging alles prima tot mijn servo horn los kwam. Het schroefje was er uit getrilt. Ik naar de pits gaan sleutelen en zag dat m'n voorste schoktower ook losgekomen was. Natuurlijk eerst nog ff staan babbelen voor ik ging sleutelen.

Opeens begon de eerste finale en ik zat daar in. Natuurlijk moest ik mijn auto nog fixen waardoor ik pas ben gestart in de 5e minuut uit de pitstraat. We moesten 15min rijden en de eerste 4 gingen door naar de volgende ronde. Motor was nog koud dus de eerste rondjes heb ik rustig gereden om de motor op te warmen. Zo kon ik rijden zonder fouten en daar haalde ik wel voordeel uit. Na een paar rondjes ben ik harder gaan rijden, maar wel consitent. Het mocht niet baten, maar na 4min kwam m'n body los achteraan. Heb zo door gereden tot ik een opmerking kreeg dat ik moest pitten om hem te laten herstellen. Ben dan maar in de pitstraat gereden, maar niemand had iets bij om hem terug vast te zetten. Ben dan maar gewoon verder gereden aangezien het nog 2minuten was en ik de race wou uitrijden. Ik ben nog als 7e over de finnish gegaan met 18 ronden, dit met een dikke 4minuten te laat gestart, koude motor en stop and go voor die body. Als ik 5 rondjes meer had kunnen draaien, dan ging ik door naar de volgende ronde. En je kan makkelijk 6 rondes doen in 4minuten dus dat zou ik zeker moeten gehaald hebben.

Nuja, weer wat bijgeleerd he, eerst sleutelen en dan babbelen :D Al vond ik het jammer dat ik net een goede setup had gevonden en dan al moest stoppen :(
Buiten m'n slechte prestaties was het natuurlijk een heel leuk weekend. Veel plezier gehad in Purmerend en dat is natuurlijk het voornaamste :D

PS: mbx6 staat nu te koop als nitro of elektro roller voor de geïnteresseerden.

Laatst bewerkt:
Ach, weer een ervaring rijker he. En ge hebt u geamuseerd, dat is toch wat telt.

Ben ook eens benieuwd volgende week op de no-nitro.
Eerste wedstrijd ooit en nog niet gek lang aan het rijden; Zal dius vooral een leerschool worden.
Zoals het er nu uitziet ga ik wel eerste belg met truggy worden :cool:

Ja die had ik al gezien ja ...
Alleen dieje Jasper die hoort daar niet thuis zenne :P haha :D

Ohja heb je hem te pakken gekregen???

En ik ben aant wachten op de stukken, en kzen aant werken continu buiten vandaag. Verdoeme met dit mooie weer in een keuken staan van 35 graden, voor de ovens van 250 graden. Zweten!
Dat het maar rap terug school is ze manne LOL.

Goedeavond luitjes, heeft hier iemand ervaring met de pasvorm van een JConcepts wiel icm Schumacher bandjes??

edit: Wellicht een wazige vraag maar ik heb wel eens verschillende merken banden en velgen gehad die niet bepaald lekker passen...

Laatst bewerkt:
Back