Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
wedden? en als je niet weet hoelaat het is en dan ook nog niet weet welke dag het is. pfffffff;)

Mijn klok stond op GMT. Iets met browser van het werk en internet entry point, ze denken dat ik in de US of Uk zit soms :-)

Morgen kun je van alles verwachten ! Zelf the Sig met een baan...

Ben zelf bij deze werkgever ook op deze datum begonnen... tjonge jonge jonge wat zijn mensen dan origineel zeg....
Klop dat Siggy ?
 
Het valt wel mee inderdaad.......

Andre zijn auto? Arjan zijn huis ? Pieter zijn hand?

Kun je het inderdaad gaan afzetten tegen het aantal ladingen wat we doen,
Dan valt het inderdaad reuze mee.
Al eens voor het "huis" van Arjan gestaan? Ik wel.

Mij is altijd verteld dat als er een ongeluk op het veld gebeurt, we het veld en toestemming kwijt zijn en er niet meer mogen vliegen.
Dus moeten we elke onveilige situatie te lijf gaan , zoals tot nu toe ook met andere incidenten gedaan is. ( hoop niet 4stroke Junk meeleest)

Andre zijn auto, als een LiPo een lange tijd onder water heeft gelegen is dit niet een normale situatie. LiPo had gewoon weggegooid moeten worden.

Arjan zijn huis, onbekend wat de oorzaak is geweest. Resultaat was niet mooi natuurlijk daar hoeven we niet over te discusseren.

Pieter zijn hand, gewoon een stomme fout. Gebeurt vaak genoeg dat mensen hun vingers branden aan het gas, strijkbout of even een draaiende prop raakt. Zijn die apparaten dan meteen gevaarlijk? Nee maar je moet wel oppassen als je met grote machines werkt of met vuur speelt.

En ongelukken zijn nooit uit te sluiten. De kans erop kun je verkleinen maar nooit op nul krijgen. Zolang je met verstand omgaat met je spullen hou je de kans het laagst. En het lijkt mij heel sterk dat een ongeluk op het veld meteen het einde betekent van het vliegen. Door wie zal dat worden bepaald dan?
 
En ongelukken zijn nooit uit te sluiten. De kans erop kun je verkleinen maar nooit op nul krijgen. Zolang je met verstand omgaat met je spullen hou je de kans het laagst.

De auto accu zit bij veel auto's dicht bij de motor.
Voor zover ik gezien heb gebruikt er niemand bananen stekkers met isolatie huls.
Zoals dus bewezen is KUN je ook een vonkje maken met een meer 'S' lipo cell.
Motor, accu, olie, benzine,isolatie,plastic ?

Kleine berekening gedaan uit het hoofd op het veld, samen met sleur, leerde ons dat de klap meer dan 3000 watt zou bedragen !

Het laden van de lipos aan de auto accu is omdat dit doorgaans de zwaardere meer dan 3 cellen lipos zijn.

Ik zie hierin niet dat men getracht heeft het risico dicht naar nul te brengen.
Risco naar nul brengen is niet bij de auto in de buurt laden b.v.

Je geeft daarbij aan :
- Dat je niet een lipo die in het water gelegen heeft moet aansluiten.
- Dat je niet de bananen stekkers tegen elkaar moet houden.
- Dat je niet boven moet gaan zitten eten terwijl je huis afbrand.

HET IS WEL GEBEURT ! 3 fouten binnen onze eigen club van de 25 active lipo leden ?

Maar goed, ik zal wel een sijksnor zijn..
Hou jij je kans laag dan gaat het je niet gebeuren, denk je.... ik hoop het werkelijk voor je.
 
Ik denk dat je mijn punt mist. Ik bedoel juist te zeggen dat je er voorzihtig mee om moet gaan. Ongelukken zijn niet uit te sluiten maar hooguit de kans erop verlagen.

Veel vaker is het een kwestie van ongeoorloofd/ondeskundig gebruik.

En of je jezelf een zeiksnor vindt moet je zelf weten, ik niet in ieder geval. ;)
 
Ik denk dat je mijn punt mist. Ik bedoel juist te zeggen dat je er voorzihtig mee om moet gaan. Ongelukken zijn niet uit te sluiten maar hooguit de kans erop verlagen.

Veel vaker is het een kwestie van ongeoorloofd/ondeskundig gebruik.

En of je jezelf een zeiksnor vindt moet je zelf weten, ik niet in ieder geval. ;)

Eens,

Dus vind ik , gezien de history in de club , dat laden op de auto accu niet verstandig is en zeker niet voorzichtig, zelfs gevaarlijk en gevaarlijke situaties op het veld moeten we voorkomen.

shit , had ik het gewoon in 1 zin kunnen schrijven allemaal :-)
 
Hmmm, lipo's laden op het veld is te gevaarlijk, dus geen optie meer..
Methanol is slecht voor het milieu, dus ook geen optie meer,
Benzine motoren, over het algemeen grotere inhouden(meer PK's) , is gevaarlijk, dus geen optie meer.
Zweven, moet je een lijn uitleggen over het land van een andere eigenaar, ook geen optie meer.
Smijtglijder, kan tegen een auto aankomen, ook geen optie meer.

Gaat een damclubje zoeken. :rolleyes:

zo realiteit modus aan, aan alles zit een gevaar.
Uiteraard moet je er alles aan doen om mogelijk gevaar te beperken. :teacher:
Echter zijnin de praktijk veel ongelukken te voorkomen, door een beetje met gezond verstand met de spullen om te gaan. (uiteraard zijn er helaas altijd uitzonderingen).

Ps ik heb een diesel :yes:, die brand iets minder snel.

*bukken gaat*
 
gaan jullie dan maar heeerlijk vliegen , ik weet nog niet of ik ga vliegen , ben vlieggaar , en het weekend is tekort om alles te doen wat ik wil doen :mad:

zolang ik de neiging "vliegtuigtrappen " heb , moet ik niet gaan ;)


Gelijk heb je Junk, relax is tha word broh..
Denk dat ik maar eens een maandje wat anders ga doen in het weekend.
Of ik stop er helemaal mee en ga wat anders doen.
Of ik ga veiligheids cursussen geven bij modelclubs.
Anders wat vaker weekendje weg.
Lekker fietsen is ook leuk.
Weer eens naar de schaatsbaan.

Of
of
of
of
of
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top