verbrijzeld diferentieel

hallo

ik hab net gemerkt dat mijn diferentiel totaal verbrijzelt is
overal liggen stukjes tandwielen in,
maar hoe komt dit?

rob
 
als je het binnenste bedoelt van je diff, dan zou er veel mis kunnen zijn:

-je diff zou versleten kunnen zijn door te weinig of geen olie in je diff te hebben en daar door zouden de tandjes kunnen stukslaan op elkaar.

-je diff verkeerd gebouwd misschien...

-een beschadiging in het diff (tandje breekt af) met alle gevolgen van dien...

-heel veel kracht op het diff zetten (wel erg veel)
 
als je het binnenste bedoelt van je diff, dan zou er veel mis kunnen zijn:

-je diff zou versleten kunnen zijn door te weinig of geen olie in je diff te hebben en daar door zouden de tandjes kunnen stukslaan op elkaar.

-je diff verkeerd gebouwd misschien...

-een beschadiging in het diff (tandje breekt af) met alle gevolgen van dien...

-heel veel kracht op het diff zetten (wel erg veel)

normaal moet de olie nog genoeg zijn geweest,
de diff is niet zelf geboud, de auto was rtr

en hoe bedoel je met teveel kracht op je diff te zetten?
 
dat je 1 wiel blokkeerde en dan vol gas gaf. Ik weet niet wat voor kwaliteit het diff is, maar dat was een dodelijk einde voor mijn MT2 diff.

of dat eerst 1 wiel blokkeert en dan plots de andere ook, dat is ook een klap voor je diff (hoewel dat meer telt voor je diff behuizing)
 
dat je 1 wiel blokkeerde en dan vol gas gaf. Ik weet niet wat voor kwaliteit het diff is, maar dat was een dodelijk einde voor mijn MT2 diff.

of dat eerst 1 wiel blokkeert en dan plots de andere ook, dat is ook een klap voor je diff (hoewel dat meer telt voor je diff behuizing)

maar ik denk dat het meer komt door te spiringen, men motor ging ook nit in gang (kapote koppeling, scheur in crancase dat allemaal gemaakt, en nu blijkt men diff kapot )
 
Springen is niet slecht maar gas erop tijdens de landing is funest voor je diff.
 
geen idee hoe oud je bent, ik ben op me 14e begonnen...
voor onderhoud aan me auto's moest ik een krantenwijk doen ;)
dus soms stond hij 2 maanden stil, maar het sleutelen vind ik eenmaal het einde.

je zou trouwens ook kunnen overstappen op electro, geen brandstof kosten en nitro motoren. accu er in en je kan rijden...

edit: ik las je tekst verkeerd, springen en landen met gas is een no go met een fout afgestelde slipper clutch
 
geen idee hoe oud je bent, ik ben op me 14e begonnen...
voor onderhoud aan me auto's moest ik een krantenwijk doen ;)
dus soms stond hij 2 maanden stil, maar het sleutelen vind ik eenmaal het einde.

je zou trouwens ook kunnen overstappen op electro, geen brandstof kosten en nitro motoren. accu er in en je kan rijden...

edit: ik las je tekst verkeerd, springen en landen met gas is een no go met een fout afgestelde slipper clutch
ben bijna 14
maar in belgie hebben wij geen krantenwijken, alles gebeurd door de post zelf
moet het nu maar doen met men maandpre

en electriciteit is voormij niet een optie, ik houw van het geluid en al derest
 
Auto ook kuisen en onderhouden. Niet rijden enkel rijden en verder de auto in de kast zetten. Ma een tijdje kan het diff gaan inslijten en dan moet het geschimmed worden.
 
probeer electro toch te overwegen , na een tijdje went het denk ik wel ;)
electro is een stuk goedkoper en zal een stuk minder vaak stilstaan , je zit alleen met accu's opladen enz. maar dat is 1 keer een investering (als je het meteen goed doet) en als dat geen optie is dan maar blijven sparen elke maand voor nitro en dergelijken.

BTW , wat is kuisen ?
 
probeer electro toch te overwegen , na een tijdje went het denk ik wel ;)
electro is een stuk goedkoper en zal een stuk minder vaak stilstaan , je zit alleen met accu's opladen enz. maar dat is 1 keer een investering (als je het meteen goed doet) en als dat geen optie is dan maar blijven sparen elke maand voor nitro en dergelijken.

nja, wat voor auto zou jij dan bv aanraden?
en kuisen is schoonmaken (;
 
Nee, als ze goed geschimmed zijn niet (en het kwaliteit is, maar HPI is geen rommel dus daar zit je goed). Brushless zet gewoon nog meer power neer dan nitro waardoor de diffs grote klappen kunnen krijgen.

In ieder geval nooit landen met de gas ingedrukt want dan krijg je diff ook zware klappen.
 
Nee, als ze goed geschimmed zijn niet (en het kwaliteit is, maar HPI is geen rommel dus daar zit je goed). Brushless zet gewoon nog meer power neer dan nitro waardoor de diffs grote klappen kunnen krijgen.

In ieder geval nooit landen met de gas ingedrukt want dan krijg je diff ook zware klappen.

ok, dan heb ik weer eens wat bijgeleerd (;
er is altijd wel iets hea :p
 
ik zal je iets laten zien :

full


full


full


full


full


Komt bekend voor of niet :lol:

of als je echt iets ''onverwoestbaars'' wilt hebben neem je een slash 2wd ;) (ik spreek uit ervaring)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top