Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
als je het binnenste bedoelt van je diff, dan zou er veel mis kunnen zijn:
-je diff zou versleten kunnen zijn door te weinig of geen olie in je diff te hebben en daar door zouden de tandjes kunnen stukslaan op elkaar.
-je diff verkeerd gebouwd misschien...
-een beschadiging in het diff (tandje breekt af) met alle gevolgen van dien...
-heel veel kracht op het diff zetten (wel erg veel)
dat je 1 wiel blokkeerde en dan vol gas gaf. Ik weet niet wat voor kwaliteit het diff is, maar dat was een dodelijk einde voor mijn MT2 diff.
of dat eerst 1 wiel blokkeert en dan plots de andere ook, dat is ook een klap voor je diff (hoewel dat meer telt voor je diff behuizing)
dat ben ik momenteel ant ondekken, na 2weken al (;het is nou eenmaal een dure hobby![]()
nja, ik zal er zeker opletten de volgendekeerSpringen is niet slecht maar gas erop tijdens de landing is funest voor je diff.
ben bijna 14geen idee hoe oud je bent, ik ben op me 14e begonnen...
voor onderhoud aan me auto's moest ik een krantenwijk doen![]()
dus soms stond hij 2 maanden stil, maar het sleutelen vind ik eenmaal het einde.
je zou trouwens ook kunnen overstappen op electro, geen brandstof kosten en nitro motoren. accu er in en je kan rijden...
edit: ik las je tekst verkeerd, springen en landen met gas is een no go met een fout afgestelde slipper clutch
kuisen doe ik elke keer na het rijden,Auto ook kuisen en onderhouden. Niet rijden enkel rijden en verder de auto in de kast zetten. Ma een tijdje kan het diff gaan inslijten en dan moet het geschimmed worden.
probeer electro toch te overwegen , na een tijdje went het denk ik wel
electro is een stuk goedkoper en zal een stuk minder vaak stilstaan , je zit alleen met accu's opladen enz. maar dat is 1 keer een investering (als je het meteen goed doet) en als dat geen optie is dan maar blijven sparen elke maand voor nitro en dergelijken.
slijten diffs dan zo snel?Met een brushless slijt je nog sneller diffs hoor![]()
Nee, als ze goed geschimmed zijn niet (en het kwaliteit is, maar HPI is geen rommel dus daar zit je goed). Brushless zet gewoon nog meer power neer dan nitro waardoor de diffs grote klappen kunnen krijgen.
In ieder geval nooit landen met de gas ingedrukt want dan krijg je diff ook zware klappen.