Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
na alles te hebben gecontroleerd
en de oorzaak gevonden van de storing
een draad van mn emcotec was opnieuw gesoldeerd en is geoxideerd en gebroken
kan t niet voor 100% zeggen dat het de oorzaak is maar nieuwe soldering werkt alles
100%
1 klein solderingtje kost me een kist

ZUUR als dat het was.....hou het simpel in je kist....
 
na alles te hebben gecontroleerd
en de oorzaak gevonden van de storing
een draad van mn emcotec was opnieuw gesoldeerd en is geoxideerd en gebroken
kan t niet voor 100% zeggen dat het de oorzaak is maar nieuwe soldering werkt alles
100%
1 klein solderingtje kost me een kist
ZUUR als dat het was.....hou het simpel in je kist....
Ja, zeer wrange bijsmaak als je bedenkt dat je juist de Emcotec gebruikt voor extra veiligheid. :?
 
na alles te hebben gecontroleerd
en de oorzaak gevonden van de storing
een draad van mn emcotec was opnieuw gesoldeerd en is geoxideerd en gebroken
kan t niet voor 100% zeggen dat het de oorzaak is maar nieuwe soldering werkt alles
100%
1 klein solderingtje kost me een kist




Toevallig door Spikkel met z'n S39 laten solderen??
 
Dat is de rede waarom ik zo weinig mogelijk electronica in de heli heb. Bec vervangen voor een betrouwbare interne bec maar dan met een buffer pakketje eneloops. KAn er niet zoveel meer misgaan. Maaar wel lullig dat het 1 draadje was:hammer:
 
ZUUR als dat het was.....hou het simpel in je kist....

jep zeker zuur
had alles gecontroleerd maar deze had ik niet gezien zat in een kabelboom
ben zo nog meer dingen tegen gekomen die ik anders had gedaan
maar dat zie je niet als t ingebouwd is
had hier ook geen soldering verwacht maar denk dat t draadje net tekort was
wel heel jammer had het zo simpel kunnen voorkomen
 
Ik weet inmiddels ook weer wat ikzelf weeg... Tijd om weer wat aan mijn eigen gewicht te doen.. (Stomme weegschaal!!)

@Vinni: De YAK54 weegt 7,3kg (dat is compleet met motor, servo's, vleugels, staartstuk.. alles.
 
jep zeker zuur
had alles gecontroleerd maar deze had ik niet gezien zat in een kabelboom
ben zo nog meer dingen tegen gekomen die ik anders had gedaan
maar dat zie je niet als t ingebouwd is
had hier ook geen soldering verwacht maar denk dat t draadje net tekort was
wel heel jammer had het zo simpel kunnen voorkomen

Tja, en een hele kabelboom ga je ook niet uit elkaar halen....

Nou, op naar de volgende, nu meer geluk...
 
Dat is de rede waarom ik zo weinig mogelijk electronica in de heli heb. Bec vervangen voor een betrouwbare interne bec maar dan met een buffer pakketje eneloops. KAn er niet zoveel meer misgaan. Maaar wel lullig dat het 1 draadje was:hammer:

t is ook een simpele instalatie
niet meer als een dubbele bec
maar een slechte soldering kan altijd voorkomen
ook helaas in een simpele instalatie
 
Flatout de beste van de wereld.


Hij is echt bruut. Wie is Alan Szabo ook alweer? :twisted:

Ik weet inmiddels ook weer wat ikzelf weeg... Tijd om weer wat aan mijn eigen gewicht te doen.. (Stomme weegschaal!!)

@vinni: De YAK54 weegt 7,3kg (dat is compleet met motor, servo's, vleugels, staartstuk.. alles.

Weegschaal gaf totaal 127,3kg aan? ;)

Vinni, zeker zonde. Bij mij was de oorzaak duidelijker, pilot error. Is ook te voorkomen maar dan blijven de vliegers ook allemaal nieuw. Blijft niet te min zonde natuurlijk. Ze zeggen dat je van fouten leert, een teken van intellegentie. Helaas kun je alles zo makkelijk verklaren achteraf. Had ik maar dit of dat. Niet doen, je weet wat het is geweest nu. Prima, snel vergeten nu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, de kop is eraf.19.15u thuis op de Maandag.Gaat een weekje worden :-)

16.00 u met een biertje in de tuin.Ga toch eens aan het werk kerel ;-)

phoe , vandaag 2 dakkapellen voorgewerkt , staan klaar om te schilderen , was juist een pittig dagje , zeker omdat mijn onderrug naar de klote is :( , extra zwaar , maar ik moet door , niet werken = geen poen .

bij een baas had ik mij vorige week al ziek gemeld , en had rustig een paar weken rustig an gedaan , die luxe kent junkie niet :)

*snel weer plat gaat *
 
phoe , vandaag 2 dakkapellen voorgewerkt , staan klaar om te schilderen , was juist een pittig dagje , zeker omdat mijn onderrug naar de klote is :( , extra zwaar , maar ik moet door , niet werken = geen poen .

bij een baas had ik mij vorige week al ziek gemeld , en had rustig een paar weken rustig an gedaan , die luxe kent junkie niet :)

*snel weer plat gaat *

Dat zijn de mindere kanten van het zelfstandig zijn...sterkte met je rug...
 
Dat zijn de mindere kanten van het zelfstandig zijn...sterkte met je rug...

ja das minder ..net 2 uur plat gelegen , nu een bakkie thee ,en dan mijn nest weer in , morgen weer buffelen :yes: :( , echt vervelend links, pijn in de onderrug , maar op moment van werken lijkt het te gaan , in de avond/ochtend is het weer zeuren .

ik denk dat het mede komt doordat ik de laatste tijd weer veel motor rijd , en dingen op mijn rug vervoer , dat trekt ouwe junkie niet meer .
nu heb ik een tanktas ,, maar ga voorlopig weer in de luie volvo stoel zitten :yes:
 
Ohja.. over schilderen gesproken.. Ik zou je nog steeds eens een mail sturen..

Of zit je vol met werk dit jaar? ;)
 
@Junkie,

Sterkte met je rug. Kijk je wel uit, want je kan hem maar één keer verkloten.


Net het nieuwe mainboardje getest voor de WiiCopter.
Doet het perfect. Heb mijn eigen boardje gisteravond afgemaakt en net vervangen op de Wiicopter. Nu ook met twee servo aansluitingen voor PAN/TILT camera aansturing. Werkt helemaal goed.

Project is dus geslaagd. Morgen eens met de PID instellingen spelen voor de optimale instelling.

@Nickos,

Jou printje ligt klaar met alles er op en er aan. Als Foamy even die schijven voor je freest dan kun je bouwen. De schijven moeten voor het mooie een diameter hebben van 14cm. Dan komt het beter uit met de print. Nu zitten de boomblocks in de weg.

Ben weer blij dat het gelukt is. :yes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top