Zoekende

Gerard, dat lijkt me helemaal duidelijk dan met betrekking tot die brandstof heli's

haha wel flauw hoor dat ik geen link krijg, maar ik zal hem zelf even zoeken!:)

Ik heb begrepen dat een 4 kanaals een mooi begin is, bij deze heb ik ook begrepen dat het een elektro moet worden met een besturing die niet infrarood is omdat dan het bereik vrij beperkt is. Ook is een grote geen geniaal idee omdat deze veel schade heeft bij crashes (relatief gezien).

Mee eens?
 
Wat is nou het voor en nadeel van de nine eagles solo pro ten opzichte van de MCX 2? Beide mooie toestellen op zich!

En wat is het bereik van deze toestellen, kan ik hier een meter of 50 mee van me af vliegen of moet de heli echt binnen kleine afstand van mij blijven?
 
Wat is nou het voor en nadeel van de nine eagles solo pro ten opzichte van de MCX 2? Beide mooie toestellen op zich!

En wat is het bereik van deze toestellen, kan ik hier een meter of 50 mee van me af vliegen of moet de heli echt binnen kleine afstand van mij blijven?
Kijk nu zijn we serieus bezig ;)

OK een coaxiale heli, ben je waarschijnlijk zo op uitgekeken, een paar weken en je bent hem zat en is de uitdaging weg.

De nine eagles solo pro (NESP) is een Fixed Pitched heli, dus een enkel hoofdrotorblad en een staart rotor, dit lijkt al een beetje op een echte heli.
In het begin lijkt deze heli niet te vliegen, maar als je even doorzet moet je er binnen korte tijd ook redelijk goed mee kunnen vliegen.

Met beidden kun je verder vliegen dan jij met je ogen kunt zien dus dat is geen probleem.
Als het vrij windstil is kun je er mee buiten vliegen (1-2 BF)
 
Dank je Gerard! Ooit wordt het nog wel eens wat, ik hoop veel van jullie te mogen leren!!

Uit je argumenten blijkt denk ik dat ik voor de NESP moet gaan! Heb een filmpje gevonden met wat hij kan en dat ziet er goed uit!! Zijn hier nog verschillende uitvoeringen van (ouder model of nieuwer) of is er maar 1 versie?
 
Dank je Gerard! Ooit wordt het nog wel eens wat, ik hoop veel van jullie te mogen leren!!

Uit je argumenten blijkt denk ik dat ik voor de NESP moet gaan! Heb een filmpje gevonden met wat hij kan en dat ziet er goed uit!! Zijn hier nog verschillende uitvoeringen van (ouder model of nieuwer) of is er maar 1 versie?

Misschien is het een verstandig idee om zelf ook eens op onderzoek te gaan van wat je nu zelf wilt. Je hebt al één goed advies binnen nml de NE Pro. Ik denk dat het ook bevredigend werkt wanneer je nu zelf gaat kijken welke versies er zijn. Dit zijn er nml 2 en exact hetzelfde, hoef je alleen maar de kleur te kiezen. Wil je deze in een luxe koffer of een kartonnen doos. Wil je 1 lipo erbij of gelijk 2 lipo's.

Er is een heel scala aan Nine Eagle Pro's draadje hier geopend. Ik zou zeggen, lees deze eens rustig door en ik denk dat je daar veel uit zult leren.

Succes bij je keuze en zelf onderzoek doen en je eigen motivatie onderzoeken werkt veel motiverender dan alleen maar afgaan op het advies wat je van een ander krijgt.
 
Wat is nou het voor en nadeel van de nine eagles solo pro ten opzichte van de MCX 2? Beide mooie toestellen op zich!

En wat is het bereik van deze toestellen, kan ik hier een meter of 50 mee van me af vliegen of moet de heli echt binnen kleine afstand van mij blijven?

Deze zijn niet zo goed te vergelijken. De één is een Coaxiale en de ander een fixed pitch heli.

Als je tussen deze twee merken wilt vergelijken moet je de Nine Eagles Solo Pro vergelijken met de Blade mSR. (FP)
En de Blade mCX(2) met de Nine Eagles Solo, Free Spirit micro of de Draco. (Coax)
 
Ik ben ook beginner en ben een half jaartje geleden met een ESky Big Lama begonnen. Zie nq2bi_j9OMc[/media] - Big Lama heit thuis
't Is een 4 kanaals coaxiale heli, die toen 120 euro kostte.
't Zal speelgoed zijn volgens velen, maar 't leek me prima om te ontdekken of ik het leuk vond, of ik het "kon" en of ik er verder mee wilde zonder er direct al te veel geld aan uit te geven. Voor mij was de uitdaging om hem te kunnen vliegen, van je af en naar je toe, en dat kun je er prima mee leren.
Ik heb er binnen mee gevlogen (Als er niemand thuis was) maar daar is ie eigenlijk net te groot voor. Maar buiten gaat ook prima, mits er weinig wind is.
Hoop lol mee gehad, en het kan nog net op het trapveldje achter als er niemand in de buurt is. Bovendien kan hij tegen een stootje als je het gas maar direct los laat.
Kortom, het zou een betaalbare mogelijkheid kunnen zijn om te ontdekken of en zo ja je het leuk vindt.
Veel suc6 en plezier iig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Houtepen, je stelt de juiste beginnersvragen. Inderdaad kun je veel informatie halen uit de diverse FAQ's. Die moet je dus gewoon even rustig doorlezen. Dan kom je al een heel eind. Je kunt gewoon beginnen met een goedkoop 3,5 kanaals dingetje maar dat is inderdaad speelgoed. Je krijgt wel wat inzicht in het 3D ding wat onlosmakelijk verbonden is met heli vliegen. Wil je gelijk voor het meer echte spul dan kom je uit op een Solo Pro ofzo. Ook nog min of meer speelgoed maar door de 4 kanaals beweeg je de heli wel zoals je later met de meer geavanceerde helicopters gaat doen als dat je ambitie is..
Dus ben je echt nieuw zoek een kleine coaxiaal liefst 4 kanaals, lees je in, ga wat vliegen en doe stap voor stap..
 
Deze zijn niet zo goed te vergelijken. De één is een Coaxiale en de ander een fixed pitch heli.

Als je tussen deze twee merken wilt vergelijken moet je de Nine Eagles Solo Pro vergelijken met de Blade mSR. (FP)
En de Blade mCX(2) met de Nine Eagles Solo, Free Spirit micro of de Draco. (Coax)


@ MRjohien dank je voor deze opheldering, ik wil graag een fixed pitch heli om inderdaad alvast te wennen aan eventuele volgende heli's. Dit betekend dat de mcx enzo nu even buiten beschouwing vallen.

Als ik de NESP en een blade MSR wil vergelijken met elkaar, waar zou ik dan op moeten letten?

@ de rest ik heb al veel gelezen, erg veel..maar je moet soms zoeken naar inhoud want staat ook een hoop prietpraat tussen en dat is soms lastig filteren:) daarom ga ik graag op jullie adviezen af!!

En wat denken jullie van deze Walkera HM4-#3B of de walkera cb100 of de HM CB100?

De blade schijnt stabieler te zijn dan de walkera modellen hierboven geloof ik...kan dat?

Verder zie ik dat de blade zijn gewichtjes (geen idee hoe het juiste woord is) onder de rotorbladen zitten ipv erboven (zoals bij de NESP het geval is) Wat is hier de rede voor en wat betekend het voor het vlieggedrag?

Ik zie heli's met gewichtjes en heli's met paddles, paddles zijn sneller??

Er zijn heli's met een bruched motor en heli's met brushless motortjes, ik denk dat het zo is dat brushless langer meegaan...wat betekend brushed en heeft dit echt een groot effect op de levensduur?

En zijn de zenders die ze standaard meeleveren goed? Of zou je een betere zender moeten kopen om hem te besturen? Ik zie veel Dx... voorbij komen in de topics. Als ik het goed heb begrepen staat een DX5 voor een 5 kanaals ding. Ik zou dan voor de DX4 moeten gaan? OF is de standaard zender goed genoeg?
 
Laatst bewerkt:
"Dit betekend dat de mcx enzo nu even buiten beschouwing vallen."

Hier een [URL="
van de mCX.[/URL] is misschien leuker dan je denkt. Perfect voor kleine ruimtes binnenshuis.

"Als ik de NESP en een blade MSR wil vergelijken met elkaar, waar zou ik dan op moeten letten?"

Prijs, degelijkheid, onderdelen, TX en RX etc... ;) De NESP is hier heel populair op het forum, maar mijn ervaring met Nine Eagles is niet goed. In mijn ervaring is Blade steviger, beter afgewerkt, goede DSM2 RX maar ook duurder.

"En wat denken jullie van deze Walkera HM4-#3B of de walkera cb100 of de HM CB100?"

CB100 heeft een 45° flybar wat deze stabieler maakt, althans dat deze als je de sticks loslaat moet gaan hooveren zonder ver door te s schieten.

"Verder zie ik dat de blade zijn gewichtjes (geen idee hoe het juiste woord is) onder de rotorbladen zitten ipv erboven (zoals bij de NESP het geval is) Wat is hier de rede voor en wat betekend het voor het vlieggedrag?"

De mSR heeft een andere rotorkop design, een Bell design. Voordeel is dat de flybar bijna niet kapot te vliegen is, en het allemaal (nog) sneller en feller maakt. Nadeel is iets minder stabiel en het pendulum effect waar je aan moet wennen. Is na gewenning geweldig helietje die je muisstil kan laten hangen. Hier een [URL="
van de mSR[/URL]

"Ik zie heli's met gewichtjes en heli's met paddles, paddles zijn sneller??"

Idee is minder gevoelig voor wind, ach of dat zo is.

"Er zijn heli's met een bruched motor en heli's met brushless motortjes, ik denk dat het zo is dat brushless langer meegaan...wat betekend brushed en heeft dit echt een groot effect op de levensduur?"

Borstelloze motors gaan bijna levenslang mee en zijn krachtiger. Het heeft geen koolstof borstels die slijten. Zijn wel een stuk duurder uiteraard en hebben een andere ESC nodig.

"En zijn de zenders die ze standaard meeleveren goed? Of zou je een betere zender moeten kopen om hem te besturen? Ik zie veel Dx... voorbij komen in de topics. Als ik het goed heb begrepen staat een DX5 voor een 5 kanaals ding. Ik zou dan voor de DX4 moeten gaan? OF is de standaard zender goed genoeg?"

De standaard zenders zijn goed, gaan niet zomaar kapot. Je kan ermee trimmen en 2 vliegmodes bedienen, dat was de hoofdzaak wel. De Blade's hebben als voordeel een DSM2 ontvanger erin waardoor je deze aan wat professionelere zenders kan koppelen als de DX5 Dx6i DX7 etc...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat de mcx ed buiten beschouwing vallen heeft te maken met het feit ik een stapje verder wil en dus naar een enkelbladige heli wil. Die dubbele zijn ook leuk, maar wil eigenlijk een fixed pitch:)

Wat is een DSM2 RX precies?? Stevigheid lijkt me belangrijk voor de beginner, gewicht zal een relatie hebben met het reactievermogen en de snelheid neem ik aan.. Zijn van beide heli's voldoende onderdelen te krijgen?? Ik heb ergens gelezen dat het voor de NESP nog redelijk beperkt was, maar dat kan ondertussen al zijn opgelost natuurlijk dat weet ik niet..

De flybar is een onderdeel van de rotor neem ik aan of zit ik er dan helemaal naast;)

Ik geloof dat de msr een brushed motor heeft als ik het goed heb gelzen, maar daar zeiden ze ook dat deze ondanks dat het een brushed was toch erg lang mee gaat. Mee eens?

Ik begrijp uit je verhaal dat de NESP dus niet gekoppeld kan worden aan een professionelere zender omdat er de verkeerde ontvanger in de heli zelf zit. Das vervelend denk ik zo.. wat levert zon pro zender op tov de standaard zender die er bij zit?
 
Hey

DSM2 is de codering van het signaal tussen de rx en tx van Spektrum. RX is kort voor ontvanger(Receiver), TX is een afkorting voor de zender (Transmitter)
Zo gebrukt futaba bijvoorbeeld Fasst en andere merken gebruiken weer een ander principe.

De flybar is idd een deel van de rotorkop, deze word gebruikt als stabilisatiesysteem om de heli wat minder aggressief te maken. hoe zwaarder de gewichtjes hoe minder aggresief!

Brushed motoren gaan bij goed gebruik ook erg lang mee. Alleen de meeste modelbouwers gebruiken er hogere voltages op dan waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn en dat merk je goed in de levensduur!

Over de zenders: Wil je straks verder met heli vliegen ga je een goede computerzender nodig hebben , het voordeel van de MSR is dat deze ook met deze zenders van Spektrum te gebruiken zijn, dus dan heb je niet voor iedere heli zijn eigen zender en nog een berg instel-mogenlijkheden en mixers!

Groeten
 
@ markjuhh, als ik dus een dure zender koop moet ik dus rekening houden met het aanschaffen van een heli in de toekomst omdat die zender niet met sommige andere heli's zal werken. Correct?

Als dit zo is, welke zou ik dan voor de NESP en welke voor de MSR kunnen gebruiken (het beste zeg maar, ook voor verdere heli's)?

Je zou theoretisch gezien dus het vlieggedrag van je toestel kunnen verbeteren door zwaardere gewichtjes te monteren, of werkt dat niet zo simpel? Hebben die gewichtjes alleen invloed op de stabiliteit of misschien ook op andere eigenschappen?

Als je een hoger voltage toepast neem ik aan dat de snelheid of de vliegduur toeneemt (welke van de 2 weet ik niet)... betekend dat dat wanneer je een brushed motor hebt je beter geen andere accu's kunt toepassen of zijn de effecten op de levensduur niet noemenswaardig?

Als ik dus de NESP zou nemen kan die spectrum zender daar niet mee samenwerken?!

mvg
 
Hey

Hier staat het een en ander uitgelegd over zenders:
een-zender-kiezen

Over de gewichtjes van de flybar kan ik weinig zeggen, ik heb er zelf nooit iets aan veranderd, mijn msr vliegt goed zoals ie is :)

Hoger voltage betekend meestal meer vermogen en toeren, hoger aantal mAh verhoogd je vliegtijd.

De NESP kan idd niet met een spektrum zender, maar geloof dat de zender die daarbij zit ook best goed is.

Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik dus een dure zender koop moet ik dus rekening houden met het aanschaffen van een heli in de toekomst omdat die zender niet met sommige andere heli's zal werken. Correct?

Voordeel van Blade is dat deze op een zender als Spectrum mee samen kunnen werken. Wil je goed voorbeireid zijn op de toekomst betreffende het vliegen, zou je kunne gaan voor een spectrum dxi6 of zelfs 8. Deze zijn nog wat ingewikkelder maar in de serie 8 kun je alle instellingen van het internet overnemen. zit namenlijk een geheugenkaartje in de serie 8, hoef je dit niet zelf uit te vogelen.

Als dit zo is, welke zou ik dan voor de NESP en welke voor de MSR kunnen gebruiken (het beste zeg maar, ook voor verdere heli's)?

De nine eagle pro heeft zijn eigen taaltje en werkt alleen maar met zijn eigen zender, beetje kort voor de bocht uitgelegd. Bij de msr kun je gewoon een mooie dure spectrum kopen en kun je bijna alle blades mee gaan vliegen.

Je zou theoretisch gezien dus het vlieggedrag van je toestel kunnen verbeteren door zwaardere gewichtjes te monteren, of werkt dat niet zo simpel? Hebben die gewichtjes alleen invloed op de stabiliteit of misschien ook op andere eigenschappen?

Zwaardere gewichtjes betekent meer massa, betekent dat een lichtgewicht heli niet meer van de grond komt of bijna onmogelijk is te vliegen. Standaard gewichtjes zijn in eerste instantie goed genoeg om het heli vliegen je eigen te maken

Als je een hoger voltage toepast neem ik aan dat de snelheid of de vliegduur toeneemt (welke van de 2 weet ik niet)... betekend dat dat wanneer je een brushed motor hebt je beter geen andere accu's kunt toepassen of zijn de effecten op de levensduur niet noemenswaardig?

Vliegduur zal niet spectaculair gaan toenemen, de kracht in de eerste 2 a 3 min. zul je kunnen waarnemen doordat de heli bijv feller gaat opstijgen en zijn kracht misschien wat langer behoudt

Als ik dus de NESP zou nemen kan die spectrum zender daar niet mee samenwerken?!

De spectrum werkt niet met de nesp. Tis maar waar je voor kiest.
Ik heb uiteindelijk de NESP en vind deze persoonlijk fantastisch en alle onderdelen zijn ervoor te verkrijgen en zijn relatief niet duur. Heli is zelf heel makkelijk te repareren bij ev schade.
De meningen zijn hierover verdeeld maar veel verschil tussen het vlieggedrag van de NESP en MSR zal er wel niet zijn.

Wat ik wel kan beamen is dat de NESP met een bepaalde windkracht buiten zeer zeker is te vliegen, denk aan windkracht 1 a 2.
Weet niet hoe het is bij de msr maar de NESP heeft een beginners stand en een stand voor gevorderden ofwel om buiten mee te vliegen waardoor je meer servouitslag verkrijgt. Volgens mij is dit bij vele heli's gelijk.

De een gaat voor de msr en de ander voor de NESP en daar moet je voor jezelf uit zien te komen. Wil je bij Blade blijven vliegen ga je voor de msr vanwege zijn zenders die multifunctioneel zijn.

Succes

mvg[/QUOTE]
 
Het zender verhaal wordt pas interessant als je zeker weet of je verder wilt na je eerste helicopter en waarmee je wilt vliegen. Dus de keuze tussen een NESP of een MSR is dus minder interessant. In het ergste geval heb je 1 extra zendertje voor de NESP liggen.
Verder is een NESP een prima helicoptertje en best veel mensen hebben er wel eentje op dit forum. Hij is betaalbaar, kan goed tegen een stootje. Onderdelen zijn goedkoop en hij vliegt best erg fijn. Geen toiletbowl effect enzo wat sommige andere kleintjes wel eens kunnen hebben.
 
@ Markjuhh

Ik heb het gelezen en snap het denk ik wel. Bij 2,4 Hz moet je dus goed opletten dat zender en ontvanger bij elkaar passen. Is het dan ook zo dat je bij je nieuwe zender ook de ontvanger meegeleverd krijgt die je dan zelf kunt inbouwen of werkt dat zo niet?

@ Pheter en Chow,

Dus alleen als je in de toekomst van plan bent blades te blijven vliegen is het handig om een luxe zender te kopen bij een blade. Of is het zoiezo aan te raden een betere zender te kopen bij de NESP en de MSR??

Ik snap nog niet zo goed wat zon pro zender nou meer kan dan de standaard zender die ze bijleveren...
 
Ik zou eerst maar gaan vliegen alvorens je je zorgen moet maken om een dure zender. Die dure zender met alle mogelijkheden van dien ga je pas gebruiken als je serieus verder wilt. Voor die tijd is het een non issue. En wat je ook koopt. Een NESP of een MSR. Is allemaal niet zo spannend. Je kunt dan ruiken aan het heli vliegen. Merken dat het best lastig is en je eerste reparaties voor je kiezen krijgen. Dan volgt de rest vanzelf wel. Je loopt nu teveel stappen vooruit.
 
Of niet ;)
Als je het doel hebt om uiteindelijk buiten te gaan vliegen,
Dan is een goede zender de basis van je uitgaven.
Je kan voor een RTF set kiezen van een paar honderd euro, met een RTF "kwaliteit" zender.
Ik vlieg ze regelmatig in en kijk mee met de instellingen.
De meeste hebben geen Expo functie maar slechts een dualrate functie (ongunstig als je ook met wat wind wil hoveren).
Ze sturen een stuk minder fijn dan een goede zender, potmeters zijn van veel mindere kwaliteit, etc.etc..
Als je de centen hebt, en je wil serieus de uitdaging aangaan, kan je het beter gelijk goed doen.
Goed spul vliegt makkelijker / fijner, heel simpel.

Geven ze de zender er echter bijna gratis bij, is het prijsverschil erg gering, dan moet je dat doen.
Kan je hem altijd nog gebruiken op de simulator als je later beslist een goede zender aan te schaffen.
 
@ Chow,

Dank voor het back to earth berichtje:)

@ ericw

Inderdaad waar, ik denk dat ik hem er bijna gratis bij zal krijgen en dat ik het eerst zo maar probeer. Als blijkt dat ik verder wil kan ik altijd nog een zender kopen opzich. Goede tips in ieder geval!!!
 
Back
Top