als ik dus een dure zender koop moet ik dus rekening houden met het aanschaffen van een heli in de toekomst omdat die zender niet met sommige andere heli's zal werken. Correct?
Voordeel van Blade is dat deze op een zender als Spectrum mee samen kunnen werken. Wil je goed voorbeireid zijn op de toekomst betreffende het vliegen, zou je kunne gaan voor een spectrum dxi6 of zelfs 8. Deze zijn nog wat ingewikkelder maar in de serie 8 kun je alle instellingen van het internet overnemen. zit namenlijk een geheugenkaartje in de serie 8, hoef je dit niet zelf uit te vogelen.
Als dit zo is, welke zou ik dan voor de NESP en welke voor de MSR kunnen gebruiken (het beste zeg maar, ook voor verdere heli's)?
De nine eagle pro heeft zijn eigen taaltje en werkt alleen maar met zijn eigen zender, beetje kort voor de bocht uitgelegd. Bij de msr kun je gewoon een mooie dure spectrum kopen en kun je bijna alle blades mee gaan vliegen.
Je zou theoretisch gezien dus het vlieggedrag van je toestel kunnen verbeteren door zwaardere gewichtjes te monteren, of werkt dat niet zo simpel? Hebben die gewichtjes alleen invloed op de stabiliteit of misschien ook op andere eigenschappen?
Zwaardere gewichtjes betekent meer massa, betekent dat een lichtgewicht heli niet meer van de grond komt of bijna onmogelijk is te vliegen. Standaard gewichtjes zijn in eerste instantie goed genoeg om het heli vliegen je eigen te maken
Als je een hoger voltage toepast neem ik aan dat de snelheid of de vliegduur toeneemt (welke van de 2 weet ik niet)... betekend dat dat wanneer je een brushed motor hebt je beter geen andere accu's kunt toepassen of zijn de effecten op de levensduur niet noemenswaardig?
Vliegduur zal niet spectaculair gaan toenemen, de kracht in de eerste 2 a 3 min. zul je kunnen waarnemen doordat de heli bijv feller gaat opstijgen en zijn kracht misschien wat langer behoudt
Als ik dus de NESP zou nemen kan die spectrum zender daar niet mee samenwerken?!
De spectrum werkt niet met de nesp. Tis maar waar je voor kiest.
Ik heb uiteindelijk de NESP en vind deze persoonlijk fantastisch en alle onderdelen zijn ervoor te verkrijgen en zijn relatief niet duur. Heli is zelf heel makkelijk te repareren bij ev schade.
De meningen zijn hierover verdeeld maar veel verschil tussen het vlieggedrag van de NESP en MSR zal er wel niet zijn.
Wat ik wel kan beamen is dat de NESP met een bepaalde windkracht buiten zeer zeker is te vliegen, denk aan windkracht 1 a 2.
Weet niet hoe het is bij de msr maar de NESP heeft een beginners stand en een stand voor gevorderden ofwel om buiten mee te vliegen waardoor je meer servouitslag verkrijgt. Volgens mij is dit bij vele heli's gelijk.
De een gaat voor de msr en de ander voor de NESP en daar moet je voor jezelf uit zien te komen. Wil je bij Blade blijven vliegen ga je voor de msr vanwege zijn zenders die multifunctioneel zijn.
Succes
mvg[/QUOTE]