Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Traxxas e-mexx brushless

Beste lezers,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een e-mexx brushless met 2 maal 2S-7,4v 5000 mah 30c accu's.
Tijdens het lezen van de instruction manual for all castle creations car and truck brushlesspower systems kwam ik bij section 7 cutoff voltage de volgende settings tegen:

Setting 2: auto-lipo (default waarde)
This setting automatically detects the number of lipo cells you have plugged in. It wil automatically set the cut off to 3voltd per cell. Dit lijkt mij de juiste setting gezien mijn accus

Echter even verderop lees ik bij setting 4 : 6v ==> a must use setting for 2 cell (7,4v) Lithium Polymer packs. You will irreversibly damage your packs using a lower cutoff voltage.

En nu weet ik het niet meer....

Wil iemand mij aub helpen.

Dank alvast!
 
Dank, import us of ook in nl verkrijgbaar?


elke goeje webshop / winkel die MMM verkoopt , verkoopt ook de fieldkaart en usb variant .
Zowel import als binnenland;)(gewoon ff :google: gebruiken )

Fieldkaart heeft zeker de voorkeur omdat je deze ook als usb variant kan gebruiken met de Castle software voor bv firmware , en tal van andere instellingen van de MMM, die niet te programmeren zijn op de Fieldkaart .

suc6
 
Hallo,
Ik heb een e-maxx met 2200kv castle creations combo set, bevalt goed, alleen komt de pinion gear los van de shaft... Nu heb ik gelezen dat je er loctite op kan doen, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Is het ook mogelijk dat ik het gaatje opboor naar M4, tappen en er dan zo`n een schroefje in doen?? Heeft iemand dit überhaupt weleens geprobeerd??
 
waarom zou je dit willen, dat is alleen maar kloten totdat het kapot gaat. Gewoon niet al te sterke locktite in doen. En wil je de zekerheid als je ooit het schroefje los moet draaien zonder die dol te draaien gewoon de soldeerbout op het schroefje dat het locktite smelt en dan hoef je niet eens kracht zetten om het inbusje eruit te halen.
 
Hallo,
Ik heb een e-maxx met 2200kv castle creations combo set, bevalt goed, alleen komt de pinion gear los van de shaft... Nu heb ik gelezen dat je er loctite op kan doen, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Is het ook mogelijk dat ik het gaatje opboor naar M4, tappen en er dan zo`n een schroefje in doen?? Heeft iemand dit überhaupt weleens geprobeerd??

uitboren en tappen zal wel gaan , is één oplossing, locktide gebruiken bv de rode moet ook goed gaan, is het inbusje nu dol, zodat je niet voldoende grip hebt met de inbussleutel?
 
Het schroefdraad in de pinion gear is volgens mij niet helemaal goed meer. Hij draait er wel in, maar blijft losjes zitten waardoor die bij een beetje throttle al los schiet. Daarom leek opnieuw tappen met een grotere maat me handiger.
 
Het schroefdraad in de pinion gear is volgens mij niet helemaal goed meer. Hij draait er wel in, maar blijft losjes zitten waardoor die bij een beetje throttle al los schiet. Daarom leek opnieuw tappen met een grotere maat me handiger.

dat gaat dan prima :yes: , evt. kan je later een gehard tandwiel kopen van bv robinson racing .:cool:

De Traxxas pinion's zijn bagger , heb al een keer gehad dat een nieuw tandwiel bij een beetje kracht een heel hoekje eraf brak, gevolg pinion niet meer te gebruiken, heb met de robinson racing geen probleem .
 
Laatst bewerkt:
Ja maar kijk. Bij mij zit het ook los, misschien is het bij hem precies hetzelfde. Daarom vraag ik dat.

als hij los zit , is dat niet goed , als je dan locktide nodig heb om hem te borgen , moet je sterke locktide hebben :yes:,......De inbus moet de meeste kracht uitoefenen,lijkt mij dat je schroefdraad of je inbusschroefje niet meer goed is.
Dus uitboren en M4 erin tappen is een oplossing , echter zou ik voor een pinion gaan van betere kwaliteit .
 
Laatst bewerkt:
Back
Top