EVO 180 SE Flybarless

Ha Pheter, (heet je Peter?)

Heb je gebonden toen de heli vlak stond? Als je dat niet doet kan die soms rare toeren uithalen.

Dat geluid komt waarschijnlijk van je maingear, check even alle tandjes !

Balen van je crash, gelukkig is deze heli erg sterk en onderdelen makkelijk te vervangen!
 
Jammer van de crash, gelukkig valt de schade mee. Kruisje moet inderdaad gewoon, die is overal te koop voor ongeveer 5/10 euro.

Schade valt wel mee maar werkt niet voor mee voor de volgende keer, zal dan wat angstiger zijn. Ik heb voor een trainingskruis al even rondgebeld.
Kost circa €15,- Vind ik net wat teveel.
RC Shop waar ik meestal kom die heeft ze niet liggen en hij raadde mij aan om zelf een te maken. Hij had wel carbon staafjes liggen. Denk dat ik dat maar even doe. Verder had hij vandaag al een extra tail blad besteld.


Ha Pheter, (heet je Peter?)

Heb je gebonden toen de heli vlak stond? Als je dat niet doet kan die soms rare toeren uithalen.

Dat geluid komt waarschijnlijk van je maingear, check even alle tandjes !

Balen van je crash, gelukkig is deze heli erg sterk en onderdelen makkelijk te vervangen!

Klopt, mijn naam is inderdaad Peter:D

Ik neem altijd een plank mee waar ik mijn heli opzet. Ging hierdoor er ook vanuit dat de swashplate rechtstond na het binden. Dit was achteraf niet het geval, nog maar een keer gedaan en toen was het goed.
onderdeel is besteld, wacht op een telefoontje en gelijk maar een trainingskruis maken. Heb ik wel nodig merk ik nu.;)

Beetje balen, had gehoopt dat ik de heli heel zou houden totdat ik deze zou kunnen hoveren. Crashes hoort erbij. Na de eerste crash heeft de volgende minder inpact op je geestelijke welzijn:rolleyes:

Vanavond de heli maar weer even goed schoonmaken en zandresten zo goed mogelijk zien te verwijderen
 
Hé jammer joh! Gelukkig valt de schade mee, controleer hem wel even goed voordat je weer de lucht ingaat.

Maar inderdaad hoort het erbij, met vallen en opstaan. Je hebt het al aardig lang schadeloos volgehouden vind ik :)
 
Hé jammer joh! Gelukkig valt de schade mee, controleer hem wel even goed voordat je weer de lucht ingaat.

Maar inderdaad hoort het erbij, met vallen en opstaan. Je hebt het al aardig lang schadeloos volgehouden vind ik :)

mijn bedoeling was langer geweest maar de schaden valt gelukkig mee. Het is balen dat ik langer moet wachten eer ik weer kan vliegen, ahum proberen te hoveren.

Eerst maar eens een bakje koffie omn deze crash te verwerken:D
 
Op hoeveel verzendkosten kom je dan? Als je dat weet hoor.
Anders zou ik bijna eentje kunnen kopen verder hiervandaan.
Binnen 10 kg een pakketje kost je €6,85 aan verzendkosten, zit ik dan alsnog richting de €10
 
Keuze is aan jou, in het ene geval investeer je in een kruisje en in het ander geval in onderdelen. Onderdelen zal je zonder het kruisje regelmatig kopen tot je echt gevoel voor de heli krijgt.
 
Keuze is aan jou, in het ene geval investeer je in een kruisje en in het ander geval in onderdelen. Onderdelen zal je zonder het kruisje regelmatig kopen tot je echt gevoel voor de heli krijgt.

:DIk bedoel meer te zeggen, als ik het kruisje daarvandaan bestel betaal ik extra verzendkosten. Haal ik deze bij een andere shop, zit ik circa rond de 14 euro en hoef ik niet te wachten daarop. Ligt er niet aan dat ik geen kruisje wil want deze komt er:D

De keuze is alleen of ik bestel en daarop moet wachten of voor circa 14 euro en gelijk het kruisje in huis heb:D
 
Dan zou ik gewoon een kruisje halen.. Mijn link was 3,50, komt 7 euro bij zit je op 10,50. Scheelt 3 euro.. Aan de andere kant moet je ook op dat onderdeel wachten dus kan je die 3 euro ook weer besparen..
 
hey Peter,
zonde van tailrotor:(.
maar gelukig alleen deze stuk.

heb ook al 1 tailrotor gemold hoor;).

ik begin steeds beter te vliegen, kan nu al wat rondjes vliegen en ook met wind weet ik hem goed onder controle te houden.
voor het landen ben ik al niet meer bang dit gaat al automatisch:D.

maar ja ik heb al wat jaartjes ervaring met stik zenders, dat scheeld ook al een boel.

het komt vanzelf, het gevoel.

ik heb nu denk ik al een 20 accu ladingen er op zitten.

nou succes met de reparatie.
en ja een kruisje er onder is idd veel saver.

gr Sander.
 
hey Peter,
zonde van tailrotor:(.
maar gelukig alleen deze stuk.

heb ook al 1 tailrotor gemold hoor;).

ik begin steeds beter te vliegen, kan nu al wat rondjes vliegen en ook met wind weet ik hem goed onder controle te houden.
voor het landen ben ik al niet meer bang dit gaat al automatisch:D.

maar ja ik heb al wat jaartjes ervaring met stik zenders, dat scheeld ook al een boel.

het komt vanzelf, het gevoel.

ik heb nu denk ik al een 20 accu ladingen er op zitten.

nou succes met de reparatie.
en ja een kruisje er onder is idd veel saver.

gr Sander.

Hey Sander,
Gelukkig ben ik niet de enige die zijn staartrotor de vernieling in helpt.

Door de ervaring met de zenders en het gevoel hiebij die je hebt opgebouwd merk je duidelijk veel verschil.
Jij bent gelijk begonnen met de Robbe terwijl ik eerst met de Pro aan de gang ben gegaan. Dacht te menen na de pro dat ik de Evo cq Robbe binnen een handomdraai mijn eigen had gemaakt. Dit valt mij vies tegen.
Ik draai nog geen eens rondjes alleen wanneer ik ertoe wordt gedwongen moet ik proberen te draaien, hetgeen meestal uitloopt op een landing a 25 tot 50 m verderop. Ik had de keus, of de boom proberen te ontwijken, wat mij in deze situatie niet was gerlukt of proberen zo goed moglijk te landen alleen had de heli nog teveel vaart.

Ik weet niet of er veel verschil is om te sturen op het water of in de lucht.
Coördinatie blijft hetzelfde en de stick bewegingen ook, lijkt mij.

Door nu een kruisje te gebruiken denk ik net wat meer te durven en hoop hierdoor de heli eerder in een mooie hover te krijgen.
Het landen kreeg ik steeds meer door. Ik probeerde waarschijnlijk te mooi de landing in te zetten. Paar centimeter boven de grond en heel rustig de throttle in halen en mooi proberen te landen. Kan beter 5 cm boven de landingsplek throttle dicht en hij land wel.

Ik hoor wel weer hoe het vliegen jou verder vergaat en hoop uiteraard op veel positieve vliegervaring met de Robbe. Ik heb zelf het idee dat deze Robbe makklijk is te vliegen met wind. Hoe sta jij hier tegenover nu je wat meer aan het vliegen bent:D
 
Dacht te menen na de pro dat ik de Evo cq Robbe binnen een handomdraai mijn eigen had gemaakt. Dit valt mij vies tegen.
Ik draai nog geen eens rondjes alleen wanneer ik ertoe wordt gedwongen moet ik proberen te draaien, hetgeen meestal uitloopt op een landing a 25 tot 50 m verderop. Ik had de keus, of de boom proberen te ontwijken, wat mij in deze situatie niet was gerlukt of proberen zo goed moglijk te landen alleen had de heli nog teveel vaart.
Dat komt me bekend voor van hoe het mij in het begin ook verging.
Met hoveren leerde ik mezelf aan de heli te landen als ik het niet meer wist of het fout dreeg te gaan, in het begin ook wel een goed plan maar als automatisch ging dat ook mee in de eerste vliegpogingen. Laag vliegen en op afstand landen ging eigenlijk zelden goed, zeker niet met een CP heli dus dan was het weer: thuis komen met een kapotte heli, onderdelen bestellen, repareren..

Sindsdien met wat ervaring wel geleerd dat proberen te herstellen vrijwel altijd een beter idee is dan laag vliegen of landen als 'bail out' te gebruiken en juist hoogte kan je zo helpen als je het niet meer weet of iets nieuws probeert. Als herstellen toch niet meer lukt is het throttle hold (motor uit) om de schade proberen te beperken.

Misschien kun je op zo'n moment dat het fout dreigt te gaan proberen de heli in een bekende hover orientatie te krijgen, eventueel wat hoogte maken zodat je de heli beter kan zien en meer kans hebt op herstel, en zo proberen terug te vliegen.
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan maar als het lukt blijft je heli toch heel :)
In HeliSimRC zit een functie dat de heli in verschillende orientaties in de lucht wordt geplaatst als je begint zodat je zoiets kan oefenen.
Verder helpt het je wellicht als je tot vervelends toe in alle orientaties kan hoveren en dat op verschillende hoogte's kan doen omdat je dan toch anders tegen de heli aan kijkt.
 
idd.
als ik bijna zou crashen omdat de heli te veel vaart had en zakte dan gaf ik ook vol gas om hem weer even de lucht in te vliegen.
en zo heb ik hem best vaak heel kunnen houden.
als ik dit niet deed dan was ik al aan een nieuwe heli toe :D:D:D.

maar je moet gewoon lekker rustig vliegen en veel de tail gebruiken met sturen.
als hij dan van je af dwaald gewoon het roer om gooien en niet bang zijn.
niet bang zijn is ook weer een kunst hoor :p:p.

ik vind rondjes vliegen eigenlijk nog makkelijker dan hoveren.
gewoon elke keer de zelfde kant op sturen.
en je moet zeker op 3 tot 4 meter hogte gaan.
zo kan je hem goed zien of hij zakt of niet, ook de wind kan er dan een beetje mee spelen.
je ziet hem dan even snel omlaag of omhoog gaan.
als je dit dan op 1 meter hoog doet heb je kans dat de wint hem dan te ver naar beneden duwt, en dan ................:(.

dus gewoon veel het roer gebruiken. de rolservo word bij mij bijna niet gebruikt. (nier meer)
alleen bij het landen (dus even hoveren).

nou peter succes.
en met knikkende knieen vol gas he :D:D.

gr Sander.
 
Veel te veel wind vandaag helaas.. Morgen zien de windverwachtingen er ook niet opperbest uit.. Krijg van deze Walkera ook zin om mijn Walkera weer op te pakken.. Zit alleen nog steeds op dat trainingskruis te wachten :(
 
Back
Top