EVO 180 SE Flybarless

Dat komt me bekend voor van hoe het mij in het begin ook verging.
Met hoveren leerde ik mezelf aan de heli te landen als ik het niet meer wist of het fout dreeg te gaan, in het begin ook wel een goed plan maar als automatisch ging dat ook mee in de eerste vliegpogingen. Laag vliegen en op afstand landen ging eigenlijk zelden goed, zeker niet met een CP heli dus dan was het weer: thuis komen met een kapotte heli, onderdelen bestellen, repareren..

Sindsdien met wat ervaring wel geleerd dat proberen te herstellen vrijwel altijd een beter idee is dan laag vliegen of landen als 'bail out' te gebruiken en juist hoogte kan je zo helpen als je het niet meer weet of iets nieuws probeert. Als herstellen toch niet meer lukt is het throttle hold (motor uit) om de schade proberen te beperken.

Misschien kun je op zo'n moment dat het fout dreigt te gaan proberen de heli in een bekende hover orientatie te krijgen, eventueel wat hoogte maken zodat je de heli beter kan zien en meer kans hebt op herstel, en zo proberen terug te vliegen.
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan maar als het lukt blijft je heli toch heel :)
In HeliSimRC zit een functie dat de heli in verschillende orientaties in de lucht wordt geplaatst als je begint zodat je zoiets kan oefenen.
Verder helpt het je wellicht als je tot vervelends toe in alle orientaties kan hoveren en dat op verschillende hoogte's kan doen omdat je dan toch anders tegen de heli aan kijkt.

Chris,
Ik begrijp wat je bedoeld en ik probeer mij ook daartoe te bewegen om niet gelijk throttle 0 zetten maar te ontwijken en bij corrigeren. Heb ik even de ruimte dan heb ik ook meer tijd om na te denken. Wanneer ik een obstakel rond mijn heli heb word ik enigzins zenuwachtig en sla ik eigenlijk een beetje dicht en kan niet goed meer helder nadenken welke stick beweging ik het beste kan uitvoeren.

Wat betreft hoogte maken ben ik reeds bekend mee:D
Ik gaf een aantal dagen hiervoor hoogte door een boom te ontwijken maar de heli kwam zo hoog dat ik toen echt bang was de heli kwijt te raken en kon 'm nog net redden:D Voor een meer ervaren vliegen is een bepaalde hoogte een gewenning en kicken, voor mij was dit echt knikkende knieën en achter de heli aanrennen om een zo goed mogelijk beeld van de heli te verkrijgen, hoe deze weer richting de grond te krijgen:D
Voor de hoogte heb ik de schakelaar v1 gebruikt maar ben er nog niet helemaal achter hoeveel ik deze moet draaien en tot welke hoogte de heli komt, kan dat nu ook net niet uittesten, zit te wachten op een aantal onderdelen die naar alle waarschijnlijkheid.... weet wel zeker dat deze volgende week in huis zijn.

Het hoveren vormt voor mij ook nog een probleem. De laatste keer kon ik de heli richting de 5 sec. bij me houden maar ging er toen vandoor als een speer...... afstand en nabijheid zeker:rolleyes:
Op het moment dat de heli ervandoor ging ga je gelijk aan alle sticks lopen sjorren en corrigeren maar je blijft corrigeren tegen jezelf.
Op you tube heb ik weleens een filmpje van deze heli bekeken maar in het echt gaat dit kreng nog sneller dan te zien is.
Eerst maar eens een trainingskruis onder hangen. Heb vanmiddag net een aantal pingpong ballen gekocht daar deze niet worden meegezonden, blijft de verzendkosten nog een beetje binnen de perken...... blijf ene echte Nederlander hé;)
 
idd.
als ik bijna zou crashen omdat de heli te veel vaart had en zakte dan gaf ik ook vol gas om hem weer even de lucht in te vliegen.
en zo heb ik hem best vaak heel kunnen houden.
als ik dit niet deed dan was ik al aan een nieuwe heli toe :D:D:D.

maar je moet gewoon lekker rustig vliegen en veel de tail gebruiken met sturen.
als hij dan van je af dwaald gewoon het roer om gooien en niet bang zijn.
niet bang zijn is ook weer een kunst hoor :p:p.

ik vind rondjes vliegen eigenlijk nog makkelijker dan hoveren.
gewoon elke keer de zelfde kant op sturen.
en je moet zeker op 3 tot 4 meter hogte gaan.
zo kan je hem goed zien of hij zakt of niet, ook de wind kan er dan een beetje mee spelen.
je ziet hem dan even snel omlaag of omhoog gaan.
als je dit dan op 1 meter hoog doet heb je kans dat de wint hem dan te ver naar beneden duwt, en dan ................:(.

dus gewoon veel het roer gebruiken. de rolservo word bij mij bijna niet gebruikt. (nier meer)
alleen bij het landen (dus even hoveren).

nou peter succes.
en met knikkende knieen vol gas he :D:D.

gr Sander.

Hey Sander,
Rondjes draaien? Kom ik ook nog niet eens aan toe misschien een halve cirkel, dat is mij weleens gelukt.

Probeer de heli op hooghoogte te houden maar begrijp dat dit weer een beetje te laag is? Drie tot vier meter hoogte is ool al een eind omhoog? Terwijl ik de Pro nog weleens hoger gooi:D
Maar wat houdt de rolservo in dan? Deze term heb ik geloof ik nog niet gehoord?

Merk wel dat dit mij veel meer concentratie kost dan de kleine Pro.
Ik hoop door het gebruik van de trainingskruis minder snel van knikkende knieën te hebben:D
 
Trainingskruis gaat je echt helpen.. Trust me.. Daarom hebben hoge heren ook besloten om het een trainingskruis te noemen ;)
 
Pre-productie Walkera V100D03BL

Kijk dat es lekker vliegen :) En het geluidje, mmmmm

[URL="
- Walkera V100D03BL flight testing[/URL]

mCPX tegenhanger lijkt me. Maar dan flybarless..

WALKERA--CHINA

Krijg het al warm als ik naar het filmpje kijk zeg. Deze is goed vel, probeer deze maar eens te temmen:D
Eerst maar eens wat groters onder de knie krijgen, deze kleine vogeltjes die schijnen moeilijker te vliegen zijn. Het voordeel is wel dat reperatiekosten goedkoper zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Trainingskruis gaat je echt helpen.. Trust me.. Daarom hebben hoge heren ook besloten om het een trainingskruis te noemen ;)

Ga eerst ook niet meer vliegen zonder trainingskruis:D
Zou al niet eens kunnen, al zou ik het willen. Heli staat een beetje mooi te staan en te wachten tot zijn onderdelen binnen zijn en dan maar eens kijken hoe ik de tail rotor zonder schade kan demonteren.

Zekers is die kleine echt mooi maar ik denk niet dat ik hier al aan moet beginnen.... alhoewel?
Is wel schitterend en een nieuw beestje voor in huis? Ahum, achtertuin?
Leuke dingetjes zijn dit, kan mij er goed mee vermaken.
 
Ik ga mijn Walkera ook weer oppakken zodra ik zijn kruis heb.. Geeft echt veel rust. Uiteraard kun je dan ook nog crashen maar je kunt echt veel relaxter oefenen..
 
Ik ga mijn Walkera ook weer oppakken zodra ik zijn kruis heb.. Geeft echt veel rust. Uiteraard kun je dan ook nog crashen maar je kunt echt veel relaxter oefenen..

Heb je al enig idee wanneer deze binnenkomt? Volgende week zeker.
Ik weet ook totaal niet hoe de vliegeingeschappen zijn van de Walkera en dat zijn nou net de dingen die je moet meemaken maar ga er nog niet aan beginnen en geloof jou op je woord:D
 
Hij is de 23e verzonden dus hoop komende week.. De kleine Walkera is een stuk nerveuzer dan de Honeybee maar met de Walkera is de tuin wel gelijk een stuk groter natuurlijk. Ik durf hem nu niet te vliegen vanwege de breekbaarheid.. Met een kruisje eronder ga ik het gewoon weer proberen.. Heb met de Honeybee gemerkt dat een trainingskruis er voor zorgt dat het wat minder intimideert..
 
Hij is de 23e verzonden dus hoop komende week.. De kleine Walkera is een stuk nerveuzer dan de Honeybee maar met de Walkera is de tuin wel gelijk een stuk groter natuurlijk. Ik durf hem nu niet te vliegen vanwege de breekbaarheid.. Met een kruisje eronder ga ik het gewoon weer proberen.. Heb met de Honeybee gemerkt dat een trainingskruis er voor zorgt dat het wat minder intimideert..

Door jouw ervaringen met deze kleine weet ik waar ik op moet letten bji de aanschaf van een little one voor de herfst en winterdagen:D
Moet wel een beetje stevig zijn en een klapje op moeten vangen.

Het buiten vliegen met de Pro laat ik even voor wat het is.
Enezijds veel spannende capriolen mee beleefd en ben ik blij dat de Pro nog leeft en anderzijds, door het buiten vliegen ga je volle stickuitslagen maken die je binnenshuis ook gau weer overneemt en dan ga je het merken. Wanneer ik nu binnenshuis vlieg is het inderdaad een klein slakje want snel vliegen in de huiskamer lukt gewoon niet, dan ben je meer aan het vechten met de kleine monster.
 
Klopt. Het waait nu wel erg stevig trouwens.. Begin nu toch wel naar m'n Walkera te verlangen. Pas woensdag wordt het beter..
 
Klopt. Het waait nu wel erg stevig trouwens.. Begin nu toch wel naar m'n Walkera te verlangen. Pas woensdag wordt het beter..

Vandaag en morgen wordt het niks. Anders pak je de Pro en probeer je net als ik de deur te ontwijken, wat mij overigens niet is gelukt.... je kent het verschijnsel wel;)

Zou inderdaad wel een moeilijkheidsgraad hoger willen voor binnen maar geen mcpx.
Liever de Walkera die je hebt gelinkt of iets in die trant. Met de Pro kun je niet meer dan wat wij nu al kunnen en ga je dus weer over de grenzen van het apperaatje heen
 
De Walkera die ik heb gelinked is een CP net als de mCPX. En anders kom je uit op mijn V100D01 of als je geluk hebt een voorloper ervan met 90 graden flybar. Die zal goedkoper zijn. Ik ken geen andere merken die moeilijke micro's maakt eerlijk gezegd. Volgens mij doet alleen Walkera dat.. Voorloper van de V100D01 is de Walkera 4#3. Heeft 90 graden flybar dus.

walkera_4_3_b_4.jpg
 
Daar heb je ook weer de serie 2 van die 3D vliegt alleen te fel in een normaal gemiddelde huiskamer. Ook weer te gevoelig en erg fel.
Walkera leren vliegen en je vliegt gewoon alles weg:D
 
Back
Top