Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Zelf heb ik idd ook het trainings kruis er onder.
Wacht nog op mn pitch meter zodat ik de flybar goed kan afstellen.

Op het moment vlieg ik de solo met de hyperion accus van clubheli. Die hebben ook er veel power. De lipos van NE zijn idd al aan het einde.

Hyperion accu's? Wat kosten deze dan?
Bij HK kosten de Oem's lipo's een schijntje, ik weet ook niet of je dan voordeliger bent maar ze bevallen mij ontzettend goed.
Moest wel even de randjes beetje bijvijelen met een vijltje van de nagelschaar, was ook zo gebeurd:D

Ik had er 4 besteld en was nog geen €6 kwijt.

Op dit moment hoef ik niet veel bij te stellen behalve het trimmen maar als ik het goed heb, is de Ufly van jou een CP heli. Gelukkig heb ik dat nog niet;)
 
Ufly is een FP heli met 90° flybar, vlieggedrag ligt dicht bij een CP dat wel.

Edit: AMG, tux was net iets sneller :p
 
is idd een FP. Heb ook de upgrade naar 3s lipo van wow hobbie maar dat moet nog maar even wachten.

De hyperion lipo is wel duurder 7 dollar.
Heb nu ook 4 150mah bij hk besteld.
 
Ufly is een FP heli met 90° flybar, vlieggedrag ligt dicht bij een CP dat wel.

Edit: AMG, tux was net iets sneller :p

Ik heb zelf deEvo 180 SE flybarless en dacht te menen dat deze erg dichtbij de CP heli zou liggen.
Ondertussen had ik al begrepen van Gerard die de Ufly en Evo/Walkera met elkaar kan vergelijken dat de Ufy nogal gevoeliger vliegt dan de Evo:D

Ben benieuwd hoe de 150mAh jou bevalt
 
andere gewichtsverdeling, andere bladen, andere headspeed, ander rotorkop.

speelt allemaal mee met hoe de heli vliegt.
 
Ja dat is maar weer lang wachten. Volgens mij duurt de bestelling bij hk vrij lang voor het in nl is.
Bij club heli heb ik de onderdelen meestal na een week binnen.
 
andere gewichtsverdeling, andere bladen, andere headspeed, ander rotorkop.

speelt allemaal mee met hoe de heli vliegt.

Dat lijkt me meer van belang dan de 90 graden versus flybarless. M'n Walkera V100D01 is lastiger dan de 90 graden Honeybee FP2 :confused:
 
Ik heb zelf deEvo 180 SE flybarless en dacht te menen dat deze erg dichtbij de CP heli zou liggen.
Ondertussen had ik al begrepen van Gerard die de Ufly en Evo/Walkera met elkaar kan vergelijken dat de Ufy nogal gevoeliger vliegt dan de Evo:D
OK, wat Ripd zegt klopt helemaal, ze zijn echt verschillend, dat komt door een aantal dingen.
Ten eerste even kijken waar de roots liggen van de machines.
De V200/Evo zijn afgeleid van de succesvolle CB180D en heeft nog wel wat trekjes van deze machine.
De Ufly is direct afgeleid van een flybar CP, en zo voelt ie ook aan, hij is heel erg direct op stuurbewegingen, in principe kun je alles op de 3 assen gyro uitzetten behalve de tail lock, verder is de headspead een stuk lager.
Daarbij "voel" je op de V200/Evo dat ie meer door de 3 assen gyro wordt gestuurd en veel meer zelf stabiliserend is, hierdoor is ie ook minder direct.
Als ik gevoelsmatig een indeling zou moeten maken zeg ik: Evo/makkelijkst 450flybar/gemiddeld Ufly/moeilijkst.
 
...Daarbij "voel" je op de V200/Evo dat ie meer door de 3 assen gyro wordt gestuurd en veel meer zelf stabiliserend is, hierdoor is ie ook minder direct.
Als ik gevoelsmatig een indeling zou moeten maken zeg ik: Evo/makkelijkst 450flybar/gemiddeld Ufly/moeilijkst.

Wat ik ook heb begrepen is dat een fbl machine dus beter met wind is te vliegen, door de stabiliserende 3 assen gyro. (en het ontbreken van paddles, wat wind vangt)

Maar elk toestel heeft zijn/haar unieke vlieggedrag, wat de theorie niet altijd toetst naar de praktijk. ;)
 
Wat ik ook heb begrepen is dat een fbl machine dus beter met wind is te vliegen, door de stabiliserende 3 assen gyro. (en het ontbreken van paddles, wat wind vangt)

Maar elk toestel heeft zijn/haar unieke vlieggedrag, wat de theorie niet altijd toetst naar de praktijk. ;)

Heb ik ook begrepen:D
Kan geen heli's met elkaar vergelijken. Het is denk ik ook waar de heli piloot zich het beste bij voelt. Wat voor de één makkelijker vliegt, vliegt voor de ander weer moeilijk. Je kan ook niet alle heli's met elkaar vergelijken. Zijn zoveel heli's die op elkaar lijken en toch weer zo verschillend zullen aanvoelen en vliegen.
 
En ondertussen gaat de wind langzaam liggen.. Morgen moet het goed genoeg zijn om weer wat te gaan vliegen. Tís nu windkracht 3 hier maar er zijn nog wat gemene rukwindjes. Volgens de voorspellingen is het morgen 2. Prima te doen dus :)
 
Windkracht 2 is wel te doen toch? Zeker als je een beetje beschutte plek zoekt. En vaak wordt het nog rustiger tegen de avond.

**Edit**

Heb je al plannen voor een stap richting CP trouwens?
 
Laatst bewerkt:
Zo vanaaf weer even 4lipo's gevlogen. Heb hem nu eindelijk lekker uitgetrimt.
Die hyperion lipo's hebben best lange vliegtijd. Heb nu elke keer 7min geklokt.
Morgen maar weer vliegen.
 
Back
Top