Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Vraagje Solopro V II
Gisteren even buiten gevlogen met de solopro V II ging allemaal goed.
Vanavond wilde ik weer even er mee in de tuin rond vliegen en nu blijft het lichtje knipperen en reageerd de heli nergens meer op.
Alle lipo-tjes en batterijen zijn vol.
Zender aan lipo-tje in de heli lichtje gaat branden daarna knipperen en dit houd dan niet meer op. En het knipperen gaat heel snel.

Weet iemand wat dit kan zijn?

groeten Ron

Vraagje Solopro V II
Gisteren even buiten gevlogen met de solopro V II ging allemaal goed.
Vanavond wilde ik weer even er mee in de tuin rond vliegen en nu blijft het lichtje knipperen en reageerd de heli nergens meer op.
Alle lipo-tjes en batterijen zijn vol.
Zender aan lipo-tje in de heli lichtje gaat branden daarna knipperen en dit houd dan niet meer op. En het knipperen gaat heel snel.

Weet iemand wat dit kan zijn?

groeten Ron

Inderdaad de batterijen controleren.
Proberen de zender opnieuw te binden. (heb ik ook al eens gehad en ben ermee terug gegaan naar de rc shop, moest gewoon opnieuw binden, gebeurd soms een keer)

Proberen de zender opnieuw te binden. (heb ik ook al eens gehad en ben ermee terug gegaan naar de rc shop, moest gewoon opnieuw binden, gebeurd soms een keer)

Lijkt me het beste advies. Heel soms raakt de heli zijn binding met de zender kwijt.

Wat anders, vanavond weer lekker net voor de schemering gevlogen, zowel met de Solo Pro als de Bravo SX. Valt toch weer op hoe verschillend ze vliegen, ondanks dezelfde rotorkop.

Lijkt me het beste advies. Heel soms raakt de heli zijn binding met de zender kwijt.

Wat anders, vanavond weer lekker net voor de schemering gevlogen, zowel met de Solo Pro als de Bravo SX. Valt toch weer op hoe verschillend ze vliegen, ondanks dezelfde rotorkop.

Ik heb het vanmiddag met de Pro nog geprobeerd maar het waaide teveel.
De Bravo heeft toch ook een iets sterkere motor?

Wanneer jij buiten vliegt, maak je dan ook een vliegplan of vlieg je lukraak wat er in je opkomt met een aantal leuke elementen er tussen door?
Doel ik op duikvluchten, pirouettes en etc?

gevonden hoe je hem weer onieuw kan binden en alles werkt weer.
bedankt voor alle info.

Laatst bewerkt:
Vind je die Bravo nou prettiger of minder prettig buiten??

Beide. ;)

Ik zal het even uitleggen. Hij vangt meer wind door het grotere rompoppervlak en de stompere neus, dus heb je meer moeite tegen de wind in te komen. En landen is lastiger, hij wil snel achterover kiepen, en buiten is het moeilijker dat op te vangen, als er ook een licht briesje staat. Daar staat tegenover dat hij op de rechte stukken harder kan dan de Solo Pro en zich bijna net zo thuis voelt in een banked turn naar links, als in eentje naar rechts, terwijl de Solo Pro toch liever naar rechts gaat.

Ik heb het vanmiddag met de Pro nog geprobeerd maar het waaide teveel.
De Bravo heeft toch ook een iets sterkere motor?

Wanneer jij buiten vliegt, maak je dan ook een vliegplan of vlieg je lukraak wat er in je opkomt met een aantal leuke elementen er tussen door?
Doel ik op duikvluchten, pirouettes en etc?

De Bravo SX heeft een sterkere motor, zowel op de main, als op de staart.

Ik maak niet echt een vliegplan, meestal is het vooral genieten, maar ik probeer wel bepaalde dingen te oefenen, zoals soepele overgangen tussen de vliegbewegingen. Vooral als je na een snel recht stuk wilt afremmen of een bocht naar links wil maken, moet je compenseren. Gewoon de stick loslaten na vol vooruit en je krijgt of een flybar strike, of de neus gaat sterk omhoog, wat er ook niet uitziet. En landingen, daar oefen ik ook vaak op, ik wil hem zo netjes mogelijk aan de grond zetten, en niet de "any landing you can walk away from is good landing" instelling hanteren. ;)

Beide. ;)

Ik maak niet echt een vliegplan, meestal is het vooral genieten, maar ik probeer wel bepaalde dingen te oefenen, zoals soepele overgangen tussen de vliegbewegingen. Vooral als je na een snel recht stuk wilt afremmen of een bocht naar links wil maken, moet je compenseren. Gewoon de stick loslaten na vol vooruit en je krijgt of een flybar strike, of de neus gaat sterk omhoog, wat er ook niet uitziet. En landingen, daar oefen ik ook vaak op, ik wil hem zo netjes mogelijk aan de grond zetten, en niet de "any landing you can walk away from is good landing" instelling hanteren. ;)

Vanmiddag te maken gehad met de flybar strike. Flybar bleef hangen en viel als een vogeltje neer op de grond. Flybar weer bij buigen en vliegt weer.
Het genieten bij het vliegen buiten doe ik ook en maak niet echt een vliegplan en probeer leuke dingetjes uit en soepeler te vliegen.
Landen met zo'n klein vogeltje gaat buiten en beetje wind inderdaad moeilijker. Probeer ik ook maar kom toch weer ergens anders tot stilstand dan ik had bedoeld

Xtreme Update

full
full

Hier voor de volledigheid en de geïnteresseerde mensen, de fotos van de retail versies van zover de Xtreme Landing Grid en de Medium gewichtjes voor de Carbon flybar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Nog even een vraagje:
Is het belangrijk om de main blades van de solo pro te balanceren?
En als dat zo is op welke manier dan?

groet wiebe

Hallo

Nog even een vraagje:
Is het belangrijk om de main blades van de solo pro te balanceren?
En als dat zo is op welke manier dan?

groet wiebe

Ik heb nooit gehoord dat je bij de Solo Pro de main blade moet balanceren en heb dat ook nooit gedaan en weet eigenlijk ook niet goed hoe dat zou moeten. De Pro is echt een heli om tegen de muur aan te raggen, overeind zetten en weer verder vliegen:D

oke.
Toch krijg ik het elke keer voor elkaar om hem te slopen:p
heb nu bijna een komplete solo aan onderdelen dus zal nu wel even goed gaan.

oke.
Toch krijg ik het elke keer voor elkaar om hem te slopen:p
heb nu bijna een komplete solo aan onderdelen dus zal nu wel even goed gaan.

Dat heb ik ook:D
Heb zelfs een reserve Pro.
Ik moet zeggen dat ik al aardig tot zeer goed te Pro kan vliegen alleen ben ik met deze Pro nu meer gewend om buiten te vliegen.
Buiten gaat de Pro echt te keer, heerlijk gewoon.
Eenmaal weer in de huiskamer kom je erachter dat je indoor niet zo kan vliegen als je buiten bent gewend.
Zo heb ik laatst wee een ontmoeting met de lamp gehad waardoor mijn tailrotor is beschadigd. Gelijk maar weer een nieuwe besteld bij Hobby King waar ik ook al de volgende onderdelen in bestelling heb.
Receiver
Shaft
Blades
2x Tail
Swashblades
Servo staafjes.... met het oogje en schroefdraad
2x extra lipos van oem van 150 mAh

Kan ik gelijk weer even vooruit.:D
Is trouwens ook even de laatste bestelling voor de Pro en ondertussen heb ik een sim met zender besteld van E-Sky die mij ook gaat helpen bij mijn andere grotere FP heli flybarless.

Succes en hoe meer reperaties hoe beter je de heli leert kennen:rolleyes:

Ja dat klopt. Moet idd ook nog even een paar dingen bestellen.
Die 150mah lipo's werken goed voor buiten.
De hk motor is die trouwens een beetje goed?
Heb zelf ook nog een uflys maar die staat even stil met dit weer. Veel te veel wind.
Om met de Ufly te vliegen moet ook nog goed oefenen. Komt allemaal vanzelf.
Volgens de weer kaarten komt er weer iets rustiger weer aan wat er mooi zal zijn.

avond mannen ik heb nog een pro in onderdelen liggen wil ik eventueel wel van de hand doen. voor wijnig. zelf precies een keer geprobeerd mee te vliegen. alleen kon het appaat niet tegen de keukendeur op.

Ja dat klopt. Moet idd ook nog even een paar dingen bestellen.
Die 150mah lipo's werken goed voor buiten.
De hk motor is die trouwens een beetje goed?
Heb zelf ook nog een uflys maar die staat even stil met dit weer. Veel te veel wind.
Om met de Ufly te vliegen moet ook nog goed oefenen. Komt allemaal vanzelf.
Volgens de weer kaarten komt er weer iets rustiger weer aan wat er mooi zal zijn.

Ik moet er nog achter zien te komen of deze goed werken. Heb enkel nog met de originele buiten gevlogen. Afgelopen week heb ik de 120 van HK binnengekregen.
Ik heb nog geen ervaring met de HK motor.
De motor die bijgeleverd is, is volgens mij de originele van de Pro.
Moet wel zeggen dat de lipo's van HK mij beter bevallen dan de originele van Nine Eagles.

Ufly schijnt inderdaad lastig te vliegen zijn. Ik heb het er nogal moeilijk met om mijn Evo FP fbl in een hover te krijgen en ga daarom ook aan de sim om vervolgens dan ook weer door te kunnen gaan met de CP. Dat is ook weer voor latere zorg:D

Voor de Evo moet ik nog een tailrotor binnenkrijgen en hoop dat die binnen is zodat ik met het mooie weer ook kan vliegen. Trainingskruis heb ik reeds binnen, daar hoeft het niet aan te liggen. Dacht het eerst wl te kunnen zonder maar nu toch maar besteld;)

avond mannen ik heb nog een pro in onderdelen liggen wil ik eventueel wel van de hand doen. voor wijnig. zelf precies een keer geprobeerd mee te vliegen. alleen kon het appaat niet tegen de keukendeur op.

Ik heb 2 Pro's en onderdelen zijn op komst. Hoop dat je deze alsnog voor een leuk prijsje kan verkopen. Zet anders een advertentie op misschien heb j daardoor wat extra belangstellenden.

Zelf heb ik idd ook het trainings kruis er onder.
Wacht nog op mn pitch meter zodat ik de flybar goed kan afstellen.

Op het moment vlieg ik de solo met de hyperion accus van clubheli. Die hebben ook er veel power. De lipos van NE zijn idd al aan het einde.

Back