Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Reciever Bravo III : NE260A RX-01 / 2010-7-27
Reciever Solo Pro : NE260A RX-01 / 2010-7-27

Dus allemaal RX-01. De heli die ik heb omgeruild had ook een RX-01, want het was een Bravo SX. Misschien dat daar een slechte serie tussen heeft gezeten. De Solo Pro's die ik heb zijn voorzien van RX-06, een iets oudere revisie.

Las ook dat iemand anders ook rook uit zijn Pro had, misschien hetzelfde of zuiver toeval.

En het leuke is dat er nog extra reserve onderdelen onderweg zijn ook :D

:cry:

Ik had het zelde probleem idd. Het is de servo die dan blijft door draaien. Ik was op tijd gstopt alle servos deden het nog maar kon geen eind punt meer instellen. Denk dat het potmetertje de boosdoener was.
Heb maar een nieuwe rx gekocht nu vliegt hij weer mooi.
Had ook een RX-06 nu een RX-01 werkt prima.

Heb hem vandaag buiten uitgelaten wou ook nog wel aardig. Was vrij wind stil.;)

Laatst bewerkt:
Dat druist dan tegen de theorie van een mindere batch van de TX-01 in.
Een Duitse modelbouw winkel zei me ook dat van de 5 exemplaren die ze binnen krijgen, er 1 niet naar behoren werkt. (ze zeiden eigenlijk 2 van de 10 ;) )

Gelukkig vliegt de jouwe weer!

Misschien zijn de laatste RX06 en eerste batches RX01 rond dezelfde periode gemaakt, met misschien een nieuwe ploeg assemblage-medewerkers? Schijnt vaker voor te komen bij Chinese fabrieken.

Misschien zijn de laatste RX06 en eerste batches RX01 rond dezelfde periode gemaakt, met misschien een nieuwe ploeg assemblage-medewerkers? Schijnt vaker voor te komen bij Chinese fabrieken.

Klopt helemaal. Series slechte batches komen bij heel veel producten voor..

Laatst bewerkt:
Mijn spulletjes van Miracle mart zijn binnnen, duurde tien dagen dus niet slecht maar ook niet binnen een week.
Het ging voornamelijk om het Extreme landings gestel, is wel een apart flexibel ding. Ook gelijk een nieuw frame mee besteld en wat mainrotors en nieuwe complete shaft en een complete staart. bij elkaar nog gen 15 eur incl. verzend kosten. Van de week alles weer maar eens mooi opbouwen.

Mijn spulletjes van Miracle mart zijn binnnen, duurde tien dagen dus niet slecht maar ook niet binnen een week.
Het ging voornamelijk om het Extreme landings gestel, is wel een apart flexibel ding. Ook gelijk een nieuw frame mee besteld en wat mainrotors en nieuwe complete shaft en een complete staart. bij elkaar nog gen 15 eur incl. verzend kosten. Van de week alles weer maar eens mooi opbouwen.

Fijn dat je de heli weer kan opbouwen en weer kan vliegen.

Waar o waar moeten we de oem's van HobbyKing veilen om ze passend te maken?? Ik heb er nu 10 in huis en geen van allen passen :( Ik zie ook niet goed waar ze nou blijven steken..

Ook vanavond even van het windstille weer geprofiteerd, net voor zonsondergang. Lekker even losjes vliegen, wat snelle, ruime bochten, en na ruim 7 minuten netjes landen. En toen was het inmiddels een beetje te schemerig om nog een lipo te vliegen.

Ook vanavond even van het windstille weer geprofiteerd, net voor zonsondergang. Lekker even losjes vliegen, wat snelle, ruime bochten, en na ruim 7 minuten netjes landen. En toen was het inmiddels een beetje te schemerig om nog een lipo te vliegen.

In de schemer vliegen.... ja ben ik achter gekomen dat, dat toch een stukje lastiger is;) Aantal keren gecrasht:(

In de schemer vliegen.... ja ben ik achter gekomen dat, dat toch een stukje lastiger is;) Aantal keren gecrasht:(

Je ziet op een gegeven moment de staart niet meer, alleen maar het knipperende ledje in de canopy. Ik was vanavond precies op het juiste moment, tegen het einde van de eerste lipo begon het net wat minder te worden qua zicht. Een paar minuten later was het al weer donkerder.

Je ziet op een gegeven moment de staart niet meer, alleen maar het knipperende ledje in de canopy. Ik was vanavond precies op het juiste moment, tegen het einde van de eerste lipo begon het net wat minder te worden qua zicht. Een paar minuten later was het al weer donkerder.

Tot nu toe gelukkig geen schade, voorzover ik weet. Het was een leermoment om in zulke omstandigheden rustiger te gaan vliegen.
Inderdaad raak je gedesorriënteerd waar dekop of staart zich bevindt.

Xtreme is bezig met een "light" versie van de rotorkop met gedempte feathering shaft. Dus wel o-ringen, maar niet het relatief hoge meergewicht van metaal.

a3962271-67-LightHead1.JPG

Meer info hier: RC Groups - View Single Post - Xtreme Nine Eagles Solo Pro and Mods Thread

Je hebt geen blade pivots die af kunnen breken, omdat er een metalen feathering shaft wordt gebruikt, die middels o-ringen in de kop zit geklemd. Dus in theorie wel de voordelen van de demping, maar zonder het hoge extra gewicht van de metalen versie. De kop is "ge-CNCed" uit delrin, een sterke kunststof.

Je hebt geen blade pivots die af kunnen breken, omdat er een metalen feathering shaft wordt gebruikt, die middels o-ringen in de kop zit geklemd. Dus in theorie wel de voordelen van de demping, maar zonder het hoge extra gewicht van de metalen versie. De kop is "ge-CNCed" uit delrin, een sterke kunststof.

Ik begijp dat deze nog niet te koop zijn?
Van wanneer zou je deze kunnen bestellen, heeft alleen maar voordeel zoals ik lees:D

Ik begijp dat deze nog niet te koop zijn?
Van wanneer zou je deze kunnen bestellen, heeft alleen maar voordeel zoals ik lees:D

Dit is inderdaad nog een test-versie, en dus in ontwikkeling. Hij lijkt dezelfde vorm te hebben als de nieuwe metalen V-versie kop, maar nu niet uit metaal gedraaid. Hij zal misschien wat minder sterk zijn dan de metalen versie, maar ook minder zwaar, waardoor hij ook voor de Bravo SX een optie kan zijn. Ik moet alleen even op zoek naar metalen ringetjes, voor op de feathering shaft. Die zaten er niet bij, en ook niet bij de metalen versie die ik eerder heb gekregen. Ik moet ze nog wel hebben liggen van de oude metalen kop, maar dat wordt even zoeken.

Back