EVO 180 SE Flybarless

zou kunnen dat er niet genoeg volts worden doorgegeven om de motor(en) snel genoeg te laten draaien, kan ook zijn dat er iets stroef loopt (tandwielen, bearings, ...), best eventjes nakijken, kan evengoed een motor zijn die stroef loopt en daardoor teveel van de batterij vraagt waardoor de andere motor niet genoeg power krijgt.
 
zou kunnen dat er niet genoeg volts worden doorgegeven om de motor(en) snel genoeg te laten draaien, kan ook zijn dat er iets stroef loopt (tandwielen, bearings, ...), best eventjes nakijken, kan evengoed een motor zijn die stroef loopt en daardoor teveel van de batterij vraagt waardoor de andere motor niet genoeg power krijgt.

Heb enkel nog de tailrotor vervangen. Zou het dan kunnen betekenen dat de motor stroef is gaan draaien. Kan dit ook uit zichzelf zijn gebeurd?

Ik kan de volts zelf niet uitlezen maar door het gebruik van het trainingskruis zou het kunnen zijn dat ik teveel van de lipo heb gevraagd waardoor deze niet goed meer reageerd?
 
tenzij je echt merkte dat de heli bijna geen power meer had zou ik dit raar vinden.
een motortje gaan nu eenmaal ook ni zomaar stuk =/ misschien een harde landing?

probeer eens een multimeter van iemand te lenen om stroom te meten van de batterij. ook eventjes zien als de tandwielen elkaar nog goed raken, niet te strak op mekaar en niet te los van mekaar. Het blijft een beetje een giswerk
 
Of toch maar een keer een charger overwegen om toekomstig gedonder met lipo's te voorkomen.. Ik zag op HK Germany een Imax B6 voor $25. Wordt volgens mij redelijk veel gebruikt op het forum en is een redelijke charger/balancer voor het geld..
 
tenzij je echt merkte dat de heli bijna geen power meer had zou ik dit raar vinden.
een motortje gaan nu eenmaal ook ni zomaar stuk =/ misschien een harde landing?

probeer eens een multimeter van iemand te lenen om stroom te meten van de batterij. ook eventjes zien als de tandwielen elkaar nog goed raken, niet te strak op mekaar en niet te los van mekaar. Het blijft een beetje een giswerk

De laatste keer met de Evo had deze genoeg power om de lucht in te komen.Na circa 6 min kwam de heli ook niet meer omhoog doordat de tailrotor niet meer draaide. Thuis delipo opgeladen en tailrotor werkte weer, weet niet of dat betekent dat de heli bijna geen power meer had?

Ik heb één keer een kleine crash gehad door het willen landen en is de tailrotor afgebroken. Deze had ik reeds weer gemaakt en ook mee gevlogen met trainingskruis welliswaar. Kan het volgens mij ook niet aan deze kleine crash liggen.

Tandwiel van tail naar de overbrenging zit volgens mij wel goed. Kan volgens mij ook niet anders. Tandwielen zitten dwars opelkaar.

Moet ik eens kijken of ik iemand kan vinden met een mulitmeter.

In iedergeval bedankt.
 
Of toch maar een keer een charger overwegen om toekomstig gedonder met lipo's te voorkomen.. Ik zag op HK Germany een Imax B6 voor $25. Wordt volgens mij redelijk veel gebruikt op het forum en is een redelijke charger/balancer voor het geld..

Zo ik nog kunnen overwegen, eerst maar uitzoeken wat er aan de hand kan zijn.
 
Zo ik nog kunnen overwegen, eerst maar uitzoeken wat er aan de hand kan zijn.

Ik heb hem inmiddels maar besteld want steeds vage lipo klachten vind ik vervelend. Mijn oem's voor de Walkera zijn vreemd. Eentje lijkt niet goed en twee geven maar 4 minuten vliegtijd. De originele geeft me makkelijk 6 minuten en zelfs wat meer. Met een charger zie ik gelijk wat er met een lipo aan de hand is.. Sowieso handig want dan zit ik niet met een lading opladers opgescheept.
 
De B6 is de meest gebruikte en een hele goede lader! Let wel dat je een AC versie hebt, dus met ingebouwde voeding, en ééntje waar een 12V 5A voeding nog bij moet.
Deze ga ik ook aanschaffen, is een must als je besluit hiermee door te gaan.
 
Juist niet de AC versie las ik op rcgroups. De AC gaat nogal eens stuk. Beter neem je de non AC versie met aparte voeding..
 
Ik heb hier nog een bak vol oude laptop voedingen dus ga als hij binnen is eerst even kijken wat past.. Lukt dat niet dan scoor ik in Nederland wel een voeding. Ik meen dat je voor 10 euro klaar bent.
 
Ik zit mij af te vragen wat het wezenlijke verschil is tussen de volgende beide lipo's

Spec.
Capacity: 800mAh
Voltage: 2S1P / 2 Cell / 7.4v
Discharge: 20C Constant / 25-30C Burst
Weight: 49g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 55x31x15mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge plug: 2 Pin Mini JST Plug

Capacity: 1000mAh
Voltage: 2S1P / 2 Cell / 7.4v
Discharge: 15C Constant / 20-25C Burst
Weight: 59g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 71x35x11mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge plug: Mini-JST

Ligt het grootste verschil nu in het aantal mAh?
Met de 1000 mAh zou ik circa 10 min kunnen vliegen met mijn Evo.
Wat zou de tijd zijn met de 800 mAh? Zou dit circa 8 min. zijn?
Zou er ook verschil zitten in de kracht van de lipo richting de motortjes waardoor deze minder kracht hebben?
 
Die ene is 10 gram zwaarder. Weet niet of dat scheelt. Motor moet dan ook harder werken en dat kost je dan wellicht weer vliegtijd??
 
heb de 1000 mAh al in bestelling maar op een andere site heb ik de 800 voor een aantrekkelijke prijs zien staan maar heb geen zin dat de motor harder moet gaan werken waardoor je met weer meer slijtage zit.

De 1000 mAh zit bij een tail set van de Pro in en deze is net out of stock.
Deze is omgezet naar modify item en zou ik de tail kunnen annuleren en krijg ik credits voor terug maar wil ook graag de tail voor de Pro.
Zo heb ik nog 3 pakketten klaar staan met een modify item.

Moet vanzelf weer in stock komen en dat ik deze binnen krijg, eerder zenden ze de lipo van 1000 mAh ook niet op.
Als het niet zoveel vliegtijd kost en niet veel harder werk voor de motortjes dan bestel ik de 800 mAh en heb deze dan nog eerder binnen ook.
 
Oh andersom kan volgens mij wel. Heb je alleen een wat kortere vliegtijd.. Maar pas op hoor. Ik heb best gelul met mijn oem lipo's..
 
Had het gelezen over je oem lipo's.

Alleen is de lipo die ik besteld heb van het merk Zippy en deze schijnen niet onder te doen voor de originele lipo.
 
Klopt. Mijne zijn merkloos. Zijn 500 MaH ipv 600 MaH maar dat zou alleen uit moeten maken voor de vliegduur is mij verteld. Maar soms verliest hij al spanning na een minuut. Dat is niet goed. Ik ga ze ook verder niet nakijken. Ik donder ze weg en neem wel originele. Straks moet ik de Walkera weer helemaal uit elkaar halen omdat hij een meter naar beneden zakt op een ongelukkig punt..
 
Hier heb ik ook een leuke lipo gevonden van het merk Turnigy met de volgende eigenschappen;

Minimum Capacity: 800mAh
Configuration: 2S1P / 7.4v / 2Cell
Constant Discharge: 20C
Peak Discharge (10sec): 30C
Pack Weight: 50g
Pack Size: 61 x 31 x 15mm
Charge Plug: JST-XH

Wanneer deze lipo's een vliegtijd hebben van max 8 min. kost mij dit in principe maar 2 min. vliegtijd en dat vind ik niet zo heel erg.

Klopt. Mijne zijn merkloos. Zijn 500 MaH ipv 600 MaH maar dat zou alleen uit moeten maken voor de vliegduur is mij verteld. Maar soms verliest hij al spanning na een minuut. Dat is niet goed. Ik ga ze ook verder niet nakijken. Ik donder ze weg en neem wel originele. Straks moet ik de Walkera weer helemaal uit elkaar halen omdat hij een meter naar beneden zakt op een ongelukkig punt..

Dat zou ik met de bovenstaande dus ook kunnen hebben dat door de 800mAh de spanning ineens verloren kan gaan en naar beneden kan vallen. Misschien moet ik dit idee maar laten varen en mij echt houden aan de 1000mAh
 
Back
Top