EVO 180 SE Flybarless

Ja maar liever heb ik de mCPX een keer lekker in hover gehouden. Dan zit de maiden erop en kan ik inschatten hoe lang ik bezig ben deze ook binnen te vliegen.

Dan wordt het even wachten volgens mij omdat het voorlopig blijft waaien, misschien is het wat rustiger s`ochtends vroeg of `avonds laat als je geluk hebt.

Moet niet langer meer gaan duren, dan weten we zeker dat het voor vanavond niet meer lukt en wordt het te donker voor buiten. Anders maar een aantal bouwlampen parkeren...... moet kunnen toch:D

Goed bezig

Goed bezig Chow, is lekker rustig bij jouw in de huiskamer dat is bij mij meestal niet zo. ;)

Zag je Walkera nog te koop staan in het "te koop" forum, heb er net een bod opgedaan :rolling:

Net weer even met de Evo wezen hoveren in de huiskamer.
Buiten was er geen mogelijkheid vandaag, dan maar binnen aan de slag met hoveren en het leren oriënteren wat de Evo doet op je stickbewegingen. Met de Evo in de huiskamer is het toch wel een stuk anders dan met de Pro. Vergt veel meer concentratie en moest 'm daarom ook een aantal keren even landen. Na 4 minuten had ik het wel even gezien. Als ik in de huiskamer mijn concentratie verlies dan ben ik hem zo kwijt en kan ik geen noodlanding maken zoals op een groot veld eventueel nog de mogelijkheid voor bestaat.

Moet zeggen, wat een pracht heli, voornamelijk het geluid is fantastisch en hoe agressief, gezien het feit dat het een fp heli is:D
En ik geen ervaringen heb met een CP heli, is dit voor mij alweer een hele openbaring:D

Nog meer verheug ik mij erop om deze Evo buiten rond te vliegen, eer het zover is????
Eerst maar eens leren hoveren op verschillende hoogtes en vierkantjes, achtjes en weer terug in hover krijgen, zowel nose-in als tail-in en side-in.
We gaan het meemaken, wanneer het weer ons toelaat:yes:

Laatst bewerkt:
Hey Peet, fijn dat ie het weer doet man!:D
Nou niet alleen jij bent grounded hoor, waait nu te hard om naar buiten te gaan en al zeker op het veldje waar wij vliegen....
Ziet er voor de komende dagen ook niet best uit, eind van de week zegt men!

Hey Gerard,
Vervelend is dat, dat je niet kan vliegen en het weer niet meezit.
Ik kan gelukkig nog wat hoveren in de huiskamer, als dat al niet te snel begint te vervelen maar wou de Evo gewoon weer even horen, hoveren.
Met een CP als jij zou ik er ook niet eens aan denken om in de kamer deze op te laten stijgen:D
Dan zit je er wel mooi mee als je wilt vliegen. Je hebt nog wel je eigen indoorruimte, ben je wel iets wat meer beperkt dan buiten vliegen maar het zou een mogelijkheid zijn.

Gelukkig draait de heli weer. Motortje was enkel verschoven en daardoor zijn een aantal groeven van het grote tandwiel iets versleten.
Deze is dan ook weer in bestelling:D

Oh nee de mCPX gaat echt pas de woonkamer in als ik hem buiten in hover heb gehad. Anders is het vragen om problemen..

Tja het zaaltje is wel leuk (en veilig) om te testen en je kan er wel een klein beetje vliegen, maar meer dan van links naar rechts bochie en wee terug is er niet bij.
Wel balen want ik heb net de T-Rex in elkaar zetten, morgen dan maar even een klein vluchtje in het zaaltje maken, je moet toch wat he ;-)

Ik wou dat ik even een uurtje een zaal had :(
Je mag best eens een keer langs komen hoor, voor die blade cp ideaal zaaltje ! :D
Tis dat ie zo duur is en dat je de standaard zender niet kan instellen, anders had ik al 1 gekocht.
Wacht ff op de NECP, @ Indoor wanneer komt ie nou ??

Waddinxveen is niet echt om de hoek.. Dan ben ik aan brandstof meer kwijt dan zelf een zaaltje huren vrees ik ;) Anders was ik zeker die kant op gekomen :)

Je mag best eens een keer langs komen hoor, voor die blade cp ideaal zaaltje ! :D
Tis dat ie zo duur is en dat je de standaard zender niet kan instellen, anders had ik al 1 gekocht.
Wacht ff op de NECP, @ Indoor wanneer komt ie nou ??

Als ik het wist, had ik het al gemeld. Alleen hoort nieuws daarover natuurlijk niet thuis op dit subforum. ;)

Vanmorgen in de huiskamer met de Evo wezen hoveren en met de camera opgenomen, deze krijg ik dus niet werkend aan de computer met Vista.
Nog maar een keer met de mobiele telefoon opgenomen.

Deze is met de mobiele telefoon in de huiskamer.
AkOtGvb7FME[/media] - ‪Evo hoveren, stick oefening‬‏

Vanmiddag weer eens voor de eerste keer weer buiten geprobeerd te hoveren in ons hofje. Opgenomen met de videocamera en zal ik met de computer van de kids proberen deze op you tube te plaatsen.
Daar stond ik dan weer met bibberende vingers en knieën.
Was wel even nerveus hoor. Niet op het gras maar met een beetje wind buiten en een mat als landingsbaan. pffffff.
Zodra ik deze kan plaatsen zal ik dat direct doen:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Back