Restauratie verslag van mijn EA330s na crash!!

  • Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
hoi johan
natuurlijk kan je ook andere folie gebruiken
ik werk zn 15 jaar met reclame folie (mn werk)
maar met avery heb ik de beste ervaring kwa verwerken en duurzaam heid
mischien is dat persoonlijk want heb zelf nog nooit met oracol gewerkt dus kan best zijn dat die nog beter is
kwa benzine bestendigheid weet ik dat avery er last van kan krijgen(eigen ervaring)
voordelen van avery is dat hij niet meteen supervast zit en nog kan veranderen loshalen
ook is hij goed buigbaar en rekbaar
maar goed t zou best kunnen dat oracol beter is

Ik gebruik al 25 jaar Oracol .:D (651,751 en de 851)

Een keer er op krijg je die van een gefoliet model er nooit meer af.

En ook benzine interesseert een plotterfolie niet .

Elk merk wat ook in de auto belettering gebruikt word kan je nemen .
Die doen zich niet veel kwa plakken .

De gegotene folien zijn dunne en lastiger op te brengen voor de laie maar die kan je zelfs op een futaba koffer opplakken (die koffer met de ribbels) :yes:

Mvg Johan
 
Ik ben benieuwd Eric, met wat geluk zien we 'm vanavond weer vliegen dus:)

ik hoop van wel .
ik ga nu even de tuin in met de extra om het zwaartepunt goed te krijgen met de accumontage en dan ga ik de gehele kist stap voor stap nog even na om te kijken of alles vast zit en of geborgd en of ik niets vergeten ben of zo .
daarna ga ik de programmering doen ( is gelukkig niet veel werk ) en zou hij theoretisch klaar zijn voor de remaiden hoop ik .
ps jij hebt wel je camera ook bij je toch ? ik moet natuurlijk wel foto`s kunnen plaatsen in mijn reparatie verslag :D deze is ruim 7000 keer bekeken dus ik moet mijn fans wel de afloop kunnen tonen .
nu maar hopen dat alles goed werkt en dan kan ik hopelijk weer in het weekend komen vliegen .

ik zie je straks . ;)
 
alex help !!!

heb jij een brandstof pompje bij je om te tanken ???? de mijne is kapot en ik heb geen andere .

please help
:(
 
Ja, helaas inderdaad wat regen. Maar de motor werkte ook niet erg mee, het was geen afstelling, dus ik vermoed iets in de carburateur of membramen, Eric gaat het eerst even checken allemaal.....

P1834_14-05-11.jpg
 
t was inderdaad een verradelijk weertje .
de motor draaide wel maar kwam niet goed op toeren en sloeg steeds af, na wat afstellen van alexzz meermalen geprobeerd de motor op te toeren maar deze stond op een gegeven moment zo rijk om te zorgen dat hij niet afsloeg met volgas dat hij begon te viertacten .
ik ga morgen middag even de carb er af halen en deze is grondig nalopen en schoonmaken , ook de membramen ga ik even nalopen daar er een mogelijkheid bestaat dat deze niet goed meer zijn of misschien wel gescheurd .
ik laat morgen even weten of ik iets heb kunnen ontdekken .

nog bedankt alex en ik hoop het snel te kunnen achterhalen zodat ik weer met vertrouwen de extra de lucht in kan sturen straks .

truste allen !!

@ eclipse : hij is z.g.a.n ;-)
 
Laat maar weten wat je bij de carburateur/membramen aantreft, ik ben wel benieuwd eigenlijk...... (dan weten we gelijk de oorzaak van de crash)
 
ik moet zo aan het werk en als ik vanmiddag thuis kom dan ga ik de carb onderzoeken .

zodra ik wat weet post ik het incl evt foto`s van mijn bevindingen.

cheers!
 
heb zojuist de carb gedemonteerd en nagelopen .
het gaasje zat niet verstopt oid en het membraam is nog intact en ``zoemd `` nog mooi als hij aanzuigt.
ik heb echter wel iets anders ontdekt , namelijk dat de schroefjes van de carb waar het dekseltje mee vast zat bijna los zaten .
nadat ik de schroevendraaier erop zette kon ik ze zo los draaien zonder ook maar een beetje kracht te hoeven zetten.
dus ik heb de schroeven weer goed vastgedraaid .
daarna buiten op de oprit getest en de motor sloeg gewoon aan na een paar tikjes , maar hij pingelde even en sloeg steeds af .
omdat hij erg rookte bedacht ik mij dat alex de sproeiers gister aardig had opengedraaid toen we op het veld aan het testen waren.
nadat ik de sproeiernaalden bijde een stuk had dichtgedraaid liep hij al beter , en na nog wat draaien kwam hij mooi op toeren en liep hij perfect .
ik heb hem 2 minuten lang volgas en stationair gedraaid en het enige wat nog rest is de fijnafstelling .
de motor draaid mooi op vol gas , alleen pakt hij wat langzaam op .
ik denk als ik hem even goed afstel met alex binnenkort dan is alles denk ik oke voor de remaiden .
dus de uiteindelijke oorzaak is denk ik te wijtten aan dat hij door de te losse schroeven van het dekseltje valse lucht heeft kunnen trekken en hierdoor niet goed liep .

binnenkort weer naar het veld en dan hopen dat het hele traject eindelijk is afgehandeld.

ik hou jullie op de hoogte .

cheers /!;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oef, het zou wel té lullig zijn als een dergelijke crash te wijten is aan een paar schroefjes die niet goed vastzaten. Helaas is het bij onze hobby zo dat we afhankelijk zijn van de techniek, en een betrouwbare techniek zit 'm in de kleinste details helaas. Anyway, ik ben blij als blijkt dat het hiermee is opgelost, dan zijn we tenminste een stap verder gekomen na alle ellende......
 
precies , ik kon ook niks anders ontdekken en ik heb ook verder niets veranderd oid en hij loopt nu prima , tis alleen wat ik zeg hij moet nog even ge finetuned worden zodat hij weer wat vlotter oppakt maar das jouw afdeling denk ik .
er bestaat een grote kans dat ik woensdag uit mijn werk naar het veld kom , ik heb weer het geluk dat ik de komende 2 weekenden aan de achtergevel van mijn 2e huis moet werken . :(

dus woensdag klinkt wel erg aantrekkelijk moet ik zeggen .

als jij je abortustang meeneemt om hem te finetunen graag dan kan ik eindelijk de remaiden doen .

ik laat het zoizo morgen nog even definitief weten of ik woensdag kom , maar ik denk het wel .

cheers !
 
Back
Top