Restauratie verslag van mijn EA330s na crash!!

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
houd er rekening mee dat je ook flink belasting bij mag betalen als je zon ding uit china haalt, ongeveer 25% van het totaalbedrag en dan nog 17 inklaringskosten.

Wil je goedkoop doen, dan zou ik hem hier halen. Is in nederland:
Aerobatic

er staat trouwens geen 50cc versie in het zwart/rood en deze wil ik hebben .
ik ben echter aan het twijffelen .
ik wil eigenlijk graag èèn 3 meterkist hebben dus ik denk dat ik even het geld opzij leg en ga doorsparen voor een pilot rc russian thunder yak van 3m .
hier komt een dle 170 op dus dat is wel effe sparen nog .
ondertussen ga ik alles wat ik heb vliegklaar maken .

bedankt erik , door jouw opmerking heb ik besloten door te sparen.:D

Jullie zouden eens moeten weten hoe vaak ik al op de rem heb moeten trappen bij mezelf, er is in deze hobby zóóóóveel verleiding..............:p

nou inderdaad , ik ben nu definitief klaar met mijn beslissing .

ik zet een deel van het geld opzij en ik ga sparen voor de Sbach van pilot rc met het paarse scheme .
verder ga ik een powerbox bestellen bij aerobertics en ik ga de 2 cannisters bestellen voor de zdz 80b2 om vervolgens als mijn extra van de bouwtafel is ( spoedig ) de yak van het plafond te rukken en deze zsm ook vliegklaar te maken .
zo kan ik straks weer uren maken en doorsparen voor de 2,70m Sbach met DLE111.

keuze`s , keuze`s , keuze`s ik wordt soms gek van mezelf ik vind alles mooi :D

de kisten van sds zijn wel okee, maar de folie is bagger, mijn pitts komt ervandaan.

die heb ik aardig moeten verbouwen, en totaal opnieuw gefolied

De Pilot RC Sbach vliegt in ieder geval super, ik heb met die van Kris een vlucht gemaakt. Zowel qua normale kunstvlucht als 3D doet hij het erg goed, ik heb 'm al op een metertje laten torquen, Kris stond doodsangsten uit, lol. Maar goed, het ene merk is het andere niet.....

effe een vraagje over de sbach
hoe land ie ??
heb die van mij nog steeds niet gevlogen omdat ik t niet aandurf op ons huidige veld?
en toch voor een beetje zekerheid wil gaan

Aan het landen zal het niet liggen, zelfs m'n 3.30 meter Yak-54 kun je op een vierkante meter landen. De beperking ligt bijna altijd bij de piloot:)

Jep dat is ook t probleem
Heb nog geen ervaring met de bigscale vliegen
En ben daarom er onzeker over t landen
Vliegen zal geen probleem zijn
Maar tja je moet ook een keer landen
Anders wacht ik tot hemelvaart spaarnwouden

oke dan wacht ik tot hemelvaarts weekend
ben er zelf ook 4 dagen en zet mn caravan ook neer
ook al woon ik er 5 min vandaan maar mis anders de gezelligheid

@ ultimate
zal je topic niet verder vervuilen
wel mn respect voor je extra wat is hij weer netjes geworden

geen punt hoor , ik vind het niet zo`n ramp als het maar gezellig is joh ;)

ps het verhaal over het landen kan ik goed begrijpen dit had ik ook bij de eerste vluchten .
alex heeft mij toen ook even bijgestaan maar dat was snel overbodig , het zit echt tussen je oren , ik land de extra nu ook zonder problemen en eigenlijk is het nog makkelijker dan met kleinere kisten .
alleen met windstil is het even concentreren omdat het veld ( wat groot genoeg lijkt ) ineens toch heel klein is dan .:D
het belangrijkste is dat je niet je gas helemaal dicht gooit in de aanvliegbocht en dan denkt binnen te kunnen zweven , je loopt dan het risico dat hij stahlt en over links of rechts wegvalt .
als dit gebeurd ben je de klos op zo`n hoogte .
suc6 ermee

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi ultimate
daar heb je ook gelijk in hij zal niets moeilijker vliegen als een 1,8m kist
maar het is de eerste stap als ik daar overheen ben dan zal t geen probleem zijn
maar voor t veiliger gevoel heb ik t liefst begleiding van een ervaren piloot
maar goed nog effe geduld en dan met hemelvaart zal hij vliegen
kom je ook met alex mee naar hemelvaart?
gr vinni

geen punt hoor , ik vind het niet zo`n ramp als het maar gezellig is joh ;)

ps het verhaal over het landen kan ik goed begrijpen dit had ik ook bij de eerste vluchten .
alex heeft mij toen ook even bijgestaan maar dat was snel overbodig , het zit echt tussen je oren , ik land de extra nu ook zonder problemen en eigenlijk is het nog makkelijker dan met kleinere kisten .
alleen met windstil is het even concentreren omdat het veld ( wat groot genoeg lijkt ) ineens toch heel klein is dan .:D
het belangrijkste is dat je niet je gas helemaal dicht gooit in de aanvliegbocht en dan denkt binnen te kunnen zweven , je loopt dan het risico dat hij stahlt en over links of rechts wegvalt .
als dit gebeurd ben je de klos op zo`n hoogte .
suc6 ermee

hey , nee ik kom niet mee met alex .
ik heb het te druk met diverse verbouwings activiteiten thuis ;)

als jij straks met alex de kist gaat invliegen wens ik je veel suc6 hiermee , en hou hem heel hè ;)

mvg eric

oke jammer dat je niet kan
heb er alle vertrouwen in dat t goed komt onder begleiding van alex
kan niet wachten
gr vinni

even een foto update , morgen nog even het zwaartepunt bepalen en de lipo`s hun plekkie geven en dan is hij in principe vliegklaar .
ik ga dit morgen even in de tuin doen ( binnen is niks met zo`n kist ) en dan wil ik later op de middag als het weer het toelaat naar het veld gaan om de motor te laten draaien en wat testjes te doen , daarna remaiden hoop ik .
effe de foto`s uppen !

bevestiging voor de cockpit met matjes aangebracht !
i55i1j.jpg

stabilo opnieuw in de folie gezet
dzteec.jpg

ik heb alleen de donkerblauwe folie niet omdat deze kleur geen standaard kleur is van oracover , ik ga binnenkort even bij een stikker shop langs om te kijken of ze de kleur hebben in sticker .
ik kan hier dan reepjes van snijden en als striping op plakken.
de vleugels ga ik straks ook opnieuw in een nieuw jasje steken maar dit komt later , eerst remaiden .
qytzlh.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi eric
ziet er weer gaaf uit
ik gebruik ook vaak plakfolie
maar neem wel t merk avery die plakt beter en is goed tebuigen en in vormen te plakken
wel er omdenken dat er geen brandstof opkomt daar kan de lijm van de folie niet tegen
gr vinni

maar neem wel t merk avery die plakt beter en is goed tebuigen en in vormen te plakken
wel er omdenken dat er geen brandstof opkomt daar kan de lijm van de folie niet tegen

Ik gebruik al 25 jaar Oracol .:D (651,751 en de 851)

Een keer er op krijg je die van een gefoliet model er nooit meer af.

En ook benzine interesseert een plotterfolie niet .

Elk merk wat ook in de auto belettering gebruikt word kan je nemen .
Die doen zich niet veel kwa plakken .

De gegotene folien zijn dunne en lastiger op te brengen voor de laie maar die kan je zelfs op een futaba koffer opplakken (die koffer met de ribbels) :yes:

Mvg Johan

Back