Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je mist mijn inziens de essentie Indoorvlieger. Je zegt indirect dat je niet moet zeuren met je kapotte heli want bij de buren doet deze het wel prima. En zoals al opgemerkt "alles kan kapot" is helemaal een dooddoener.
Misschien moet je nog een Align kopen en stukken ermee hebben. Daarna nog maar een modelletje Align en waarempel... weer kaput. Mocht dit echt gebeuren dan begrijp je misschien wel de essentie van zulke verhalen. Dat is meedenken en eventueel hulp bieden. Niet steeds de boel verdedigen dat dit nou eenmaal kan gebeuren.
Maar goed hier hebben we het wel eens eerder over gehad![]()
Hier met Nine Eagles heel weinig geluk gehad. Nadat 2 exemplaren binnen 2 dagen het gewoon begaven wou ik er ook mee stoppen.
Toen dacht ik om niet voor het goedkoopste te gaan en kocht een Blade mCX. Mijn allerbeste aankoop ooit, want met dat helietje kwam het plezier snel terug. Gevolgd door een mSR, 120SR en allemaal van goede kwaliteit.
Omdat ik nog 2 zenders had van Nine Eagles, een Solo Pro voor 30 euro uit Hong Kong gehaald. Dacht nu kan ik ook wat beter vliegen, en gaf NE het voordeel van mijn twijfels. De 3e vlucht vloog letterlijk de rook uit de printplaat.
Gevalletje pech? Misschien maar ga maar eens turven hier op het forum naar stukken met bepaalde merken. Daarna weet je wel beter. Dat wil niet zeggen dat er met sommige merken niet mee te vliegen valt, er zijn altijd tevreden klanten.
Het blijft een hobby waarbij dingen kapot gaan, dat is duidelijk. Maar zoals hierboven beschreven mag het niet voorkomen mijn inziens.
@big lama
Die extended shaft zat er al op de laatste keer dat ik er mee vloog. Deze keer is ie voor de 2de keer naar beneden gepleurd omdat de verbinding tussen de bladegrip A en gyrobar? losschoot.
Terwijl die allebei er nieuw opzaten
Ok het armpje dat los schoot ook nieuw?
De blade-strikes in het filmpje gaat echt nergens meer over. Een vlieg hoeft maar een scheet te laten en je helikopter stort ter aarde![]()
De ophanging van de bladen bij coaxialen met scharnierende bladen aan de feathering shaft heb ik nooit begrepen. Je hebt er toch weer een scharnierend punt bij waardoor er minder kracht voor nodig is om de bladen tegen elkaar te laten slaan.
De CX3 heeft stijve doorlopende bladen, zie foto. Heb met deze helies nog nooit een blade strike gehad. En ik vlieg, als je mijn filmpjes wel eens ziet, niet echt voorzichtigDe ophanging is goedkoper, simpeler en mijn inziens beter voor coaxiale helies. Nadeel is dat je blad sneller stuk gaat bij een crash, maar ze zijn niet duur.