Noob met Esky E500/Big Lama

de blade heli's daar lees ik idd ook weinig fouts over, maar als je al tegen de 400 euro heb uitgegeven om een paar heli's in de lucht te krijgen en het is niet gelukt dan is nog eens 150 euro extra niet altijd een optie om nog steeds maar een klein fptje in de lucht te hebben.
 
Klopt. Was meer een globaal advies. Wil je minder gezeur out of the box dan is wellicht wat meer geld uitgeven een optie.
 
Je mist mijn inziens de essentie Indoorvlieger. Je zegt indirect dat je niet moet zeuren met je kapotte heli want bij de buren doet deze het wel prima. En zoals al opgemerkt "alles kan kapot" is helemaal een dooddoener.
Misschien moet je nog een Align kopen en stukken ermee hebben. Daarna nog maar een modelletje Align en waarempel... weer kaput. Mocht dit echt gebeuren dan begrijp je misschien wel de essentie van zulke verhalen. Dat is meedenken en eventueel hulp bieden. Niet steeds de boel verdedigen dat dit nou eenmaal kan gebeuren.

Maar goed hier hebben we het wel eens eerder over gehad ;)

Ik snap het inderdaad niet. Iets wat je nieuw koopt mag niet vanzelf kapot gaan, ben ik helemaal met je eens. En ook bij mij groeit het geld niet op de rug, ik zou ook balen als een nieuwe heli snel kuren vertoont. En de volgende ook, en die daarna. Dat jij Nine Eagles troep vindt is me wel duidelijk. Maar misschien moet je dat toch eens laten rusten, elke keer die frustratie weer ophalen en spuien kan nooit gezond zijn. Zal ik proberen er totaal niet meer op te reageren als die nare ervaring toch nog een keer weer boven komt. Deal?

Misschien is topicstarter inderdaad beter af met een Blade. Maar ik durf niet te garanderen dat die niet na 3 vluchten stuk is, jij wel? Zo ja, dan is dat de enige oplossing voor de topicstarter, want ik kan dat garanderen voor Nine Eagles, ondanks mijn positieve ervaringen met dat merk.
 
Sorry hoor Indoorvlieger... het gaat mij niet om Blade of Nine Eagles of welk merk dan ook. Dat maak jij er nu van. Ik nu aan het spuien?... dacht dat ik netjes en eerlijk verwoorde wat ik denk.
Ik reageer alleen op de hulp die je hier bied. Verdedigen dat dat kan gebeuren tot twee maal toe. De essentie is om de TS echt te helpen, met in het achterhoofd de geleden schade.

We hebben nu eenmaal een andere kijk op de wereld en op mensen. Geen deal trouwens, want als ik dit al als een nare ervaring beschouw heb ik wel een heel makkelijk leven gehad.

Maar hiermee heeft de TS ook niks aan, dus ik kan beter gewoon de TS helpen of mijn mond houden. Over en uit (opnieuw) wat mij betreft ;)
 
Hier met Nine Eagles heel weinig geluk gehad. Nadat 2 exemplaren binnen 2 dagen het gewoon begaven wou ik er ook mee stoppen.

Toen dacht ik om niet voor het goedkoopste te gaan en kocht een Blade mCX. Mijn allerbeste aankoop ooit, want met dat helietje kwam het plezier snel terug. Gevolgd door een mSR, 120SR en allemaal van goede kwaliteit.

Omdat ik nog 2 zenders had van Nine Eagles, een Solo Pro voor 30 euro uit Hong Kong gehaald. Dacht nu kan ik ook wat beter vliegen, en gaf NE het voordeel van mijn twijfels. De 3e vlucht vloog letterlijk de rook uit de printplaat.

Gevalletje pech? Misschien maar ga maar eens turven hier op het forum naar stukken met bepaalde merken. Daarna weet je wel beter. Dat wil niet zeggen dat er met sommige merken niet mee te vliegen valt, er zijn altijd tevreden klanten.

Het blijft een hobby waarbij dingen kapot gaan, dat is duidelijk. Maar zoals hierboven beschreven mag het niet voorkomen mijn inziens.

Dat in vet gedrukte zinnetje, direct na de hele opsomming over je problemen met je NE heli's nadat je net daarvoor hebt aangehaald dat je Blade mCX je beste aankoop ooit was, klinkt toch wel heel erg als "Wat mij is overkomen is helemaal geen pech, NE is gewoon helemaal niks, ga maar op het forum kijken hoe vaak er problemen zijn met dit merk."

Je zal het dan wellicht niet zo bedoelen, maar het komt toch echt over als "Alleen Blade is top, en de rest is flop" en ik ben daar vast niet de enige in die het zo leest. Ik ben misschien wel de enige die dan zo "dom" is erop te reageren, terwijl ik het gewoon had moeten laten schieten. Wat ik nu dan ook alsnog ga doen, want we helpen hier niemand mee, terwijl we toch allebei de intentie hebben de topicstarter te helpen meer plezier met deze hobby te hebben.

Dus ik sluit af met een advies, als je meer zekerheid wilt hebben op een goed werkende heli, welk merk je ook koopt, zorg dat het is bij een zaak met goede klantenservice, en niet eentje die het direct op "je zal hem wel gecrasht hebben" of die in het chinees je mailtjes beantwoord. Eentje die je problemen probeert op te lossen, als ze zich voor mogen doen. Neem bijvoorbeeld de site sponsor, RcKix, daar hoor je vaak goede verhalen over. En zo zijn er wel meer betrouwbare verkopers, die niet hun kop in het zand steken als er een fabricagefout aan het licht komt. Als je teleurstelling wilt minimaliseren, is dit de enige manier, naar mijn idee. Anders blijft het een gok, die goed uit kan vallen, maar ook heel slecht, en zelfs keer op keer.
 
Laatst bewerkt:
big lama extended shaft en de bladen van airy harden blades
geen blade strike meer althans ik niet
geen kapotte bladen meer deze zijn oersterk kijk ma eens op you tube
dan is er prima buiten mee te vliegen (voor een coax):cool:
 
@big lama

Die extended shaft zat er al op de laatste keer dat ik er mee vloog. Deze keer is ie voor de 2de keer naar beneden gepleurd omdat de verbinding tussen de bladegrip A en gyrobar? losschoot.

Terwijl die allebei er nieuw opzaten
 
@big lama

Die extended shaft zat er al op de laatste keer dat ik er mee vloog. Deze keer is ie voor de 2de keer naar beneden gepleurd omdat de verbinding tussen de bladegrip A en gyrobar? losschoot.

Terwijl die allebei er nieuw opzaten

Ok het armpje dat los schoot ook nieuw?
dit mag normaal niet kunnen mischien een ander armpje proberen.(bij mij is het armpje een beetje gebogen) want ik vlieg toch echt extreem met deze heli(voor deze helicopter dan) maar moet er wel bijna geen wind staan.
verwacht ook weer niet te veel van deze heli het ten slotte geen buiten heli .
een fp helicopter kan weer meer kwa wind hebben al vliegen deze ook als een natte dweil, de head speed is gewone weg te laag waardoor heli onstabiel word.
maar dit is wel de weg voor het leren heli vliegen als je eenmaal goed kunt hooveren op allerei manieren met een fp is het makkelijker over te stappen na een cp helicopter verwacht ook hier niet van dat je er meteen mee kunt gaan vliegen.:((hiervoor zul je ook weer moeten oefenen)maar is een stuk stabieler vliegen en directe response:yes:
 
@big lama

Ik weet het, ik hoorde dat ook allemaal nadat ik hier wat ging posten. Mijn heli wordt nu gerepareerd door Stef, het bleek dat die nieuwe extended shaft al krom was en dat de hele voorraad ext shafts bij de winkel niet goed is.

Ok het armpje dat los schoot ook nieuw?

Yup, zowel de bladegrip als de gyrobar.

Ik heb ook een nieuwe metallager erin laten zetten voor de extended, dat is ook een vooruitgang want hij trilt een stuk minder. Er zitten ook Xtreme gears op en ik heb de betere/hardere blades erop zitten. Stef heeft er net even mee gevlogen en het zag er veelbelovend uit volgens hem.

Nu nog alleen een nieuwe battery holder tussen de skid en het frame, die waren nog niet leverbaar en het is een ander model dan de Big Lama versie.

Maar goed, 450 euri of zoiets verder en ik heb nog geen 30 minuten kunnen vliegen. Ik hoop echt dat het hierbij blijft op parts na die moeten worden vervangen door slijtage of de occassional blades die kunnen beschadigen omdat ie omvalt met landen.
 
Laatst bewerkt:
Yay! Wow, dat ziet er echt veel stabieler uit, Stef

[URL="
- ‪Steve Miller Band-Fly Like An Eagle‬‏[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nog een 3tal plaatjes van huidige situatie:

img9618w.jpg

img9619.jpg

img9620r.jpg
 
De blade-strikes in het filmpje gaat echt nergens meer over. Een vlieg hoeft maar een scheet te laten en je helikopter stort ter aarde :o

De ophanging van de bladen bij coaxialen met scharnierende bladen aan de feathering shaft heb ik nooit begrepen. Je hebt er toch weer een scharnierend punt bij waardoor er minder kracht voor nodig is om de bladen tegen elkaar te laten slaan.

De CX3 heeft stijve doorlopende bladen, zie foto. Heb met deze helies nog nooit een blade strike gehad. En ik vlieg, als je mijn filmpjes wel eens ziet, niet echt voorzichtig :) De ophanging is goedkoper, simpeler en mijn inziens beter voor coaxiale helies. Nadeel is dat je blad sneller stuk gaat bij een crash, maar ze zijn niet duur.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De blade-strikes in het filmpje gaat echt nergens meer over. Een vlieg hoeft maar een scheet te laten en je helikopter stort ter aarde :o

De ophanging van de bladen bij coaxialen met scharnierende bladen aan de feathering shaft heb ik nooit begrepen. Je hebt er toch weer een scharnierend punt bij waardoor er minder kracht voor nodig is om de bladen tegen elkaar te laten slaan.

De CX3 heeft stijve doorlopende bladen, zie foto. Heb met deze helies nog nooit een blade strike gehad. En ik vlieg, als je mijn filmpjes wel eens ziet, niet echt voorzichtig :) De ophanging is goedkoper, simpeler en mijn inziens beter voor coaxiale helies. Nadeel is dat je blad sneller stuk gaat bij een crash, maar ze zijn niet duur.

Inderdaad voor coaxen een veel betere constructie. De Solo coax/Bravo III gebruikt dit systeem ook, en ook daarmee heb ik nog nooit een blade strike gezien, of over gehoord. Ok, je hebt eerder schade aan je bladen, of aan je feathering shaft, maar liever dat, dan dat je heli om de haverklap ter aarde stort, en je veel meer schade hebt...
 
Met de Bravo III ook geen blade strikes en die gaat een stuk wilder door de kamer dan zoals op het filmpje wordt gevlogen..
 
Heb de heli buiten getest, vliegt wel mooi hoewel hij wind nog steeds niet leuk vind uiteraard. Paar gekke stuur bewegingen moeten maken maar door de extended shaft bleef er voldoende ruimte tussen de bladen. De landing is wat "slordig" maar goed de landing skids waren ook kapot en wou hem toch even testen of de rest goed is.

5G-QaNV2qLU[/media] - ‪Esky E500 (test buiten)‬‏
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top