En Jawel,
Net weer 2 lipo's leeggevlogen.
Met 2 volgeladen lipo's ben ik weer voor het eerst naar het veldje achter ons gelopen om daar te vliegen. In ons hofje ben je toch een beetje beperkt in de ruimte om echt rondjes te draaien.
In eerste instantie dacht ik niet te gaan omwillen van de wind maar kon het niet laten maar het was fantastisch.
Stond daar wel weer even te shaken maar oh zo heerlijk om in veel ruimte te kunnen vliegen.
Timer op 6 minuten gezet en de eerste 2 minuten gehoverd en daarna rondjes vliegen. Ook nog even getest of de heli zichzelf weer zou corrigeren. Tot nu toe lijkt dat probleem te zijn verdwenen. Ik weet niet of dat komt doordat ik de battery frame heb vervangen of dat ik niet gelijk bij corrigeer bij het opstijgen (bedankt Chow).
Moet echte wel bekennen dat de Evo ontzettend gevoelig en snel is en dat merk ik pas nu weer wanneer ik de ruimte heb. Rondjes draaien was best spannend. Waren geen vloeiende rondjes, meer met hoekjes maar dat geeft niks. Gewoon gevlogen. Ik moet wel weer even over de angst van crashen heen.
Bij halve snelheid voorwaarts gaat de Evo mij toch snel naar voren met de neus naar beneden gericht. Evo corrigeerde zichzelf niet en dat moest ik dan maar doen. Hoppa, de tail naar beneden en de Evo omhoog en met een rotgang vloog deze achterwaarts naar mij toe.
2e lipo, idem dito. Eerst weer rustig hoveren. Was meer wind met valwind maar wou beslist vliegen. Niet te benauwd en huo de lucht in. Gelukkig gedaan, geeft mij weer moed en merk ik dat ik toch de Evo aardig kan handelen bij wind en niet gelijk bang hoeft te zijn om te crashen.
nogmaals een rondje proberen te vliegen en dit keer was het de bedoeling om een vloeiendere bocht te maken. Hierdoor raakte ik de heli niet echt kwijt maar raakte wel bij mij weg. Hoog in de lucht maar met nose in weer terug gekregen en dan zo snel mogelijk weer tail-in zien te krijgen.
Bij wind vetrouw ik mij meer om te hoveren dan met nose-in.
Heli weer geland, op adem komen en weer gaan met die banaan.
Dit keer hoveren met nose-in en rondje proberen te draaien om de eigen as. Na 6 min ging de timer en zette de landing in. Ging goed, zelfs landingen gaan mij prima af.
Dit was weer kicken maar moet niet te overmoedig raken en eerst maar aan alle kanten goed leren hoveren met af en toe wat bochten werk erbij.
Nog een kleine noot met betrekking tot het crashen.
Ik vind het spannender oom te crashen met mijn Evo, formaatje 250, dan dat ik crash met een kleine micro helicopter. Weet niet waarom ik dat enger vind. Waarschijnlijk dat wanneer je crasht met een micro heli die crash bestendiger zijn is het weer rechtop zetten en door vliegen. Deze ervaring heb ik althans met mijn Solo Pro.