EVO 180 SE Flybarless

Ik heb vandaag met Pheter gevlogen en mooie stap vooruit gemaakt. Vandaag het hoveren geoefend ( tail, side en nose-in) en daarna de volgende oefening, 180 graden draai van side-in naar de andere side-in als oefening voor het rondvliegen:
Nadat dit soepeltjes ging vanuit meerdere hoeken was het zover, rustig heen en weer vliegen:

Mooi stukkie progressie gemaakt en daarnaast was het gezellig om even samen te gaan vliegen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Stefan, bedankt voor de tips en zeker de mooie adviesen die ik van jou heb gekregen en uiteraard niet te vergeten de mooie indoor gelegenheid.

Was zeker gezellig en ook mooi om te zien hoe jij met de Mcpx vliegt en hoe stabiel deze in de lucht hangt. Was ook leuk om te zien hoe jij de Evo heeft hebt gevlogen en alle instellingen bij langs bent gegaan.

Voor herhaling vatbaar, hetzij indoor of lekker buiten en dan meerdere lipo's meenemen. De 2 die ik extra had besteld kon ik na vandaag ophalen.
Jammer dat ze er niet eerder waren maar ging vandaag hartstikke goed en veel geleerd. Sloeg eingelijk teveel hoofdstukken over waar ik nog niet over heb nagedacht. Je kan de oefeningen zelfs nog splitsen die het leren vliegen kan vergemakkelijken.

Leuke dag gehad, bedankt:D
 
Ik weet nu ook de benaming van het effect waar de Evo last van had, dit door het zelf corrigeren bij het vooruit vliegen.
Als ik het goed heb begrepen van Stefan, ligt dit aan het Blooming effect en moet eruit gehaald kunnen worden door in kleine stapjes de instellingen te wijzigen. Moet hier nog even wat meer informatie voor zoeken en hopen dat dit niet een eigenschap is van deze heli.

Bewaren we wel voor de volgende keer
 
Ik hoop niet dat het aan de receiver ligt en dat dit nog wel verholpen kan worden, best wel iritant dat de neus omhoog trekt tijden een vlucht.
 
Door de laatste crash die ik heb gehad waardoor de receiver ontregeld.
Stefan zegt ook al dat het daar niet aan kan liggen omdat alles gewoon werkt en moet het iets elektronisch zijn.

@Chow, echt gaaf hoor die ruimte die Stefan tot zijn beschikking heeft.
Jammer dat hij de 250 en groter nog niet kon vliegen maar des te reden meer om nog een aantal keren langs te komen en leker vliegen.
Echt veel leuker om met 2 of meer personen te vliegen en de ervaringen uit te wisselen:D
 
Ja in zo'n ruimte durf je ook meer dan in een volle woonkamer lijkt me. Zou best zo'n ruimte tot m'n beschikking willen hebben :)
 
Niet alleen maar Stefan heeft ook heel praktische tips waardoor je ook minder benauwd bent om iets te doen en het is ook fijn wanneer iemand zegt dat het al erg goed is.
 
Beheerst vliegen moet je wel, wil je jezelf ontwikkelen.
Van nature ben ik meer iemand die liever een aantal stappen over wil slaan maar met het heli vliegen is dat niet verstandig.
Doordat ik nu beheerster vlieg, crash ik ook niet meer, tot nu aan toe dan.
Alles met beleid en dat is nog weleens moeilijk omdat je te graag mooier wilt vliegen dan je kan.
 
@StefStuntpiloot, zou die balloning te maken kunnen hebben doordat wij de lipo en de zender niet hebben losgekoppeld hebben op het moment dat wij de gyro's aan het afstellen waren?

Ik ben net een filmpje aan het kijken omtrent de walkera v200d02 waarbij uitleg wordt gegeven dat je eerst de lipo los moet halen en dan de zender uit en dan pas verstellen. Ik weet niet of dit een belangrijk issue is?
 
Ik ben net een filmpje aan het kijken omtrent de walkera v200d02 waarbij uitleg wordt gegeven dat je eerst de lipo los moet halen en dan de zender uit en dan pas verstellen. Ik weet niet of dit een belangrijk issue is?

Als ik bij de CX3 de gyro handmatig verstel (dus met schroefje ipv met de zender) dan moet ik ook de accu eerst loskoppelen, dan verstellen en dan weer aankoppelen.
Verstellen met accu aangekoppeld heeft geen (direct) resultaat.

Uiteraard weet ik niet zeker of dit ook voor jouw Walkera opgaat, maar ik denk van wel.
 
Back
Top