1. normal flight mode: Adjust switch 2 on mode to the "OFF" position, the elev/aile have no balance function at the moment. Adjust the elev/aile extent adjust knob and the rudder gyro sensitivity knob to 50% position, then make suitable adjustment according to the helicopter flight status and your handfeel; the bigger percentage you increase the elev/aile extent adjust knob, the more flexiable the elev/aile moves; and vice versa. If you increase the sensitivity of the tail gyro, it will decrease turning velocity of the tail; and vice versa. You don't need to adjust the elev/aile gyro sensitivity adjust knob.
2. Balance flight mode: Adjust switch on set mode to "ON" position, the elev/aile have the balance function at the moment. Adjustment the elev/aile extent adjust knob and elev/aile/rudder gyro sensitivity adjust knob to the 50% postion, and then make suitable adjustment according to the flight status and your handfeel: the bigger percentage you increase the elev/aile extent adjust knob. the more flexiable it moves; and vice versa. If you increase the sensitivity of the elev/aile gyro, it will increase the balance of the helicopter (it will be the best if the helicopter does not shake); and vice versa. If you increase the sensitivity of the tail gyro adjust knob, it will decrease the turning velocity speed of the tail; and vice versa.
Ik heb dit hele verhaal maar even overgergeschreven ter verduideling.
Ik denk ook wel dat MrJohien gelijk heeft.
In het boekje zoals staat beschreven kun je blijkbaar in 2 modus vliegen.
Normal flight mode en de balance flight mode.
The balance flight mode is de meeste goede optie, zoals MrJohien aangeeft heb je bij deze mode de virtuele flybar ofwel de 3 gyro receiver werkt en helpt je mee.
Zou dit dan opok het probleem kunnen geven dat ik een soort Blooming effect kan krijgen en deze in mode 2 er niet uit kan halen?
Betekent dat dan ook wanneer je gevorderd bent met deze heli dat je naar de normal flight mode kan en waar je de virtuele flybar mist en alles zelf moet doen. Hierdoor heb je wellicht de Blooming effect eruit, ofwel de neus die niet uitzichzelf omhoogt getrokken wordt door de gyro's?
Of is het helemaal af te raden om te vliegen in de normal flight mode?
@Chow, bij andere potmeters zie je volgens mij wel een beetje verschil maar niet in een sterke mate. Ik weet niet of het mogelijk kan zijn dat er één potmeter het niet doet, door een crash of een fabrieksfout? Wellicht een soldering losgeschoten.
Gisteravond heb ik even geprobeerd te vliegen op normal flight mode.
De heli komt wel omhoog maar erg onbestuurbaar. Bij elke stick beweging lijkt de heli 100 keer heftiger te reageren.
Terugkomend op het feit dat je in 2 modus kan vliegen zou dit mogelijk moeten zijn, opdat deze mogelijkheid erop zit.
Sorry voor dit lange verhaal maar bovengeschrevene is ook het enige wat in de handleiding wordt vermeld en dus ook erg onduidelijk.
@MrJohien, nogwel bedankt voor je antwoord
Je kan natuurlijk ook altijd nog een gewicht aan de neus hangen zodat hij niet meer omhoog gaat
Heb ik al geprobeer maaruh, canopy is een beetje te glad en glijd het gewichtje er weer vanaf
