EVO 180 SE Flybarless

Als ik bij de CX3 de gyro handmatig verstel (dus met schroefje ipv met de zender) dan moet ik ook de accu eerst loskoppelen, dan verstellen en dan weer aankoppelen.
Verstellen met accu aangekoppeld heeft geen (direct) resultaat.

Uiteraard weet ik niet zeker of dit ook voor jouw Walkera opgaat, maar ik denk van wel.

MrJohien, bedankt voor de bevestigende ervaringen met jouw CX3.
Ik moet inderdaad met een plastic schroefendraaier "deze zat hiervoor bijgeleverd" op de 3 in 1 receiver een schroefje verstellen maar dit hebben wij gedaan met zender en lipo aangekoppeld gedaan. We vroegen ons al af of dit wel effect en een toegevoegde waarde had maar bij het bekijken van het filmpje en jou tip hoop ik hiermee het probleem te kunnen oplossen.
Het is best iritant dat de Evo onder de vlucht zichzelf zodanig corrigeert dat de neus weer omhoog komt.
Ik had vanavond dit nog even willen uitproberen, leek windstil ik naar buiten en begon het te regenen. Op het moment dat de regen ophield begint het te waaien:(

Maar wel bedankt voor je tip, geeft mij wel weer moed dat ik deze er toch uit zou moeten kunnen krijgen:D

@StefStuntpiloot, zou die balloning te maken kunnen hebben doordat wij de lipo en de zender niet hebben losgekoppeld hebben op het moment dat wij de gyro's aan het afstellen waren?

Ik ben net een filmpje aan het kijken omtrent de walkera v200d02 waarbij uitleg wordt gegeven dat je eerst de lipo los moet halen en dan de zender uit en dan pas verstellen. Ik weet niet of dit een belangrijk issue is?

Wat Johien al zegt inderdaad het zou kunnen zijn dat dat bij dit model nodig is, in dat geval hebben onze tests niet veel zin gehad :P

Klopt, aanpassen met lipo los en zender uit. Daarna opnieuw de boel weer aanzetten. Is bij mijn Walkera ook het geval..

Wat Johien al zegt inderdaad het zou kunnen zijn dat dat bij dit model nodig is, in dat geval hebben onze tests niet veel zin gehad :P

LOL, en ik als doemdenker gelijk denken dat het aan de receiver lag, aan alles behalve aan mij:rolleyes:

Ik ben erg nieuwschierig wat de Evo doet bij het verstellen van de gyro zoals het eigenlijk hoort.
Dit is echt verslavend hoor....... wil vliegen:D
En er toch nog even bij vermeld dat die upgrade 700 CP heli van jou toch behoorlijk veel indruk op mij heeft gemaakt, wat een beauty is het zeg:yes:

Lol, mij is niks gevraagd :) Overigens de potmeters met kleine stapjes doen hoor. Zet je ze te laag gaat ie enorm driften.. Zelfs tot een punt dat hij niet echt meer controleerbaar is.. En doe wel steeds de kap er weer op. Crashen zonder kap omdat de gyro de boel laat driften is niet fijn.. Trust me..

Succes Pheter :) op de manier zoals chow omschrijft moet het lukken.

Zet em dan voor je hem weer aanzet weer ff op de originele plek, dat is dus op 10 uur als je er bovenop kijkt vanaf de linker zijkant (zal ongeveer op 50% zijn daar)

En als de staart niet trilt en ook niet echt weg trekt niet teveel klooien met rudder enzo. Ik had meeste aan afstellen van de potmeter aile/elev..

Lol, mij is niks gevraagd :) Overigens de potmeters met kleine stapjes doen hoor. Zet je ze te laag gaat ie enorm driften.. Zelfs tot een punt dat hij niet echt meer controleerbaar is.. En doe wel steeds de kap er weer op. Crashen zonder kap omdat de gyro de boel laat driften is niet fijn.. Trust me..

Ik vlieg liever ook niet zonder canopy, laat ik liever over aan Stefan:D
Op een gegeven moment waren wij de gyro's zo aan het afstellen tot aan de max. en nog bijna geen verschil te merken. Nu weten we ook waarom.
Bedankt voor de tip Chow:D

En als de staart niet trilt en ook niet echt weg trekt niet teveel klooien met rudder enzo. Ik had meeste aan afstellen van de potmeter aile/elev..
Evo hing mooi in de lucht en ook lekker strak, hier wil ik dan ook niet teveel meer aan komen.

Hmmm, merk dat Stefan dit ook al hafd beschreven haha

Elev ligt voor de hand maar op de 1 of andere manier heeft afstellen van aile/elev ook behoorlijke impact op vlieggedrag merkte ik bij de Walkera. In positieve zin dan..

**Edit**

Ik maakte de opmerking over de kap omdat het afstellen bij mij ervoor heeft gezorgd dat na een hele avond kap erop en kap eraf heeft geleid tot een kap die ik nu kan vervangen.. Dus de verleiding om zonder kap te vliegen is groot.. Toch niet doen ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb dat één keer gedaan en ook gecrashed, daar het heel anders vliegt voor je gevoel. Gelukkig is toendetijd niks gebeurd met de receiver maar de kap zit erop om juist de receiver en alles te beschermen en natuurlijk voor de looks:D

Ik zal je tip van harte opvolgen

Mijn kap heeft aan de bovenkant een naad. Nadat je de kap echt meerdere keren steeds loshaalt laat dat los. Dat is snel gefixed met secondenlijm dus niet erg. Maar zodoende. Zodra ik zin heb bestel ik een nieuw kapje en maak de Walkera weer helemaal als uit de fabriek. Vooralsnog is het m'n oefentijger dus mag ze er best even ruw uitzien..

Was net nog even mooi vliegweer, beetje wind dat wel maar weerhield mij niet tegen om nog even te kijken naar de instellingen.

Kon er niet veel wijs uitworden en denk dat ik nu even te snel wil.
Moet echt even tijd vrij maken om goe te kijken naar de instellingen en weer proberen. Of het is wel dat de gyro een opdonder heeft gehad en dat de stelmogelijkheden niets meer uithalen.

Bij mijn laatste vlucht net even teveel wind om goed te kunnen beoordelen of de instellingen wel kloppen. Je bent dan niet echt bezig met de heli gecontroleerd te laten hoveren en vliegen maar meer bezig of de instellingen iets doen aan het vlieggedrag. Ben er maar even mee gestopt.

Verstandig.. Je hoeft de potmeters ook niet per millimeter aan te passen hoor. Onthou gewoon hoe die stond.. Stel elev staat nu op 12 uur. Zet je hem op 1 uur of 11 uur en kijk wat er gebeurt. Dus gewoon als de klok. Daarna kun je finetunen als dat nodig is.

We kunnen natuurlijk altijd nog met zijn allen verhuizen, zodat we wat dichter bij elkaar wonen ;)

Je hebt al een voorstel neergelegd, ben benieuwd hoe hier op wordt gereageerd:D

Een woonwijk met enkel vliegende helicopters, vliegtuigen en rijdende auto's. Verder nog een waterpark aangelegd om te kunnen varen met rc speedboten en onderzeeërs voor spionage opdrachten.

Ik zie je uitwerking wel tegemoet:D

Back