Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Gisteren ook eindelijk de mCPX weer te voorschijn kunnen halen maar na een korte vlucht kwam hij toch iets te hard neer en schoot de main gear er af + de mainshaft bearing.
Main gair zo kunnen vinden alleen de bearing was zoek, nog even met een magneet in het gras gezocht maar wel wat schroefjes en andere metalen dingetjes gevonden (wat er al niet ligt op een maar vierkantecentimeter gras) maar geen mainshaft bearing.
Affijn is niet erg vandaag even andere regelen en dan kunnen we weer een poging wagen :)
 
Ik kan die bearings alleen in Belgie vinden. Wel handig als ik een adresje in Nederland heb voor dat soort onderdelen. Hun website is niet echt duidelijk..
Moet flinke landing geweest zijn als die bearing eruit is geschoten trouwens. Net even de mcpx uit elkaar getrokken om te kijken waar die nou zit maar dat schiet niet makkelijk los..
 
Gisteren ook eindelijk de mCPX weer te voorschijn kunnen halen maar na een korte vlucht kwam hij toch iets te hard neer en schoot de main gear er af + de mainshaft bearing.
Main gair zo kunnen vinden alleen de bearing was zoek, nog even met een magneet in het gras gezocht maar wel wat schroefjes en andere metalen dingetjes gevonden (wat er al niet ligt op een maar vierkantecentimeter gras) maar geen mainshaft bearing.
Affijn is niet erg vandaag even andere regelen en dan kunnen we weer een poging wagen :)

Jammer dat je eerste vlucht in tijden zo moet aflopen maar daar weet ik ook weer alles van. Hoop wel at we weer snel je ervaringen mogen lezen:D

Heb je ook niet op dat grasveldje leren vliegen met je vliegtuigen?
Kom je je eigen onderdelen weer tegen:D

Lees vandaag je ervaringen wel weer, succes
 
@Chow
Volgens mij heeft rctechnics die bearings ook.
Mijn vliegkunsten zijn zodanig dat het altijd weer een verassing is wat er los schiet ;)

@Pheter
Ik ben daar de 1e keer wezen vliegen met mijn schoonvader en buurman maar dat was geen succes we zaten binnen notime bij iemand op het balkon ;) Nu zou ik het wel kunnen maar ik vlieg nu meestal op de club of op een groter grasveld.
Voor helikopter vliegen is het wel heerlijk, het is echt 2 minuten lopen en ik heb ruimte zat voor de mCPX zelf voor een 450 of nog groter.
Als ik de mCPX wat beter onder de knie heb dan ga ik in de binnentuin verder.
 
@Chow
Volgens mij heeft rctechnics die bearings ook.
Mijn vliegkunsten zijn zodanig dat het altijd weer een verassing is wat er los schiet ;)

Je onderschat jezelf. Je eerste filmpje zag er al heel goed uit. Tís echt maar paar lipo's verder en dan hangt ie dusdanig in hover dat je ondertussen even naar de Febo kunt wandelen.
 
Hoveren gaat wel redelijk had ik het idee maar het is fel beestje als je ook maar iets te ongeduldig bent een rukje aan 1 van de sticks geeft dan gaat hij er als een haas vandoor. En dan weer de rust vinden om niet te wild terug te sturen blijft nog lastig.
Ik heb niet echt een meet punt om te vergelijken met andere dus ik heb geen idee waar ik sta met mijn vorderingen maar ik oefen wel regelematig met de Solo.
 
Klopt, hij is inderdaad heel snel weg. Maar dat heb je snel door. Ik vind de Solo Pro eerder een nadeel om mee te oefenen nu. Dat is zo totaal anders daar ben ik mee gestopt.
 
Ik vind juist het onvoorspelbare van de Solo Pro heerlijk en zeker met een heel klein beetje wind heb ik veel lol. Ik krijg er juist een goed stick gevoel van maar ik begrijp dat bij de meeste mensen het juist anders is.
Waar ik wel voor op moet passen is dat ik niet als een gek heen en weer ga vliegen wat wel ontezettend leuk is maar ook juist probeer rustig te vliegen.
 
Bij mij werkt dat anders :) Ik kan er zelfs niet meer behoorlijk mee vliegen. Het minimaal corrigeren zit nu zo in m'n systeem dat ik echt moet overschakelen naar het behoorlijk aan de sticks trekken. Verder vind ik het erg vervelend dat hij tijdens z'n vlucht z'n trims verliest.
Dus alles behalve de mcpx staat nu op zolder. M'n zoontje heeft de heli fase achter de rug en heeft geen belangstelling meer dus we zien wel wat we gaan doen met de verzameling. Je krijgt er 2ehands nauwelijks wat voor dus misschien laat ik ze maar antiek worden.
 
Ik trim gewoon niet bij, heb het zelfs niet in de gaten meer viel mij gisterenavond nog op.
Ik corrigeer gewoon onbewust met de sticks, vindt het gewoon leuk om te proberen landen op de vierkante centimeter (wat meestal niet lukt.)
En juist omdat hij zeker laag bij de grond onberekenbaar is leer ik daar ontzettend veel van.
 
Maar de mcpx is juist heel trefzeker. Nagenoeg geen last van grondeffect. Die zet ik echt precies neer waar ik hem hebben wil. Maar goed. Elke gek z'n gebrek. Toen de mcpx nog paniekerig de tuin door schoot pakte ik ook nog graag een andere heli om te ontspannen. Nu is het eerder omgekeerd. Nu zorgt de mcpx juist voor ontspanning.
 
Ik denk ook dat je die overschakeling moet kunnen maken om met de Pro te willen vliegen. Die overschakeling is voor mij ook niet zo'n probleem.
Wat @Thijs031 al aangeeft is het wel oppassen dat je niet te snel wilt vliegen, dan heb ik last van het overcorrigeren met de Pro.
Wanneer ik deze overschakeling niet had kunnen maken, had ik de Pro ook allang op zolder neer gezet.

@Chow, wat wordt je volgende micro heli na de mcpx?
Hoe staat het met het fotograferen met een helicopter?
Hiervoor had je toch een groter size copter voor nodig?
 
Eerst de 450. Alleen heb ik het te druk om naar Groningen te rijden. We gaan het dus anders doen. Ik stuur alles op in een doos en Stefan gaat ermee aan de slag. Dat heeft hij aangeboden. Ik wilde het eerst toch even uitstellen tot na de vakantie maar dit aanbod sla ik uiteraard niet af.
Dan kijk ik verder. Ik wil pas een definitieve keuze maken als ik de 450 heb gevlogen. Vind ik het geweldig en spectaculair dan houden we het even zo. Vind ik het op en neer rijden naar een veld toch teveel gedoe en krijg ik het idee dat echt goed leren vliegen nog lang gaat duren dan hou ik het voorlopig bij kleine cp's en kijk in een later stadium wel weer. Ik kan er nu niks over zeggen. Ik vind de mcpx namelijk al dusdanig te gek dat ik eigenlijk geen behoefte heb aan een extra heli. Maar de 450 is er al dus die gaan we gewoon vliegen.
Ik wil uiteindelijk nog wel een extra tuin heli. Gewoon voor de lol. Denk zelf aan een Walkera uit de V120 serie. Maar als NE met de 180 komt is dat wellicht ook een optie. Groot voordeel van de mcpx is dat deze vrijwel niet kapot te krijgen is. Ik vind het dus uiteindelijk de beste beginners cp. Alle andere cp's zijn kapot als je iets fout doet. De mcpx heb ik nog niet stuk gekregen.
Ik snap heel goed dat mensen het fijn vinden om naar een veld te gaan om met een grotere heli te vliegen. Ik ben daarin wellicht anders. Ik vind het heerlijk om gewoon even de tuin in te lopen en een lipo te vliegen. Ik hoef er niet voor weg en heb ook geen omstanders die steeds op m'n vingers kijken. En als het rotweer is vlieg ik binnen.
 
Nou had ik een probleem bij het vinden van een doos om de 450 in te stoppen. Maar dat is bij deze dus opgelost..

5880608003_f82b9be1fa_z.jpg
 
Zo vandaag weer een kado binnen gekomen ............. 4 extra lipo`s voor de mCPX. Heb er nu 8 stuks en kan er 4 tegelijk laden dus dat gaat helemaal goedkomen.
7 dagen met de gewone post deze keer toch een pluimpje voor HK.
Als niemand van dit forum kijkt ga ik stiekem uren achter elkaar oefenen ;)

Misschien moet ik voor de zekerheid nog een doos spare parts laten komen.
 
Ik ga sowieso spares bestellen voor op vakantie.. Beetje zonde als ik bij een crash op dag 1 zo'n bearing mis..
 
Back
Top