Afbouw verslag 2,10m Katana

En dan moet de motor nog steeds goed afgesteld worden je hoort 'm hakkelen en stoten, meteen na het opstijgen al bij full throttle en dat ligt niet aan de idle heb gisteren ook een nieuwe benzine motor horen draaien en die heb ik niet 1 keer dat geluid horen maken. Dat zou ik zeker nog goed testen en afstellen, en een kleinere prop is inderdaad meer toeren en herrie dessalnietemin zonde!!!
 
je gooit gewoon vermogen weg omdat je eigenlijk een tè zware motor hebt .
de volgorde kan beter zijn , een kleinere motor ( bijv DLE 30 ) met een goede reso en dan een iets grotere 3-blads prop draaien om zo geluid te gaan beperken zonder al te veel vermogens verlies .
 
Nops, zit nog op het werk. Daarna met het K'nijn naar de dierarts, de halfjaarlijkse spuitjes halen ... wordt weer leuk :p
 
jaja was half uurtje werk toen 1 uur gewacht op de lijm en schuren die handel
ik ga nu beginnen met de vleugel zal strakjes fotos posten.
dit weekend weer maiden hahaha:)
 
WTF! Das snel.

Dan nog alleen de firewall en landingsgestel.

Super man. Heb je ook al een nieuwe vleugelbuis?
 
nee dan kan ik morgen meteen meenemen:D haha misschien toch zondag maiden:P

ik koop een 20/8 prop en het komt omdat de tank verkeerd lag hij pakte in die grote bocht te veel lucht en stopte ermee ga zometeen de tanks opnieuw plaatsen
 
zo de katana is weer klaar voor de volgende maiden flight;). nu heb ik wel even een klein vraagje, in het filmpje loopt de motor slecht staat hij nou te rijk of zit er teveel olie in de benzine?
 
Wat is je smering? 1:??
Heb je er nu een andere prop op?
En afstellen kan je beter samen met iemand doen die eerder benzine motoren heeft afgesteld.
Volgens mij staat ie te rijk maar dat zul je moeten testen door 'm vast te zetten en dan gaan afstellen, neem de tijd ervoor en zoek iemand die je kan helpen je moet er ook een beetje feeling voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • te rijk ja of nee. Dit kun je niet goed bepalen via een filmpie. Ik zou hem de 1e 5L volgens fabriek instelling laten draaien, dat is wat rijk en hij klinkt dan wat gorgelend.
  • Teveel/weinig olie? Gewoon 1:50 smeren met goede vol synt olie of b.v aspen pakken met 2% olie dan zit je goed, teveel olie = slechter lopen en 1:50 moet elke motor tegen kunnen. In het begin gewoon wat rijk vliegen en na de inloop armer zetten maar ook weer niet te arm want ook dat kan schade gaan geven.
  • Als je extra zekerheid wilt om geen afslaande motor te hebben dan zou ik een schakelaar aan je gas koppelen waarmee je stand UIT normaal stationar is, AAN= verhoogd stationair, soort idle switch. Om te taxien/landen/starten etc normaal stationair, net voordat je opstijgt, schakelaar omzetten en je hebt een verhoogt stationair.
  • Goeie bougie erin van NGK
Meeste afslaande motoren doen dat bij laag stationair dus met een verhoogde stationair vang je dat wat op, bij landen kun je hem weer uitzetten omdat je anders wat onnodig hard binnen komt.
 
Een benziner moet je niet vet laten draaien.

De hoofd naald bij volgas eerst een kwart slag verder open ,dan hem heel langsaam dicht draaien tot je hoort dat hij in toeren terug gaat , dan hem 1/8 slag terug open zetten .

Dit zou je moeten herhalen als je de stationaire naald ook moet verstellen .

Bijde hebben invloed op elkaar .

En ik vlieg alle benziners op Aspen 1:50 ;)

Mvg Johan
 
Back
Top