Afbouw verslag 2,10m Katana

Als hij gelijk had ingedraaid nadat de motor afsloeg, had ie volgens mij makkelijk het veld gered......

Dat ging dus niet, zoals je ziet is ons veld erg klein op dit moment, dus hij moets in de lengterichting gericht worden. En de kist was idd al erg ver weg naar achteren toe dus helaas niet het glijdvermogen om terug naar het veld te komen. Erg jammer, anders hadden we het gered.

wv7iip.jpg

33m0cxy.jpg

fa6at2.jpg

huh? waar is mijn kist nu weer in de wolken ofzo:)

ik zal vanavond even de tanks eruit halen en morgen meenemen dan ga ik samen met ton eerst aan de romp beginnen in ga er zelf iets van maken zodat ik boven in de romp kan

ik heb het nog even met R! gehad over de crash gisteren, we weten waar het aan ligt.
*de motor stond te rijk
*de motor is te sterk met een 22x8 prop.

nou de motor stond te rijk maar daar lag het niet aan. deze moeten we ietsjes armer zette.

de motor is dus ook te sterk met de 22x8 prop. de kist reed meteen weg toen we hem los lieten;), rennen dus! nou hebben we de motor zo moeten terug trimmen (ook op de motor zelf) zodat de kist bleef staan. omdat de motor te krachtig was hebben we hem zo ver terug gedraait hij bijna uitviel, dat is dus te fout. ik had gewoon een andere prop erop moeten zetten zodat de kist meteen stil bleef staan:(. eigen schuld dus.

nou ben ik aan het kijken geweest naar een andere prop ik was zelf aan het denken om een 20/6 of 18/6 te pakken.
R! heeft hem minder al ¼ gas gevlogen dus veel te veel power op de kist.
wat vinden jullie van mijn props?

morgen ga ik op de club de katana samen met Ton opkanppen fotos worden meteen geplaats;)

Kevin Veraart

Jammer van de crash Kevin, maar ik ben er zeker van dat de kist er nog beter uitkomt als dat ie al was.
Morgen zullen we eens alles bekijken op de club.

Gr.

Agusta

hoi hoi,

ik zal als eerste de romp meenemen, de baron is toch al klaar:)
de vleugel valt wel mee, de klap was zeer hard zelfs de buis van de vleugel was krom:O

Motor is idd te sterk voor de kist. Daarom moest de idle zo laag gezet worden en dat bleek dus een probleem te zijn. Met een hogere idle ging de kist er gelijk vandoor. En dat is niet handig na het landen ;).

Maar komt goed, op de clubavond zijn een paar zeeeer bedreven bouwers van de oude stempel.

en daarbij komt kleinere prop is meer toeren en hogere tipsnelheid dus meer herrie !

Om deze redenen zal een benzinemotor nooit en te nimmer afslaan.

Daarom zei ik ook, de idle stond te laag. Op de grond geen probleem in de lucht dus wel. Op het moment van afslaan liep de motor nl al een 5tal seconden op idle om te kijken bij welke snelheid hij weg zou vallen (om de landingssnelheid te bepalen).

Back