Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat snap ik maar het lijkt me alleen vreemd dat je ipv een setje van 140 euro een compleet nieuwe combo naar keuze mag uitkiezen...
Die jij namelijk poste kost 100 euro duurder dus ik vroeg me af of je hun niet verkeerd begrepen hebt?

Maar nogmaals het kan natuurlijk allemaal maar ik zou het wel navragen voordat je van een koude kermis thuis komt. (oftewel dat je teleurgesteld word)


EDIT: ow je mag maar 130 euro dat verklaard een hoop...
 
Laatst bewerkt:

Voor de Slash 4x4 idd die ja. Ik zou beginnen met een 19T, 20T of 21T pinion op 2S. Op 3S richting de 15T o.i.d.

Ik heb zelf een 1509 2400Kv (dus dezelfde Kv rating) en die rij ik op 19T/52T op 4S of 5S voor onroad en 3S of 4S voor offroad. maar wel met koeling.

Spur voor de Slash 4x4:
http://www.losipartshouse.com/servlet/the-32199/RRP7854-Slash-4x4-Gen3/Detail

Pinions:
http://www.losipartshouse.com/servlet/the-28197/RRP8715-Extra-Hard-5mm/Detail
http://www.losipartshouse.com/servlet/the-28193/RRP8719-Extra-Hard-5mm/Detail
http://www.losipartshouse.com/servlet/the-28189/RRP8723-Extra-Hard-5mm/Detail

adapter om de 5mm pinions te monteren of de 3mm schacht van de 1415:
http://www.losipartshouse.com/servlet/the-32421/RRP1200-5mm-dsh-1-fdsh-8%22-Reducer-Sleeve/Detail

Als je nou ff gaat googlen op de namen dan vind je ze op meer plekken te koop. Liquid RC heeft ze ook (heb ik ze gekocht) en die heeft lage verzend kosten van 1 dollar.
Je kan ze ook bij Toemen laten bestellen denk ik maar dan ben je een stukje duurder uit schat ik.
 
Laatst bewerkt:
Voor de Slash 4x4 idd die ja. Ik zou beginnen met een 19T, 20T of 21T pinion op 2S. Op 3S richting de 15T o.i.d.

Ik heb zelf een 1509 2400Kv (dus dezelfde Kv rating) en die rij ik op 19T/52T op 4S of 5S voor onroad en 3S of 4S voor offroad. maar wel met koeling.

Spur voor de Slash 4x4:
RRP7854 Slash 4x4 Gen3 Slipper Kit 54T Harden Steel Spur Gear by Losi & Associated Parts House

Pinions:
RRP8715 Extra Hard 5mm Bore .8 Module31.75P Pinion 15T by Losi & Associated Parts House
RRP8719 Extra Hard 5mm Bore .8 Module31.75P Pinion 19T by Losi & Associated Parts House
RRP8723 Extra Hard 5mm Bore .8 Module31.75P Pinion 23T by Losi & Associated Parts House

adapter om de 5mm pinions te monteren of de 3mm schacht van de 1415:
RRP1200 5mm-18 Reducer Sleeve by Losi & Associated Parts House

Als je nou ff gaat googlen op de namen dan vind je ze op meer plekken te koop. Liquid RC heeft ze ook (heb ik ze gekocht) en die heeft lage verzend kosten van 1 dollar.
Je kan ze ook bij Toemen laten bestellen denk ik maar dan ben je een stukje duurder uit schat ik.

Ik rij hier ook al een poosje mee rond en die zijn echt knalhard. Ik kan bij mij nog geen enkele slijtage zien. :p
 
Ik heb er een centerdiff inzitten met stalen tandwiel en alu behuizing, dat klopt. Maar ik heb ook die slipperspur van Robbinson racing. Die heb ik alleen nog niet gebruikt (komt binnekort als ik 'm 2WD ga rijden :p)
Maar op de Slice (Slash) 2WD heb ik 'm ook en het is echt onverwoestbaar.
Ik heb nu een heel stel pinions van Robinson en ik ga d'r binnekort maar een paar verkopen want ze slijten niet en ik hou m'n reserve pinions gewoon over.
 
maar als ik naar jou auto kijk en die foto's van jou heb je ook andere slipper er op of niet of isd at de standaart volgensmij niet of wel

ik heb nog een hardstalen slipper liggen van robinson racing en een Xtra hard 17t pinion van robinson racing waar ik niks mee doe. Die kun je eventueel wel overnemen van me.

ik rij nu zelf met een kleinere pinion op 4s en een centerdiff dus ze zijn nu overbodig.
 
Een standaard slash 4x4 heeft geen middendiff maar een slipper. Die ik je aanbied is ook een slipper maar dan 1 met een hardstalen tandwiel en een groter contact oppervlak.

Het verschil tussen een echt middendiff en een slipper? ok ik zal een poging doen dat goed onder woorden te brengen.

het grote verschil is dat een slipper het vermogen/toerental constant 50/50 verdeelt tussen de voorwielen en de achterwielen. Een middendiff verdeelt het anders. Zodra je volgas geeft helt je auto wat achterover waardoor de voorwielen minder grip krijgen daardoor gaat er meer vermogen/toeren naar de voorwielen en die gaan dus harder draaien als de acherwielen. Dit heeft een paar voor en nadelen. Als je erg veel vermogen hebt (alles boven 3s) is een middendiff erg fijn omdat de auto dan niet direct spint als je gas geeft maar dan "trekt" hij zichzelf vooruit aan de voorwielen. Bij minder vermogen (standaard vxl op 2s) word de auto veel langzamer doordat de voorwielen doorspinnen en daar het vermogen verdwijnt.

ik heb zelf eerst met 2s gereden en daarna met 4s en ik vond 2s fijner met slipper en 4s met middendiff.
 
Heeft iemand ervaring met 0 offset truggy banden op AKA 17mm adapters (op uiteraard de Slash 4x4). Ik wil wel eens kijken hoe het gaat met truggy banden maar ik ben alleen bang dat ik minstens 1/2 offset moet hebben? Iemand tips?
 
Ik heb er een centerdiff inzitten met stalen tandwiel en alu behuizing, dat klopt. Maar ik heb ook die slipperspur van Robbinson racing. Die heb ik alleen nog niet gebruikt (komt binnekort als ik 'm 2WD ga rijden :p)
Maar op de Slice (Slash) 2WD heb ik 'm ook en het is echt onverwoestbaar.
Ik heb nu een heel stel pinions van Robinson en ik ga d'r binnekort maar een paar verkopen want ze slijten niet en ik hou m'n reserve pinions gewoon over.

heb je een paar foto's en voorbeelden voor me die je verkoopt ik wil ze heel graag van je overnemen namelijk.

groeten chiel
heb ze echt hardt nodig:p
 
Hier mijn laatste hobby project

Ik wilde voor de grap eens proberen zo simpel en goedkoop mogelijk een lcg chassis te maken. Na dat ik een youtube filmpje gezien had waar Steve slayden een dubbeldekker chassis had dacht ik: dat kan ik ook. En idd het is erg simpel en goedkoop te maken. 3 euro voor een chassis op ebay en een middag dremelen. Zie hier het resultaat. De lipos van 620 gram zijn 19mm gezakt en de regelaar en ontvangerbak ook. Alles is nog gewoon toegankelijk en ook de achter en voorkant kan ik gewoon normaal de/monteren. Wat ik zelf een groot voordeel vind is dat die stomme bult aan de onderkant (waar de spurgear inzit) nu glad gestreken is en ik eindelijk af ben van die stomme frontflips als je op een hobbelig weiland rijd. Maar goed hier wat fotos:

ps ik weet dat het er knullig uitziet maar het is ook meer een tijdelijke oplossing, een alu lcg chassis gaat er zeker komen.

Foto0174.jpg


Foto0175.jpg


Foto0176.jpg


Foto0177.jpg


Foto0178.jpg


Foto0179.jpg
 
haha ja zo kan het ook. Waar doe ik dan al dat werk voor!:D

ja maar dat van jouw is veeel mooier en je kan de motor ook lager leggen :cool:

edit: ik zag het filmpje en vond het gewoon lache om te proberen. en ik vermoed dat het ook flink uit zal maken met rijden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top