Align Carbon steel Hoofdas

Ik heb onlangs 2 carbon steel hoofdassen besteld voor een 450 size helikopter. Wie heeft hier ervaring mee, kunnen deze assen buigen met een crash? Is het niet zo dat dit metaal eerder breekt dan buigt? :confused:

Gr. Tijn
 
Carbon toevoeging in een staallegering, maakt het staal harder en minder vervormbaar.
Dus minder kans op verbuiging bij een crash.
Ik denk trouwens niet dat het bij een 450 size zal breken.


gr Richard
 
maar meestal zal zo'n ding toch verbuigen tijdens een crash

alleen minder kans dat hij buigt zonder crash (door bv transport etc)
 
als er carbon in staal zit wordt het een stuk harder en brosser(de kunst is om daar een compromis in te vinden) maar zal dus veel minder snel buigen, eerder breken.
 
Toen ik nog met esky/kds/copterx vloog heb ik diverse assen tot een graad of 70 weten om te vouwen.. met n 450pro van align ben ik niet verder gekomen dan wat lichte knikjes.. align assen zijn gehard..

Ook carbon steel kan je buigen. het voordeel zit t erin, dat je gewone staal assen bijvoorbeeld nog terug kunt buigen. doe dit met een geharde as en hij breekt.

niet dat t veel uitmaakt. stuk is stuk.
 
Back
Top