Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
druklager zal het geld niet zijn , en 1700 E ? dus ze hebben er 4 dagen werk aan ? , echt niet :nooo:

Tja...
Ik heb geen idee wat er aan de hand is.
Je bent als autobezitter/niet terzake kundige aan de goden overgeleverd. :nosmile:

De auto is al uit de fabrieksgarantie, dus hij hoeft niet persè bij Garage Merel gerepareerd te worden.

Het kl#tige is wel, dat mijn bus daar nu al binnen staat...
 
Tja...
Ik heb geen idee wat er aan de hand is.
Je bent als autobezitter/niet terzake kundige aan de goden overgeleverd. :nosmile:

De auto is al uit de fabrieksgarantie, dus hij hoeft niet persè bij Garage Merel gerepareerd te worden.

Het kl#tige is wel, dat mijn bus daar nu al binnen staat...

ik ben best wel technisch betreft auto's /motoren , ik heb snel door als ik belazerd word , bij kwikfit stond ik zelf uit te leggen /mee te denken ,waarom mijn handrem niet meer werkte ineens na de reparatie .

als ik onderdelen vervang , vergelijk ik eerst even of de nieuwe parts de zelfde afmeting hebben als de oude , dat deden zij niet , dus moesten er weer nieuwe juiste parts besteld worden .:mad:

het is dat ik thuis geen brug en ruimte heb ,anders deed ik alles zelf , tot kleppen stellen aan toe , leuk zelfs .

weet ik iets niet raadpleeg ik het volvo forum . ;)

en ja je auto staat er al , dat is minder , maar je kan evengoed een andere garage bellen en je defect uit leggen , misschien kunnen ze door de telefoon al een richtprijs geven
 
HIER staat een soortgelijk probleem als dat ik heb beschreven....

Ergens onderin de tekst,wordt door de monteur beschreven dat door een pompje van 2 euro het probleem werd opgelost :shock:

Dat zijn de voorbeelden die ik bedoel...:confused:

Maar wellicht is het bij mij wel een kapot druklager ?
Ik heb geen idee...:?
 
Laatst bewerkt:
HIER staat een soortgelijk probleem als dat ik heb beschreven....

Ergens onderin de tekst,wordt door de monteur beschreven dat door een pompje van 2 euro het probleem werd opgelost :shock:

Dat zijn de voorbeelden die ik bedoel...:confused:

Maar wellicht is het bij mij wel een kapot druklager ?
Ik heb geen idee...:?

tja dat kan , maar kan ook je druklager zijn ,. heb wel gelezen dat het een dag werk is , dus dat kan nooit 1700e zijn .of jij hebt een druklager van 1200 a 1300 E ;)
 
Als ik goed heb begrepen is, omdat er nergens olie lekkage werd gevonden en het oliereservoir ook nog vol zat, er iets aan de hand met het druklager.

Hierdoor zou alle olie op de drukgroep zijn gekomen en er dus ook nieuwe koppelingsplaten moeten worden vervangen.

Kosten ca.1450 excl. BTW + divers kleinmateriaal = omgerekend volgens Garage Merel dus ± 1700 inclusief BTW :mad:

Maar het lullige is dat ik niet exact weet wat er aan de hand is...
Ik weet alleen dat mijn koppelingspedaal op de bodem stond en niet meer terug kwam toen ik wilde schakelen en wegrijden...

Pedaal komt niet meer vanzelf terug en ik heb geen tegendruk.
Nergens olie lekkage te vinden... :confused:
 
Als ik goed heb begrepen is, omdat er nergens olie lekkage werd gevonden en het oliereservoir ook nog vol zat, er iets aan de hand met het druklager.

Hierdoor zou alle olie op de drukgroep zijn gekomen en er dus ook nieuwe koppelingsplaten moeten worden vervangen.

Kosten ca.1450 excl. BTW + divers kleinmateriaal = omgerekend volgens Garage Merel dus ± 1700 inclusief BTW :mad:

Maar het lullige is dat ik niet exact weet wat er aan de hand is...
Ik weet alleen dat mijn koppelingspedaal op de bodem stond en niet meer terug kwam toen ik wilde schakelen en wegrijden...

Pedaal komt niet meer vanzelf terug en ik heb geen tegendruk.
Nergens olie lekkage te vinden... :confused:




Gorby is hier de aangewezen man voor uitleg ;-)
 
Als ik goed heb begrepen is, omdat er nergens olie lekkage werd gevonden en het oliereservoir ook nog vol zat, er iets aan de hand met het druklager.

Hierdoor zou alle olie op de drukgroep zijn gekomen en er dus ook nieuwe koppelingsplaten moeten worden vervangen.

Als de plunjer lek is, hoef je niet persé olie lekkage te merken, maar kan het systeem intern lek zijn.

Vergelijk het met versleten zuigerveren, als die lek zijn is de prestatie ook een stuk minder, maar heb je geen externe lekkage ........
 
Voor 1600 had ik voor mijn Voyager een nieuwe injectie computer, revisie van het differentieel, reinigen en revisie van de automaat en vervanging van de hele onderkant van de motor en de automaat (da's een enorm ding van composiet aluminium). Was twee dagen sleutelden. Het kan soms leuk uit de hand lopen. :yes:
 
Kan wel, bij Merel gebruiken ze 24 karaats druklagers :-) :-)

* ook geen goed woord voor deze garage :-(

Zie je, dat bevestigd allen maar dat knt gevoel wat ik er bij heb...

Ik wil gewoon op een eerlijk transparante manier verteld krijgen wat er aan de hand is en wat de kosten zijn.
Gewoon duidelijk gecommuniceerd.
Niet van dat vage gedoe met flinke verschillen in de richtprijs die genoemd wordt en dan niet weten wat er aan de hand is.:(


Zou toch een flinke stunt zijn...even bij de Halfords een pompje halen van een paar euro,je ontlucht het het hydraulische systeem en hoppa, 1650 eypo's verdiend als garage....:mad:
 
Zie je, dat bevestigd allen maar dat knt gevoel wat ik er bij heb...

Ik wil gewoon op een eerlijk transparante manier verteld krijgen wat er aan de hand is en wat de kosten zijn.
Gewoon duidelijk gecommuniceerd.
Niet van dat vage gedoe met flinke verschillen in de richtprijs die genoemd wordt en dan niet weten wat er aan de hand is.:(


Zou toch een flinke stunt zijn...even bij de Halfords een pompje halen van een paar euro,je ontlucht het het hydraulische systeem en hoppa, 1650 eypo's verdiend als garage....:mad:


Wat zou het kosten om je bussie naar een echte garage te laten slepen? Hou je nog geld over en de reparatie wordt tenmenste niet door Merel gedaan.
m.v.g. Erik
 
Vroeger heette het inderdaad garage Zwart. Rudi werkte daar, die ken je misschien nog van de M.V.Z, je vader in ieder geval wel.
m.v.g. Erik

Rudi.. Die had toch een zoon die Denfil heette? Rudi.. Die ken ik nog wel ja.. leuk grappig mannetje was dat.. :)
 
@Erik3D:

op zich wel een goed idee.

dit voorbeeld noemt al hele andere prijzen.
(is weliswaar een ander type bestelbus,maar het verschil is enorm)

Garage Zwart was vroeger een prima garage! Service en kwaliteit.
Ik kocht mijn bus daar, en toen ie op kenteken werd gezet,werd Garage Zwart overgenomen door Merel.

Gelijk een massa ontslag en een totaal andere sfeer/mentaliteit.
Service? Ja dan kun je nu kopen bij Merel.
Krijgen doe je het niet meer....:(
 
Bart je kan proberen om hem opnieuw te ontluchten.
Koop een goedkoop olie spuitje en vul deze met remvloeistof maak aan het tuitje een slangetje,krik je kar een stukje omhoog.
Zoek het ontluchting nippeltje van je koppelings-cilinder ,zet daar het slangetje op draai het nippeltje los en pomp dan dus van onder naar boven de olie door.
Vergeet niet het dopje van je potje loste draaien.
En let even op wat voor olie erin gaat,als er pentosin in gaat dan NIET met remolie vullen maar echt de goede olie gebruiken, doe je dat niet dan is aan het eind de straat je bovenste en je onderste kopcilinder naar zijn moer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top