Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eenmaal weer thuis weet ik niet of ik voldoende tijd in de 450 kan steken. De mcpx pak je snel even op. Ben dus nog in dubio wat ik ga doen.
Dank heren voor de stimulerende woorden. Ben net wakker en zit het te lezen. Inderdaad doe ik er waarschijnlijk te moeilijk over. Hoveren gaat echt prima maar naar side is echt dusdanig lastig voor me dat soms de motivatie naar een nulpunt zakt. Maar ik geef niet op. Als de koffie op is ga ik weer twee lipo's vliegen. T'is hier vandaag droog en zonnig. Wel wat wind dus ik moet in de beschutting van de carport blijven.
Komend weekend ben ik in het binnenland. Daar waait het nauwelijks dus gaat de mcpx mee.
Ik denk dat iedereen het wel kent wanneer het leren van iets nieuws niet zo soepel gaat als je graag zou willen.Ik snapte wat je bedoelde hoor.....
En ook dat gevoel van "Ik leer het nooit.... zucht" ken ik zowel van mijzelf als van sommige van mijn leerlingen....
Zo simpel en toch heb ik er met nieuwe dingen proberen wel moeite meeToch, ook al zijn het mischien heel lullige tips, ik geef ze toch:
Allereerst, moet je jezelf proberen te dwingen, absoluut iedere gedachte aan crashen en vooral aan de gevolgen van crashen volledig van je af te zetten. Het leid alleen maar tot verkrampt vliegen en tot sneller crashen.
Je moet niet vliegen alsof je niet kunt crashen, want dat gaat fout, maar je moet gewoon niet aan crashen, schade of kosten denken, niet voor, niet tijdens, en niet NA het vliegen. Zo simpel....
Dus eigenlijk gewoon 10 a 20 minuten oefenen en het dan eerst weer links laten liggen? het punt van teveel vliegen om te proberen iets te leren is herkenbaar[...]
In de praktijk blijkt, dat je van 2 vluchtjes per dag evenveel leert, als van 10. Zolang er niet meer dan een week tussen de vliegmiddagen zit, maakt het niet zo heel veel uit of je nu 4 accu's of 20 accu's leegvliegt, sterker nog, teveel en het vliegen gaat voor die middag zelfs achteruit.
Pas als je gaat trainen voor wedstrijden of zo, dan gaat "veel uren maken" echt een verschil betekenen....
Groet, Bert
Dat is inderdaad het mooie aan de mcp x, ik gebruik 'm ook wat op die manier maar als ik vaak crash wil ik blijkbaar teveel en dat is ook weer niet de bedoeling.Dit vind ik juist zo mooi aan de mCPX crash BOOM! push rods aan drukken tandwieltje en weer verder leren (is natuurlijk verschillend bij ieder)![]()
Inderdaad, maar de pest is dat het met een grotere heli snel duur wordt als je (vaak) crashtin het begin was ik ook veel te benauwd aan het vliegen (zolas brutus meld) en toen kwam ook de crash en dook de heli vol de grond in (waar er alleen maar harde ondergrond was) nu na die crash dacht ik , what the hel,