KDS450C, there we go!

pitch en throttle zit gemixt op 1 stick, maar zijn dus 2 losse kanalen.....
Hoewel de pitch weer gemixt is in 3 servo's... ;) net als de rest van de swash

Bij een vaste th curve, dus zeg alles op 80 blijft de motor op 80% staan, houd je enkel je pitch curve over...

Over je connectoren:
Alles over solderen naar 1 standaard, of een verloopje maken...
 
Hoe sluit jij deze lipos aan? Ik heb er vier besteld maar zie nu dat er een andere aansluiting op zit :rolleyes:

Ik begin te verwarren over de verschillende zender modus...

Met links bedien ik rudder (verkeerd om) en regel ik het aantal toeren.
Met rechts dus zijwaards en voor en achter.

De verwarring zit hem in het feit ik juist overal lees dat je toeren vast maakt en de op en neer beweging met de collective pitch doet (rechts?). Maar dit klopt niet. Ik mis een kanaal...

ik heb dus links;

- toeren
- roer

en rechts;

- voorwaards en achterwaards
- zijwaards

zou er niet ook nog een pitch control moeten zijn dan... of is deze per definitie aan de toeren verbonden?

en... als 80% in mode 2 vliegt, hoe doe je dat dan met het feit dat de rechter stick altijd in het midden wil staan... dan kun je toch nooit netjes op nul staan....?

heb nieuwe conecters eraan gesoldeerd goudplug 3.5mm
KDS Goudplug 3.5mm met houder [KDS-2003-6] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

je heb links je gas en ruder je gas stick is ook je pitch control
optoeren tot midstick vanaf midstick gaat de heli hooveren.
rechts is na voren / na achteren en zijwaars links/ rechts.
als je de trothle hold aan zet zie je ook dat als je gas geeft 3 sevo's tegelijk de swash na boven duwen dit is dus je pitch control;)
geen zorgen dit klopt en is dus mode 2:p
 
Even wat plaatjes! Morgen ga ik de tail rotorbladen vervangen en het kanaal van de rudder reversen. Ik zie bij opspinnen een beetje onbalans van de staart op en neer. Dit verdwijnt bij echt veel toeren maar hoort natuurlijk niet. Is dit het uitlijnen van de main rotorbladen?


Hopen op rustig weer!

full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag gevlogen, wat een verschil! Het was dus de -- instelling... Ik merk alleen dat de linkerstick nog verkeerd om staat, links en rechts zijn gewisseld. Stickmode 1? Na twee goede sessies hoveren helaas een iets te harde (wel verticale) landing gemaakt en de twee tail rotorbladen afgebroken. De tailvin werkt dus niet erg... Ik ga gelijk nieuwe bestellen en wat extra lipo's. Heeft iemand ervaring met goede en goedkopere lipo's voor deze heli? Of is dat een onmogelijke combi ;-).

Mijn lipo's zijn nu leeg maar als ik ze aan de lader hang dan geeft deze een continu groen licht. Alsof ze vol zijn dus... Is het aan te raden ook een andere lader te nemen? Ik heb nu een standaar KDS ladertje wat niet erg solide overkomt.

Is het beter om andere tail rotorbladen te bestellen dan de standaard? Bijvoorbeeld ander materiaal oid?

Wel enorm kicken die twee keer 5 minuten haha! Op naar de volgende!!!

als de je met de linkerstick na rechts duwt moet de staartservo trekken (na de neus toe)doet hij dit niet dan de R4 op zender reversen.

wat een lader betreft ik heb een KDS power RC 6s dit is een fijne en makelijke lader binnen 1 uur accu vol laden met 2.2A.

wat staart bladen betreft maakt denk ik niet veel uit ik heb al verschillende geprobeerd;)
 
Laatst bewerkt:
wat een lader betreft ik heb een KDS power RC 6s dit is een fijne en makelijke lader binnen 1 uur accu vol laden met 2.2c.
Neem aan dat je 2,2A bedoelt. Met 2,2C is de lipo in minder dan 25minuten vol.
Voor 3S lipos op 2,2A is die kds lader toereikend. Maar bij mij hield hij het niet lang vol toen ik het volle vermogen van de lader ging gebruiken.
 
Heb zojuist de tailrotors vervangen en channel 4 in reverse mode gezet. Probleem opgelost. Toch maar even een fotootje erbij van hoe ze zijn afgebroken. Als ik ook naar de verticale tailfin kijk is dit wel heel marginaal ontworpen om de tailrotor van de grond vrij te houden...

Daarna even geprobeerd in de tuin of alles lekker werkte en dat ging prima. Ik maak me alleen wel zorgen om het trillen in de heli. En dan bedoel ik trilling op en neer tijdens de spin-up. Vooral op het laagste toerental aanwezig.

Ik heb geprobeerd het te filmen maar het is niet heel goed te zien. Staat hij echter binnen dan waggelt ie behoorlijk... Tevens viel mij op dat de onderste van de twee grote witte tandwielen wat lijkt te wiebelen cq niet helemaal recht zit oid. De mainrotors staan w el helemaal keurig tov elkaar.

zie V9ouz_EJgjQ[/media] achtertuin.mp4‬‏ - YouTube

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zojuist de tailrotors vervangen en channel 4 in reverse mode gezet. Probleem opgelost. Toch maar even een fotootje erbij van hoe ze zijn afgebroken. Als ik ook naar de verticale tailfin kijk is dit wel heel marginaal ontworpen om de tailrotor van de grond vrij te houden...

Daarna even geprobeerd in de tuin of alles lekker werkte en dat ging prima. Ik maak me alleen wel zorgen om het trillen in de heli. En dan bedoel ik trilling op en neer tijdens de spin-up. Vooral op het laagste toerental aanwezig.

Ik heb geprobeerd het te filmen maar het is niet heel goed te zien. Staat hij echter binnen dan waggelt ie behoorlijk... Tevens viel mij op dat de onderste van de twee grote witte tandwielen wat lijkt te wiebelen cq niet helemaal recht zit oid. De mainrotors staan w el helemaal keurig tov elkaar.

zie [URL="
achtertuin.mp4‬‏ - YouTube[/URL]

full

full

het wiebelen van de tandwielen is niet erg,hoe reageerd de heli als hij in de lucht hangt trilt deze dan nog?
kan ook zijn dat het asje van de tail wat krom is omdat je tail roters gebroken waren,of was dit voorheen al?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem aan dat je 2,2A bedoelt. Met 2,2C is de lipo in minder dan 25minuten vol.
Voor 3S lipos op 2,2A is die kds lader toereikend. Maar bij mij hield hij het niet lang vol toen ik het volle vermogen van de lader ging gebruiken.

aha typ foutje;)
 
Hmmm over die lader gesproken. Op mijn lipo staat 2C max laden. Dit zou dus 2 x 2200mah zijn, oftewel 4.4A toch? Maar ik begrijp dat het word aangeraden om dit lager te doen?
 
Hmmm over die lader gesproken. Op mijn lipo staat 2C max laden. Dit zou dus 2 x 2200mah zijn, oftewel 4.4A toch? Maar ik begrijp dat het word aangeraden om dit lager te doen?
Ik denk dat het niet veel uitmaakt, al zijn de meningen verdeeld van beter langzaam laden tot dat het juist goed is om snel te laden. [96967] ervaringen-laden-met-5c-budget-lipo-s

Het is wel verstandig om toezicht te houden wanneer de lipo aan het laden is.
Ik gebruik daarom vrijwel alleen lipo's met een 5c of meer rating voor het laden (turnigy 40c voornamelijk) en dan is de laadstroom van m'n lader de beperking. Als ik bijvoorbeeld 5 packs ga laden wil ik er echt niet 5 uur op moeten wachten en gelukkig hoeft dat ook niet meer :)
De 3s2200 en 6s3000 laad ik dus gewoon met 10 ampere waarmee ik eigenlijk de maximale laadstroom niet eens bereik want die zijn 11 en 15 ampere.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem aan dat je 2,2A bedoelt. Met 2,2C is de lipo in minder dan 25minuten vol.
Voor 3S lipos op 2,2A is die kds lader toereikend. Maar bij mij hield hij het niet lang vol toen ik het volle vermogen van de lader ging gebruiken.

Ik heb onlangs 4 Turnigy 25c 3s 2200 lipos gekocht. Deze zouden theoretisch met 4C geladen kunnen worden. Ik moet echter de XT60 aansluitingen vervangen voor banana. Nu heb ik 4 banana stekkers van KDS in huis alleen als ik de busjes in de rode behuizing duw lijken ze wel niet diep genoeg gaan. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Is het de bedoeling eerst de busjes op de lipo draden te solderen en dan pas in de connector te duwen of is er eens betere / andere strategie?

En wanneer veranderd dat rotweer eens in mooie zomeravonden ;-). Hier in Zaanstad is het te slecht voor woorden...
 
Ik heb onlangs deze 4mm bullet connectors gesoldeerd.
2Q==
4mm_bullet_protector.jpg

Misschien zijn die van jou vergelijkbaar maar voor deze was het: eerst de kabel door de behuizing, connector solderen en dan in de behuizing duwen (aan de kant waar je 'm in feite aansluit).
Ik weet niet of je veel lipo's met xt60 gebruikt maar vind het zelf handiger om de connector op de ESC aan te passen aan die van de lipo's, wellicht hoef je dan maar een keer te solderen ipv elke lipo :)
 
Laatst bewerkt:
Yup dat zijn ze, de buillet connectoren. Ik heb dat van de esc kant ook overwogen maar ik heb nog twee KDS lipo's liggen.. Nu totaal dus 2 x KDS en 4 x Turnigy... Ik zal laten weten hoe het gegaan is ;-).
 
Ik heb onlangs deze 4mm bullet connectors gesoldeerd.
2Q==
4mm_bullet_protector.jpg

Misschien zijn die van jou vergelijkbaar maar voor deze was het: eerst de kabel door de behuizing, connector solderen en dan in de behuizing duwen (aan de kant waar je 'm in feite aansluit).
Ik weet niet of je veel lipo's met xt60 gebruikt maar vind het zelf handiger om de connector op de ESC aan te passen aan die van de lipo's, wellicht hoef je dan maar een keer te solderen ipv elke lipo :)

Hmmm ik heb de originele KDS bananas, deze lijken hetzelfde als die van jou, ik vraag mij alleen af of je ze er dus van onder of van boven in moet duwen. Het lijkt nogal kracht te gaan kosten... Klopt dat? Zover ik het kan zien lijkt mij het beste om eerst te solderen en ze dan van onderaf erin te duwen met een kleine schroevendraaier? Er lijkt een klik randje te zien te zijn...
 
Vandaag mijn XT60 connectors binnen gekregen. Na 3 matig gelukte banana's ga ik toch maar over op iets waarvan ik zeker weet dat ze goed vast zitten / geleiden. Ik ben doodsbang dat je mid flight opeens zomaar uit de lucht valt door een slechte soldering...
 
Vandaag mijn XT60 connectors binnen gekregen. Na 3 matig gelukte banana's ga ik toch maar over op iets waarvan ik zeker weet dat ze goed vast zitten / geleiden. Ik ben doodsbang dat je mid flight opeens zomaar uit de lucht valt door een slechte soldering...

Hey Jimmy,

Net even heel je topic doorgelezen (koop zelf binnenkort een 450S, weet alleen nog niet waar), en leuk je ervaringen mee te maken.

Betreffende je struggle met het vinden van goede connectoren wil ik je de volgende aanraden: HobbyKing Online R/C Hobby Store : EC5 5mm Connector (Pair). Ook bij bijv. pk racing te bestellen, maar dan voor 9,- p/s.......

Ik gebruik ze zelf al jaren voor mijn RC Auto's zonder ooit enig probleem (kan ook niet met zon groot oppervlak). Connectoren zijn makkelijk te solderen, en grote geleiden maximaal. Buiten dat kosten ze ook daadwerkelijk bijna niets.

Ik blijf je volgen!
 
Laatst bewerkt:
Beste Lakigucci,

Leuk te lezen dat je ook wat verder wil en een KDC overweegt. Waarom valt je keuze op de S? De C uitvoering heeft behoorlijk wat verbeteringen t.o.v. de S waaronder een glasfiber frame en een aluminium kop.

Ik kan je wel wat tips geven t.a.v. het bestellen. PM mij maar even als je dat wat lijkt.

Ik heb inmiddels de XT60 connectoren binnen, die gaan het dus wel worden. Of ik maak verloopjes zodat ik beiden kan gaan gebruiken.

Veel succes en ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan!
 
Beste Lakigucci,

Leuk te lezen dat je ook wat verder wil en een KDC overweegt. Waarom valt je keuze op de S? De C uitvoering heeft behoorlijk wat verbeteringen t.o.v. de S waaronder een glasfiber frame en een aluminium kop.

Ik kan je wel wat tips geven t.a.v. het bestellen. PM mij maar even als je dat wat lijkt.

Ik heb inmiddels de XT60 connectoren binnen, die gaan het dus wel worden. Of ik maak verloopjes zodat ik beiden kan gaan gebruiken.

Veel succes en ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan!

De keuze voor de S is puur de aanschafprijs. Met een kleine onderweg heb ik andere prio's moeten stellen, en daarbij ook wat minder te investeren in mijn hobby.
Mijn beredenatie was vrij simpel. Goedkope aanschafprijs voor een 450, compleet, en dus genoeg tijd om te upgraden wanneer het uitkomt.
De kop etc kunnen dus altijd nog vervangen worden bij schade of een meevallertje ;).

Qua bestellen zou ik graag inderdaad wat info van u willen. Ik zie ze her en der staan met uiteenlopende prijzen en versie's (met en zonder de nieuwe TX).
 
Laatst bewerkt:
Back
Top