Multiplex easy glider pro

De EZ* is een foeilelijk vliegtuig en zodra hij 5 meter hoog is, is het jouw vliegtuig en zie je er niets meer van. Staar je niet blind op mooi. Na je eerste aanval met de grond ben je blij dat je een schuimpie hebt. Beetje seconde lijm en een aantal satéprikkers en 5 minuten later vlieg je weer.
De meesten op het forum hebben er mee leren vliegen en hun eventuele brevet gehaald. Ik vlieg graag mooiere kisten maar ik heb nog steeds ontzettend veel plezier met de Easystar. Vlieg hem dan wel met een borstel loze motor en je hebt er een monster vliegtuig aan. Zelfs met veel wind gaat dit toestel bij ons op de club meestal wel omhoog. Daar hoef je echt geen duurdere kist voor te kopen. Dat wil niet zeggen dat er geen betere kisten zijn. Ik wil maar aangeven dat je er geen miskoop mee doet.

Succes

Welk vliegtuig is de EZ? :)
De easy star?

Martijn. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martijn,

Een zender met 6 kanalen is voldoende. Je hebt 4 kanalen nodig om te beginnen.
Gas, hoogte roer, rolroer(en), richting.

DX6i zender + ontvanger
Gratis verzending, scheelt weer € 6,75!

De toestellen van HK zijn wel te gebruiken als beginnerstoestellen. Mits je les krijgt. Maar echt ideaal??
Bij het bestellen bij HK moet je in Duitsland bestellen anders moet je BTW en inklaringskosten betalen.

Dit zou ook kunnen;

Trainer

Lipo accu
Gelijk twee bestellen anders moet je steeds wachten tot je accu vol is en weer kan vliegen.

Easy-Cub
Hier moet alles nog in. Zal wel sterker zijn.:hammer:

Het zijn maar suggesties.;)

Bij de zenderkeuze moet je weten in welke mode ze op de club vliegen. Meestal mode 2 = gas op de linker stick.

Er zijn veel mogelijkheden, daarom is informatie bij een club belangrijk.

@Tip;
Heb je een toestel gevonden waar nog de motor, besturing etc. in moet, zoek dan het internet af. Zelfs in Nederland vind je vaak speciale aanbiedingen. Duitsland heeft ook vaak leuke aanbiedingen, en boven de € 200 gratis verzenden! Als je toestel en zender bestelt zit je daar dik boven. In Nederland ook vaak gratis verzending hoor.

Succ6
Arnold
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martijn,

Een zender met 6 kanalen is voldoende. Je hebt 4 kanalen nodig om te beginnen.
Gas, hoogte roer, rolroer(en), richting.

DX6i zender + ontvanger
Gratis verzending, scheelt weer € 6,75!

De toestellen van HK zijn wel te gebruiken als beginnerstoestellen. Mits je les krijgt. Maar echt ideaal??
Bij het bestellen bij HK moet je in Duitsland bestellen anders moet je BTW en inklaringskosten betalen.

Dit zou ook kunnen;

Trainer

Lipo accu
Gelijk twee bestellen anders moet je steeds wachten tot je accu vol is en weer kan vliegen.

Easy-Cub
Hier moet alles nog in. Zal wel sterker zijn.:hammer:

Het zijn maar suggesties.;)

Bij de zenderkeuze moet je weten in welke mode ze op de club vliegen. Meestal mode 2 = gas op de linker stick.

Er zijn veel mogelijkheden, daarom is informatie bij een club belangrijk.

@Tip;
Heb je een toestel gevonden waar nog de motor, besturing etc. in moet, zoek dan het internet af. Zelfs in Nederland vind je vaak speciale aanbiedingen. Duitsland heeft ook vaak leuke aanbiedingen, en boven de € 200 gratis verzenden! Als je toestel en zender bestelt zit je daar dik boven. In Nederland ook vaak gratis verzending hoor.

Succ6
Arnold

Hoi arnold,

Is de futaba 6c ook geschikt? Die is ook nog goedkoper op hobbymaniac en ook hier hoef je ook geen verzend kosten te betalen. :D 2.4Ghz Futaba 6EX Zender + R617FS Ontvanger [FP6EXPR617FS] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!
Helaas wel momenteel uit verkocht. :(

Die trainer die lijkt me wel leuk aangezien die veel lijkt op die van HK en is ook een mooi compleet zetje. Alleen de baterijen zijn wel een beetje duur maar ja. :)

Ik zelf vlieg op me simulator mode 2 ik hoop dat de club waar ik weer een keertje ga kijken daar ook mee vliegt anders heb je wel een probleem denk ik. :)

Ja ik vindt die trainer echt een leuk vliegtuig. Is het verstandig dit ook bij de club te informeren? Wat hun er van vinden? :) Als je zoiets hebt is het dan niet slim op de zijn vleugels vast te lijmen? Ik zie dat ze met een elastiek vast zitten. :rolleyes:

Ik zoek zelf ook altijd even naar de koopjes. Zo had ik ook die futaba 6c en 7c goedkoper gevonden. :D

Martijn :)
 
Hoi Martijn,

De Futaba 6 EX is ook een goede zender. Overal te koop voor € 179 en soms nog enkele tientjes goedkoper.

Dat de vleugel met elastiek vast zit is bij veel trainers normaal.
Bij een crash (=onglukkige landing :D ) schiet de vleugel makelijk van de romp waardoor je minder schade oploopt.

Ga eerst maar eens op de club kijken en praten.
In Zoetermeer zit een Modelbouw-winkel ga daar ook eens kijken.
Lees veel op dit Forum want daar leer je veel van.

Bij jou in de buurt zit nog een Modelvliegclub op vliegveld Valkenburg. Modelvliegclub Valkenburg

Ook een Modelbouw-winkel in Leiden;

Rc-Modelshop!

Mooie grote trainer hebben die; Thunder Tiger TigerTrainer

Maar ga nu eerst maar eens bij de clubs kijken en blijf ondertussen lekker snuffelen op het ModelBouwForum.

Gr.Arnold
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martijn,

De Futaba 6 EX is ook een goede zender. Overal te koop voor € 179 en soms nog enkele tientjes goedkoper.

Dat de vleugel met elastiek vast zit is bij veel trainers normaal.
Bij een crash (=onglukkige landing :D ) schiet de vleugel makelijk van de romp waardoor je minder schade oploopt.

Ga eerst maar eens op de club kijken en praten.
In Zoetermeer zit een Modelbouw-winkel ga daar ook eens kijken.
Lees veel op dit Forum want daar leer je veel van.

Bij jou in de buurt zit nog een Modelvliegclub op vliegveld Valkenburg. Modelvliegclub Valkenburg

Ook een Modelbouw-winkel in Leiden;

Rc-Modelshop!

Mooie grote trainer hebben die; Thunder Tiger TigerTrainer

Maar ga nu eerst maar eens bij de clubs kijken en blijf ondertussen leer snuffelen op het ModelbouwForum.

Gr.Arnold

Hoi Arnold,

Oke, dat is mooi even wachten tot het weer op vooraad is en dan kopen. :)

Oke, vandaar dat elastiek het lijkt me zo onstevig en dat het misschien los raakt in de lucht. :rolleyes:
Maar zoals u al zei zal ik eerst naar de club gaan en informeren. Even kijken of woensdag avond kan. (overleggen met me pa) :) Welke model bouw winkel bedoelt u? Deze: RC Modelbouw, Speelgoed, Modelbouw, Racebaan en Spellen | Pitstop Zoetermeer ?
Ik denk dat ze met die vliegclub valkenburg de leidsch luchtvaart club bedoelen omdat die daar ook vliegen, maar dat kan ik mis hebben misschien vliegen er daar meerdere clubs. :) Die winkel in leiden daar zijn we wel eens binnen geweest nooit verder met een doel daar geweest vroeger meer kijken. Misschien ga ik daar nog een kijkje nemen. :D

Ik wist niet dat er zo veel verschilende soorten waren. :p Wel mooi groot vliegtuig alleen weer wat duur. :(

Over een oplader gesproken voor die lipo's zijn daar nog goedkopen maar kwalitatief goede opladers voor? Ik had gelezen dat je wel een balancer lader nodig had om de lipos goed te kunnen laden. :) Ik vondt dit: Quartel Modelbouw - GRAUPNER Lipo-balancer Plus 2-5 cel hier kan je neem ik aan gewoon je stekertje van de lipo op aan sluiten, maar kan je dit ook op het stopcontact aansluiten? :confused: Of alleen op een auto accu bijvoorbeeld? Ik zie geen stekker op de afbeelding. :rolleyes:

Martijn. :)

Edit: Bij de zender word volgens mij geen accu mee geleverd? Deze accu zou er dan bij moeten maar is dit een lipo? : Transmitter LiFe accu 9.6V 1600mAh for Futaba 6EX etc.. [HP-FG305-1600-3S] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby! Anders zou je nog een andere lader apart voor de zender accu moeten kopen. :o

Martijn :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martijn.

Er zitten op Valkenburg 2 modelvliegclubs!! (Heren bestuursleden, reageer even op dit oproepje naar Martijn met een PBtje)

Bij de zender zit standaard "meestal" een accu, (als ze een stuntprijs hebben dan laten ze misschien de accu eruit :confused:) verder ook de ontvanger en een schakelaar. Maar die schakelaar heb je niet nodig als je met een regelaar werkt.

Als lader gebruik ik deze, (en velen op het MBF).

Imax B6

Die heb ik in Nederland ergens gezien al voor € 35.

Imax-B6-lipo-battery-lader

Met deze IMAX 6B lader kun alles laden, je zenderaccu, je lipoaccus's en een loodaccu die je kunt gebruiken om op het veld je accu's te laden. Je kunt hier alles mee laden handmatig of automatisch. Hij is wel, net als de Graupner lader, 12 volt. Maar er wordt een adapter bij geleverd van 220 - 12 volt.

Thuis bezorgd voor € 41,75 met adapter 220-12 volt


Bovendien is het een lader die bij Conrad € 70 kost met een ander stickertje erop. ;)

Als je de link aan klikt in het vorige bericht dan heb je de Modelbouwzaak in Leiden die ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
:confused:Hoi Martijn.

Er zitten op Valkenburg 2 modelvliegclubs!!

Bij de zender zit standaard "meestal" een accu, (als ze een stuntprijs hebben dan laten ze misschien de accu eruit :confused:) verder ook de ontvanger en een schakelaar. Maar die schakelaar heb je niet nodig als je met een regelaar werkt.

Als lader gebruik ik deze, (en velen op het MBF).

Imax B6

Die heb ik in Nederland ergens gezien al voor € 35.

Imax-B6-lipo-battery-lader

Met deze IMAX 6B lader kun alles laden, je zenderaccu, je lipoaccus's en een loodaccu die je kunt gebruiken om op het veld je accu's te laden. Je kunt hier alles mee laden handmatig of automatisch. Hij is wel, net als de Graupner lader, 12 volt. Maar er wordt een adapter bij geleverd van 220 - 12 volt.

Thuis bezorgd voor € 41,75 met adapter 220-12 volt


Bovendien is het een lader die bij Conrad € 70 kost met een ander stickertje erop.

Als je de link aan klikt in het vorige bericht dan heb je de zaak die ik bedoel.

Hoi Arnold,

Vandaar ik dacht dat er maar 1 club was. :rolleyes:

Ik zelf had op marktplaats ook even er naar gezocht en kwam de zelfden advertentie van 35 euro tegen alleen is de verzend kosten naar mijn idee wel erg veel. :confused: dat is dan totaal € 76.75 terwijl ik deze advertentie ook tegen kwam.: Marktplaats.nl > Imax B6 Balance charger NIEUW incl voeding - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Overige

En dat is ook inclusief voeding en 6,75 verzendkosten en is totaal: € 46,75.
Of is dit geen goede aanbieding?

En wat bedoelt u met de schakelaar? :)

Martijn. :)
 
Hoi Martijn,

@de schakelaar,
De ontvanger in je vliegtuig moet "stroom" krijgen om te kunnen werken, bijvoorbeeld 4,8 volt. Dat doe je dan met een aparte ontvanger-accu die je met die schakelaar aan de buitenkant van het toestel aan/uit kan zetten. Dit komt o.a. voor in toestellen met een verbrandings motor.

Bij een brushed/brushless electromotor bijv. in een Easy-Star gebruik je een regelaar (ESC) waar een apart kabeltje aan zit voor de "stroom" naar de ontvanger. Dit heet een BEC. Deze maakt van je lipo-accu van bijv. 14,8 volt - 4,8 volt als voeding voor je ontvanger)
Maar ook hier zijn weer uitzonderingen op die nu niet belangrijk zijn.

(ESC = Electronic Speed Control)
(BEC = Battery Elimination Circuit)

Dus eigenlijk heb je met een ESC met BEC twee vliegen in "mep".
De motor en de ontvanger krijgen "stroom" uit een apparaat en van dezelfde batterij/accu. Daarom heb je in een Easy-Star bijv. geen schakelaar nodig. Het aan/uit zetten doe je door de Lipo los te koppelen.

@de lader,
Die lader die jij hebt gevonden is ook goed. Waarschijnlijk is de adapter wat zwaarder. Ietsje duurder dat wel.

Zoek maar eens op het Forum bij Electro vliegen en bij de FAQ (=vaak gestelde vragen) bovenaan het Forum. Lees de artikelen want daar leer je veel van.

Als je naar een van de clubs gaat kun je zulke dingen ook vragen en dan kunnen ze het laten zien en snap je het veel beter. :idea:

Succ6
 
Hoi Martijn,

Ik bedoelde inderdaad de easy star (vandaar de *).
je hoeft niet de hele tijd het vorige bericht te quoten, je kunt het bericht ook gewoon beantwoorden en al die smileys maken het er ook niet leesbaarder op. (forumgebruik)

In principe ben je alleen met Arnold in gesprek en hij geeft je de juiste antwoorden.

Wat ik bedoel te zeggen met de Easy Star:
het is een vliegtuig met 2 servo's, regelaar, accu en motor. Voldoende om te vliegen. Omdat dit de eerste aanschaf is, is de zender en de lader al een beste kostenpost. De meeste van ons zijn zo begonnen en je wordt steeds enthousiaster en maakt elk onderdeel een ietsje duurder. Dan ben je zo over je budget. Laat je de kop niet gek maken en bedenk dat je alleen maar wilt vliegen.
Een korte rekensom:
Zender 180
Zenderaccu 30
Lader 42
2 accu à 25 = 50 ( kan via HK goedkoper)
dus nog 100 te besteden voor het vliegtuig met servo's en regelaar.

http://www.rc-addict.nl/rc-addictnl...oater-jet-met-servo-motor-esc-plug-n-fly.html

En die kost 100 euro.
Binnen budget en ready to fly.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martijn,

@de schakelaar,
De ontvanger in je vliegtuig moet "stroom" krijgen om te kunnen werken, bijvoorbeeld 4,8 volt. Dat doe je dan met een aparte ontvanger-accu die je met die schakelaar aan de buitenkant van het toestel aan/uit kan zetten. Dit komt o.a. voor in toestellen met een verbrandings motor.

Bij een brushed/brushless electromotor bijv. in een Easy-Star gebruik je een regelaar (ESC) waar een apart kabeltje aan zit voor de "stroom" naar de ontvanger. Dit heet een BEC. Deze maakt van je lipo-accu van bijv. 14,8 volt - 4,8 volt als voeding voor je ontvanger)
Maar ook hier zijn weer uitzonderingen op die nu niet belangrijk zijn.

(ESC = Electronic Speed Control)
(BEC = Battery Elimination Circuit)

Dus eigenlijk heb je met een ESC met BEC twee vliegen in "mep".
De motor en de ontvanger krijgen "stroom" uit een apparaat en van dezelfde batterij/accu. Daarom heb je in een Easy-Star bijv. geen schakelaar nodig. Het aan/uit zetten doe je door de Lipo los te koppelen.

@de lader,
Die lader die jij hebt gevonden is ook goed. Waarschijnlijk is de adapter wat zwaarder. Ietsje duurder dat wel.

Zoek maar eens op het Forum bij Electro vliegen en bij de FAQ (=vaak gestelde vragen) bovenaan het Forum. Lees de artikelen want daar leer je veel van.

Als je naar een van de clubs gaat kun je zulke dingen ook vragen en dan kunnen ze het laten zien en snap je het veel beter. :idea:

Succ6

Hallo Arnold,

Ik snap dat van de esc en bec nu helemaal! :D Er zijn ook losse bec's toch?

Bedoelt u met de adapter de lader zelf? Sorry het kan wel eens wat verwaring opleveren bij mij.

Welke faq bedoelt u? Ik zie bijvoorbeeld geen sticky en boven in de menu balk staat ook faq maar dat is de faq van de forum software. :confused: Of bedoelt u dit: [FAQ] Modelvliegen, electro - Modelbouwforum.nl

Ik zal op de club ook mijn vragen stellen. :)

Ik zal dat topic in u volgende bericht ook gaan volgen ik had het topic al een keer eerder gezien.

En de zender op hobby-in toevalig ook. :) Alleen moet je hier volgens mij bellen om te bestellen.

Hoi Martijn,

Ik bedoelde inderdaad de easy star (vandaar de *).
je hoeft niet de hele tijd het vorige bericht te quoten, je kunt het bericht ook gewoon beantwoorden en al die smileys maken het er ook niet leesbaarder op. (forumgebruik)

In principe ben je alleen met Arnold in gesprek en hij geeft je de juiste antwoorden.

Wat ik bedoel te zeggen met de Easy Star:
het is een vliegtuig met 2 servo's, regelaar, accu en motor. Voldoende om te vliegen. Omdat dit de eerste aanschaf is, is de zender en de lader al een beste kostenpost. De meeste van ons zijn zo begonnen en je wordt steeds enthousiaster en maakt elk onderdeel een ietsje duurder. Dan ben je zo over je budget. Laat je de kop niet gek maken en bedenk dat je alleen maar wilt vliegen.
Een korte rekensom:
Zender 180
Zenderaccu 30
Lader 42
2 accu à 25 = 50 ( kan via HK goedkoper)
dus nog 100 te besteden voor het vliegtuig met servo's en regelaar.

http://www.rc-addict.nl/rc-addictnl...oater-jet-met-servo-motor-esc-plug-n-fly.html

En die kost 100 euro.
Binnen budget en ready to fly.

Hoi JJ de Bom,

Sorry van dat quote'e, maar het is nu wel zo handig. :)

Oke, alleen snap ik niet dat je met 2 servos het richtingsroer, hoogteroer en rolroeren kan besturen? Zit hier hier wel genoeg uitdaging aan? Want het heeft wel veel weg van de easy star. En wat uitdaging daar hou ik wel van. :D

Maar wat moet ik nu doen? Ik heb meerdere sugesties gekregen zoals de hoogdekkers en de easystar of een soort easystar. Nu is de easystar of een soort er van toch meer ook een soort zwever? (altans ik had gehoord dat die ook goed zweven) en Arnold advieseerde model vliegen en zweven komt later wel. Ik zal als ik naar de club ga ook dit denk ik maar eens aan hun voorstellen en horen waar hun goede ervaringen mee hebben en misschien ook wel even uit printen de vliegtuigen.

Want zo als ik hier wel vaker hoor: Ik zie de bomen niet meer door het bos. Haha ;)

Airways. :)
 
Nee dat klopt, met 2 servo's kun je niet alle roeren bedienen. Hoogte, richting en rol kost 4 servo's. Dat scheelt ook in je budget. Als je toch voor die rolroeren gaat, zou ik gaan voor de easy glider. Bij staufenbiel ready to fly, dus incl. Servo's en regelaar en motor voor iets van 180 euro. Alleen ontvanger erin en vliegen.
De meesten bij ons op de club beginnen toch met zweven. Ik krijg de indruk dat ze daar toch een betere basisvaardigheid mee krijgen dan alleen motorvliegen. En met een easyglider met elektromotor kun je ook motorvliegen. Dan sla je 2 vliegtuigen in 1 klap.
Maar goed, als eerste naar een club en dan verder beslissen, want na dit vliegtuig zijn er nog heel veel bomen.;)
 
Ik heb ook net de easyglider gekocht met BL motor. Dit weekend maar eens inelkaar zetten en daarna naar de zweefclub. Heb er een DX6i bij. Iemand nog tips voor het in elkaar zetten? (die niet in de handleiding staan) Ik heb nog nooit gevlogen en heb 1 keer eerder een bouwpakket in elkaar gezet (wat kinderlijk eenvoudig was)
 
Nee dat klopt, met 2 servo's kun je niet alle roeren bedienen. Hoogte, richting en rol kost 4 servo's. Dat scheelt ook in je budget. Als je toch voor die rolroeren gaat, zou ik gaan voor de easy glider. Bij staufenbiel ready to fly, dus incl. Servo's en regelaar en motor voor iets van 180 euro. Alleen ontvanger erin en vliegen.
De meesten bij ons op de club beginnen toch met zweven. Ik krijg de indruk dat ze daar toch een betere basisvaardigheid mee krijgen dan alleen motorvliegen. En met een easyglider met elektromotor kun je ook motorvliegen. Dan sla je 2 vliegtuigen in 1 klap.
Maar goed, als eerste naar een club en dan verder beslissen, want na dit vliegtuig zijn er nog heel veel bomen.;)

Dat je aanraden bevat ook rolroeren. ;) Dat staat er bij. Het scheelt misschien wel in me budget, maar ik heb wel graag rolroeren en dus een compleet vliegtuig. Over dat beginnen met zweven of motor vliegen verschillen de meningen nog wel over zie ik. Dus ook hier bij zie ik de bomen niet meer door het bos. :o Ik vindt het allebij leuk, en kan er op de simulator ook allebij mee landen(zweef:cularis)(motor:een hoog dekker, maar weet niet welke) wel is waar niet altijd smooth. En als ik toch voor een zwever zou gaan dan is die van HK ook goed zoals Arnold zei. :D En ik zal die van HK dan ook maar uitprinten en mee nemen naar de club.

Martijn. :)
 
Hoi Martijn,

Het wordt wel moeilijk he.
Je hebt nu wel veel mogelijkheden gezien.
Afwachten wat ze op de vliegclubs aanraden.

Toch nog een argument.
Een Easy-Star, bijvoorbeeld, heeft geen landingsgestel.
Jammer zul je zeggen! Maar het neuswiel bij "schuimtoestellen" is vaak erg kwetsbaar.
Met bijvoorbeeld een Easy-Star of iets dergelijks heb je dat probleem niet. Bovendien kun je met een dergelijk toestel ook in de sneeuw vliegen.
Ook erg leuk hoor. Kijk maar.

Sneeuwvliegen

Ik heb een Easy-Glider electro als zwever maar daar vlieg ik net zo gemakkelijk mijn rondjes mee als met mijn Cessna 185 van 1,5 mtr. spanw.
Ik bedoel maar.

OK, dus eerst naar de club, oren en ogen open en een lange lijst met vragen meenemen. ;)

Succ6
 
Laatst bewerkt:
Hoi Martij,

Het wordt wel moeilijk he.
Je hebt nu wel veel mogelijkheden gezien.
Afwachten wat ze op de vliegclubs aanraden.

Toch nog een argument.
Een Easy-Star, bijvoorbeeld, heeft geen landingsgestel.
Jammer zul je zeggen! Maar het neuswiel bij "schuimtoestellen" is vaak erg kwetsbaar.
Met bijvoorbeeld een Easy-Star of iets dergelijks heb je dat probleem niet. Bovendien kun je met een dergelijk toestel ook in de sneeuw vliegen.
Ook erg leuk hoor.



Ik heb een Easy-Glider electro als zwever maar daar vlieg ik net zo gemakkelijk mijn rondjes mee als met mijn Cessna 185 van 1,5 mtr. spanw.
Ik bedoel maar.

OK, dus eerst naar de club, oren en ogen open en een lange lijst met vragen meenemen. ;)

Succ6

Hallo Arnold,

Het wordt inderdaad moelijk. :)

Oke, weer een leuk weetje! :D Zijn er dan ook van dat soort schuimpjes die rolroeren hebben? Want de easy star heeft dat niet. :( En wat JJ de Bom bijvoorbeeld aanraden is ook zoiets maar dan met rolroeren(Dat had ik gezien op die aanbieding) Ik vindt het geen probleem om met zoiets te beginnen al zal dat soort modelen niet mijn favoriet zijn. :rolleyes: Maar is dit dan nog wel normaal model vliegen of meer zweven? Want dat zou iets voor later zijn zei u, en JJ de Bom die denkt dat beginnen met zweven ook kan.

Martijn :D

Edit: Mooie foto's in dat topic! :D Ik las ergens ook maiden flight, maar wat betekent dat? :p
 
Laatst bewerkt:
Maiden vlucht is een kist die na het bouwen en afstellen voor het eerst de lucht ingaat. Meestal is dat een spannend moment en wordt ook vaak bij clubs uitgevoerd door meer ervaren piloten.

Schuimpjes met rolroeren uitgevoerd als motorkisten zijn de Multiplex Funcub, de easycup en de Mentor. De funcup heeft zelfs nog flaps. En alle 3 een landingsgestel.
De Easystar of clonen daarvan zijn ook niet voor de mooi, maar om te leren vliegen. Daarnaast kunnen ze ook tegen een stootje.
Als je zo'n kist als de Easystar of Clonen vliegt en je houdt de motor draaiende dan kun je daar ook gewoon mee vliegen. Mocht de accu leeg zijn dan kun je zwevend nog weer een heel eind komen.
 
Kijk ook eens naar een BMI Arrow, is met rolroeren en ook RTF. Schijnt het ook goed te doen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Succes.
 
Hoi JJ de Bom,

Oke, engels woord dus. :p

Wat een grote wielen heeft die funcub. :o De easycub is ook mooi, maar die heeft weer geen rolroeren zag ik aan het eind van dit fimpje bij controls: 3o70HuAt8SY[/media] EasyCub alhoewel ik ze volgens mij wel zag zitten. :S De mentor is ook leuk, maar daar is ook een leuke vervanging voor die Arnold eerder posten: http://www.rc-addict.nl/rc-addictnl...ectro/845-e-flite-apprentice-pnp-efl2900.html

Ik weet dat het om te beginnen niet zo zeer om mooi gaat, maar zoals ik al eerder zei ik wil best met zoiets beginnen, maar het moet wel rolroeren hebben. Zoals u bijvoorbeeld voorstelden: http://www.rc-addict.nl/rc-addictnl...oater-jet-met-servo-motor-esc-plug-n-fly.html is een prima vliegtuig, maar je zit nog wel met de vraag is het verstandig om met zweven te beginnen?

Over de mbi arrow heb ik niet echt veel gevonden op google wel wat fimpjes maar niet echt aanbieders er van.

Ik ga waarschijnlijk vanavond weer bij die club kijken. :D

Martijn. :)

Edit: Ik heb die HK zwever en die e-flite en die imax b6 lipo lader van HK uitgeprint (is ook op marktplaats, maar het is het zelfden) en die AXN Flouter-Jet uitgeprint en die zal ik dan vanavond mee nemen. :) Vergeet ik nog wat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij ons op de club wordt meestal begonnen met (motor) zweven. Met de motor omhoog, motor uit en dan zweven. Het voordeel hiervan is dat je reageert op wat het vliegtuig doet, en niet wat de motor doet.
Als je wordt gewezen op kleine dingen als thermiek, bij een bocht op tijd tegen te sturen en dergelijke leer je daarop te anticiperen.
Ik zeg niet dat motorkist leren vliegen niet kan, maar een motorzwever kan én motorvliegen én zweven. Een motorkist alleen heeft maar een beperkt zweefvermogen.
Daarbij de keuze is aan jou. Er is niet een betere keuze of een slechte keuze. Het is jouw keuze en als je die weloverwogen doet is er toch niets aan de hand?

Ik denk dat je met jouw uitgeprinte lijstjes wel een heel eind komt.
Succes en ben benieuwd naar je gesprekken op de club.
 
Back
Top